nu sitter motorn i, är bara lite el och fixa till kylarn som är kvar. satte dit nya kamremmen före och satte dit växellådan från gamla motorn, blev lättast så http://img245.imageshack.us/img245/8310 … 199ls2.jpg
okey så den gamla växellådan passade på denna motor det måste kännas skönt. hur har du gjort med motorfästena? dom som sitter orginal är för klena för denna motor
har en till mi16 motor på ingång med som reserv. det enda som jag inte har hemma är större spridare, ska fixas runt 300cc, e, ställbar btr finns hemma redan. + att jag skickade en liten beställning ikväll på lite kulsaker. kommer bilder:)
Riktigt trevligt bygge! hade tänkt att mi16 konvertera jag också. Passar motorn rakt av alltså? bara att lyfta ner en komplett motor och koppla in i princip?
Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..
tackartackar:) , ja det är i princip bara att lyfta i en mi16, är lite modifikationer men är mkt lätt, tex att förlänga det undre motorfästet lite och nåra till kablar man lägger till i härvan till tomgångsmotor och knacksensor ex.
har idag beställt en fet IC och får till veckan hem den nya motorm som är delvis nerplockad, kolvarna ska svarvas och viktas. nya lager o packningar+ en spresso topp-packning ska beställas ifrån autofrance. får även hem ett kopplingskit bestående av en ofjädrad OMP 4-puckad sinterlamell och en saab 900 turbo tyckplatta omborrad för att passa mi16.