3504
Sök

Någon med en exrem långmilare?

1 174 Inlägg
9 januari 2008
Min Ford slår snart över till 39.000mil.. Har inga som helst miss ljud eller någonting från motorn går som en klocka, det ända är att den får lite för lite soppa men annars går den fin fint.. + att den har vunnit garagets skitigaste bil tävling.. kolla på bildera..

"If you're in control, you're not going fast enough"

1 210 Inlägg
9 januari 2008
Hade en Mazda 323 under lumpentiden som hade gått 158000 garanterade mil. Ganska bra för att vara en japanare, inte sant? Besiktigad och skattad var den vid köpte också, köptes för 1000:-

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
9 januari 2008
Tjejen har en 740 -88 som gått runt 57T mil... Funkar utmärkt, går fint i motpr o växellådan är mycket trevlig. Är iprincip befriad från rost oxå... Som sagt är ju lastbilar redigt stabila, att en l.bil går 40 000 om året är ingen omöjlighet alls. Sen ligger ju normala max varvtalet på motorn knappast över 1600 varv heller, oftast lägre! Få kallstarter, noga servade saker som ju oxå gör grymt mycket!

Smålänning
7 887 Inlägg
9 januari 2008
Hehe, kom att tänka på de...
En min farbror känner, han gick och köpte sig en Saab 99 GLE (EMS, fast automat och mer krom i inredningen) 75:a tror jag de va...
Mätaren stog på 116.000 mil är han köpte den, och jag vet inte hur långt den hade gått när den skrotades, men säkert 30.000 till... Skrotades p.g.a rost. Motor och låda funkade fint.

Bilen innan den var en tvåtakt-96:a som gått 60.000...

Så, som sagt, skötsel betyder allt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

emil1986
9 januari 2008
Trådstartare
steifan skrev:
skutte skrev:
I tidningen "vi bilägare" finns ett repotage om en 740 som rullat 120 000mil och är JÄTTEFIN, ingen rost alls. Tidnigen är ifrån våren -07.

Yes, 129 000 har den gått nu.

Här har du en artikel från VästerviksTidningen om bilen/ägaren:
http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=2942017

Han köpte den 93 med 8900 mil på mätaren och 15 år senare
står mätaren på 129 000, sjukt tongue

Edit: en 740 GLE -90:a

Jag har läst om en 240 som gått 18 mil och en som gått 36 mil, privatägda lågmilare!

Den bil jag sett i verkligheten som gått längst är en 740 limo som då hade gått 103.000 mil men jag har bara sett den på lite avstånd. Den ska visst fungera utmärkt!

Hoppas alla med långmilare är lite extra rädda om sina bilar, för det är rätt intressant att se och läsa om sådana bilar.
Senast redigerat av emil1986 (9 januari 2008)

553 Inlägg
9 januari 2008
emil1986 skrev:
Chrill27 skrev:
Rushman skrev:

Allt går att döda! big_smile
Men all ära åt gamla Volvos, har misskött och misshandlat mina 2 senaste 740isar å helt otroligt vad dom håller! båda gått ca 30k mil.
Lite status till min gamla saab som gått steg 3 chippad i 12 000 mil utan större problem  smile

Klart de går.. men om man sköter dem wink Men de kan ju vara väldigt roligt att misshandla dem med big_smile

Att misshandla en bil är lika omoget, onödigt och elakt som att misshandla ett djur.

Jag ser inte likheten mellan materiella saker och djur - liv ?

Tror knappast bilen får ont om man har en bil som vinterpulka och används hårt, som kanske får en buckla ! Men det kanske finns en likhet som jag inte vet om ? Vem har sagt att det är onödigt ? om man leker på vintern så lär man ju bli en bättre bilförare - då har man en bil att misshandla i utbildningssyfte. Hade bra wink

IT-Tekniker
161 Inlägg
9 januari 2008
Tantens 940 -91 rullade drygt 43000 innan den gick av vägen och blev böjd som en banan runt b stolpen...   annars har den ena 850:n rullat 38000 och den andra 32000 mil...  det äringa mil men dom går bra :-)

4 506 Inlägg
9 januari 2008
emil1986 skrev:
Världsrekordet ligger på över 420.000 mil. (En Volvo.)  http://www.bilsport.se/news.php?id=50581
Någon här inne som har/känner till en bil som gått intressant långt?

[OT]
Måste bara säga att jäklar vilken stolthet man känner när man ser
det där, Satan alltså. Vet inte hur man ska beskriva det med ord,
Men smile Det gör mig värkligen glad.

Kan du andas kan du dö.

emil1986
9 januari 2008
Trådstartare
Chrill27 skrev:
emil1986 skrev:
Chrill27 skrev:

Klart de går.. men om man sköter dem wink Men de kan ju vara väldigt roligt att misshandla dem med big_smile

Att misshandla en bil är lika omoget, onödigt och elakt som att misshandla ett djur.

