[] 91:ans baklyse [] nya fälgar, fundear på 16" GTR från 406 [] slitzade skivor [] lacka bromsok (ej någon skrikfärg) [x] ta bort hornen [] bilstein/koni runt om
som synes har inte mycket påbörjats men allt kommer eftersom. motorn kommer prioriteras i förstahand
motorn:
[/] TURBO konvertera [x] mi16 konvertera
som den ser ut nu.
motorn
pappa e med o tricksar ur den gamla
nu var den ur
ruskigt skitigt, ska rengöras
började med att rengöra lite på det värta stället och gud så rent det vart
jag ska passa på nu medans motorn står på pall att byta kamrem, det blir väl ett helvete när den sitter i. så motorn åker inte i förren en ny rem sitter på, men det blir senast onsdag/torsdag
den är igentligen obesikningsbar med motorn, men det brukar gå bra då dom inte tänker på det, så det är bara hoppas på det bästa , kul att du gillade det
nu sitter motorn i, är bara lite el och fixa till kylarn som är kvar. satte dit nya kamremmen före och satte dit växellådan från gamla motorn, blev lättast så
jag börjar tänka turbotankar nu men jag vet inte, har en turbo hemma och det mesta andra. jaja började fippla lite och visst får det plats utan problem. kompsänka är ganska lätt då man tar gti kolvarna.
mixtrade även lite med kylarn och kom på en perfekt lösning
kul att du tycke det , kan meddela att det har hänt gansla mycket, blir start imorron, eller ja idag blir det väl:P. avgaset är klart, blev 2" me en dämp o utan kat, får se hur det dönar annars blir det en till dämpare på mitten. har dock inte någon kamera för tillfälle men får tillbaks den om nåra dar:)
najs projekt.. klart du ska turbokonvertera om du nu en gång har en snurra liggandes dessutom får man ju ganska bra vikt-effekt förhållande på en 205a lycka till!
kul att du gör en mi16 konvertering! bilarna ska ju bli ganska roliga när man bytt motor du får ta å filma lite när du fått igång den ! lycka till i fortsättningen!