samt volvons femma drar hela tiden, saaben drar bra upp mot 4500 sedan slaknar den, men femman drar liksom, ja de e ju olika med alla dessa bilar, vll man åka fort e de ju bara o slänga sig på en hoj o dre, skulle en bil ta en på rakorna blir den garanterat efter i kurvorna
det var som fan, undra om det var magnetventilen som krånglade på saaben?
Hmmmmm Ja min talladega drar då ända tills varv skyddet hoppar i ... dvs vid 7.100 varv (skall ta bort den efter vintern) Saab vinner ALLTID i längden ändå ... Vi flyger nämligen lågt Men traktorn plöjer i åkern
850 turbo med automat verkar det dock inte samma drag i. Jag åkte ikapp på motorvägen med en när jag körde 300E:n och 850n lyckades aldrig komma om och jag blev j*vligt förvånad.
Vad gör en 850 turbo automat 0-100 på?? Någon som vet på rak arm?
Men jag tvekar däremot inte på att volvons drivlina är bättre än saabens.
Det var väl OG900 som gav Saab sitt dåliga rykte om kass lådor.. Fråga Phonic om hur många lådor han blåste i sin T5! Finns X antal Saabar som kör med den effekten och original lådor också.
Så att Volvos låder är så extremt mycket bättre vet jag inte
På tal om Saab´s växellådor. jag kör med min 9000 som har runt 300 Hästkrafter och det fungerar, lådan är helt original och även kopplingen är helt original. Kör man bara som vettigt folk verkar även dom hålla, men som sagt, ska man köra riktigt hårt får man nog som saab-ägare inse att volvons låda håller bättre.
saab? va e det?.. 850 is tha shit.. kompisen hade en 850 glt.. han körde ifrån ganska många turbo bilar.. såsom 850 turbo bl a.
Lo_row skrev:
Vill se bevis på en glt som kör ifrån turbo bilar först, innan jag tror på det !
Jag med tack!
Och berätta gärna vilka turbobilar den körde ifrån
haha Det låter då inte troligt om ni tävlar rakt fram, men om det är kurvor etc tror jag dig. Kan ju vara folk som bara kan köra rakt fram i turbobilarna. Har kört ifrån en T5 med min glt, men det berodde ju enbart på att han inte vågade nånting i kurvorna
Skriv till "Phonic" och fråga om han är lika nöjd med 850:ins låda. För hans lådor höll då inte för några 450 hästar. Finns många måndags exemplar av både saab och volvo-lådor, så det där videoklippet tycker jag är ganska värdelöst.
Skriv till "Phonic" och fråga om han är lika nöjd med 850:ins låda. För hans lådor höll då inte för några 450 hästar. Finns många måndags exemplar av både saab och volvo-lådor, så det där videoklippet tycker jag är ganska värdelöst.
Det är ju allmänt känt att 850 turbons växellåda är stryktålig, men saabens inte elr?
Det är ju allmänt känt att 850 turbons växellåda är stryktålig , men saabens inte elr?
Första gången jag hör det när jag tittade på denna filmen. finns många som rasat sådana lådor, volvo har ju trotts allt inte lika mycket vrid i sina motorer, bara för att saab är liite före hela tiden haha.