Tror knappast bilen får ont om man har en bil som vinterpulka och används hårt, som kanske får en buckla ! Men det kanske finns en likhet som jag inte vet om ? Vem har sagt att det är onödigt ? om man leker på vintern så lär man ju bli en bättre bilförare - då har man en bil att misshandla i utbildningssyfte. Hade bra wink

Att leka i snön behöver inte innebära bilmisshandel. Jag lekte väldigt mycket för inte så länge sedan men man behöver knappt varva motorn för att snurra runt. Finns det något roligare att göra än att köra bakhjulsdrivet i snön? Nej!!!!

Och jag menade inte att det är fel att köra lite hårt ibland även fast jag tar det lungt, jag gillar t o m att titta på rally. Det jag irriterar mig på är de som plågar sina bilar för att se hur mycket stryk de tål innan de ger upp. Det är jävligt irriterande att se tycker jag och jag vet många som håller med mig om detta.

emil1986
9 januari 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
emil1986 skrev:
Världsrekordet ligger på över 420.000 mil. (En Volvo.)  http://www.bilsport.se/news.php?id=50581
Någon här inne som har/känner till en bil som gått intressant långt?

[OT]
Måste bara säga att jäklar vilken stolthet man känner när man ser
det där, Satan alltså. Vet inte hur man ska beskriva det med ord,
Men smile Det gör mig värkligen glad.

Om alla jämför sin egen bil med 420.000 mils Volvon så ser ni hur lite er bil gått! Alla andra äger en extrem lågmilare i jämförelse!
Senast redigerat av emil1986 (9 januari 2008)

Smålänning
7 887 Inlägg
9 januari 2008
I detta sammanhanget så känns det inte lönt att komma och prata om bilar som gått mindre än 60 000 mil wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

553 Inlägg
12 januari 2008
emil1986 skrev:
Chrill27 skrev:
emil1986 skrev:

Att leka i snön behöver inte innebära bilmisshandel. Jag lekte väldigt mycket för inte så länge sedan men man behöver knappt varva motorn för att snurra runt. Finns det något roligare att göra än att köra bakhjulsdrivet i snön? Nej!!!!

Och jag menade inte att det är fel att köra lite hårt ibland även fast jag tar det lungt, jag gillar t o m att titta på rally. Det jag irriterar mig på är de som plågar sina bilar för att se hur mycket stryk de tål innan de ger upp. Det är jävligt irriterande att se tycker jag och jag vet många som håller med mig om detta.

Mjo, eller som man oftast ser efter väggrenen, nån ställer en bil, oftast gammal men brukar se okej ut, sen går de några dagar/vecka sen så är bilen sönderslagen och ser ut som ett helvete, sånt kan jag hålla med om är jäkligt onödigt och finns ingen mening med mad Det stör jag mig något extremt på.. men de går ju inte att jämföra med djurmisshandel/djurplågeri

4 Inlägg
13 januari 2008
Min BMW 730IA -92 med automat har gått  40954 MIL cool

272 Inlägg
13 januari 2008
Vist är det imponerade med 129.00mil, men volvon var ju servad/reparerad för 260.000:-
För dom pengarna kan man ju hålla igång vilken bil som helst.

Jag är mera imponerad av den Toyota Hi lux jag bara åkte 27.000 mil med, reparations/reservdels/verkstadskostnaden var 0 kronor, olja, filter o bromsklossar bytte jag själv.

Åker helst på is =)

586 Inlägg
13 januari 2008
Njaa... det står en Volvo 745 -88 hemma som har rullat strax över 42.000mil.
Men det är ju inget extremt för volvo precis.. den kan gå 42.000 till... smile

Yrkesförare
1 073 Inlägg
14 januari 2008
Mitt tjänstefordon har precis passerat 104000 mil och är en 05:a big_smile

Är ju iofs en FH12:a i yrkestrafik så det förklarar ju saken smile

Proffa
282 Inlägg
14 januari 2008
Min 9000 har endast rullat 324 000 km, just inkörd smile
Senast redigerat av thePaavo (14 januari 2008)

1 722 Inlägg
14 januari 2008
Tega skrev:

WTF tongue En 05:a som redan har varvat mätaren  big_smile ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

120 Inlägg
14 januari 2008
Tega skrev:

Stabilt att snitta nästan 100 mil om dagen smile

Smålänning
7 887 Inlägg
14 januari 2008
Kanelbullen skrev:
Tega skrev:

WTF tongue En 05:a som redan har varvat mätaren  big_smile ?

Nä, lastbilar har vägmätare som går till 100 000 mil smile eller, dom gåt väll till 999 999 mil, men när en lastbil gått så långt, då lär den vara duktigt slut tongue

Sök