Hej hopp! Nu är det såhära att jag har nyss tagit körkort och är otroligt glad över det
och nu är det dags för nästa steg. Valet av bil!...
Jag har 40000kr att röra mig med. Och har fått ett erbjudande av mina föräldrar att få köpa deras Renault Clio 1,6 -01 för 40000kr.
Jag har även vart jääävligt sugen på att köpa en BMW 320 för runt 15000-20000kr. Och använda resten av stålarna till en Thailands resa
BMW 320 har alltid vart min dröm bil på grund av deras bra drag och bakhjulsdrifft.
Medans Renault Clio känns lite tråkigare bil på grund av framhjulsdrifft, och sen känns den lite töntig
men den känns endå välldigt bra eftersom att den är bensinsnål och är en ny och bra bil.
Här ligger problemet! Jag håller på att studera och har ingen egen ekonomi.
Jag vet inte riktigt hur mycket BMW 320 drar i bensin gämfört med vad Renault Clio drar.
Sen om jag köper Renault Clio för 40000kr så tjänar jag på det eftersom att den är värd mer en 40000kr. Vet någon ungefär hur mycket bilarna drar i bensin. Är rädd för att jag inte har råd att tanka BMW. Villken tycker ni jag ska välja av bilarna i min situation!?
Kom gärna med alla möjliga svar och exempel, kanske någon vet en annan bensinsnål bakhjulsdriven bil?
MVH