Tjena alla!Tänkte skriva lite om vad som händer med min 200a nu under 2009, 2010 och 2011
Har förhoppningen att kunna åka rätt fort 2011, en del saker som ska småfixas och uppdateras. Hoppas ni finner det lika spännande som jag gör!
Tanken med detta bygge är att få ett snyggt och snabbt bygge för hyffsat billiga pengar.
200an är min första bil och även mitt första egna projekt!
Kommer satsa på 300 driftsäkra hästkrafter tills 2011Almän info:
Bilen köptes av min bror som hade tanken att använda den som vintebil. Men jag tyckte att den passade bättre som första bil till mig!
Så jag slog till och köpte den!Motorn var "lagom" trimmad utav den förra ägaren:
-------------------------------------------------------------------------
Ca18det
1.8 liters turboladdad motor med dubbla överliggande kamaxlar
T28 Turbo
Steg 2 Chip
Frontmonterad intercooler Saab 9000 Aero med 3" tryckrör
Sportluftfilter
4-Puckad Sinterkoppling
3" Downpipe - 2.5" cat-back
Bosch Bränslepump
------------------------------------------------------------------------
Problemet var att bilen gick sönder på vägen hem ifrån bilprovningen. Till 99.9% var det topplockspacknigen som pajjat. Detta skulle inte va några svårigheter så jag började meka med den dirrekt!
(De stämde att topplockspackningen hade gått)
200a i mitten av december
Nu får ni inte vara elak! Men här är en bild på motorn innan lyft, kommer nog bli bättre snart
Jobbet började med o lyfta ur motorn , Gick hyffsat smidigt för o vara första gången för min del
Motorn kom sakta men säkert upp från motorutrymmet , men brosan var fortfarande lite fäst vid bilen så han kom för hjälp
Nu när motorn är lyft kommer lite roligare grejer att monteras!
Terazzi gjorde även en lite bild om hur den kan komma att se ut med lite roligare fälgar
Insidan 2007
Framtida planer för:
[/] - Inköpt , påbörjat [x] - Fixat , monterat
----------------------------------------------
Motorn: Lyfta ut motorn [x]
Montera nya topplockspackningen [/]
Nytt grenrör [/]
Extern 44mm Wastegate [/]
Ny 1.2mm cosmic topplockspackning [X]
Arp-bult [x]
Nytt 3" Hela vägen från turbo [ ]
4" Intercooler [/]
Polerade tryckrör [/]
19 eller 25 raders Oljekylare [ ]
Bränsletrycksregulator [/]
Skyline 444cc spridare [X]
Ny Aluminiumkylare med fläktar på[X]
Skyline Luftmängsmätare [/]
HKS SSQW [/]
HKS luftfilter [ ]
Nytt oljelock [ ]
Nytt Kylarlock [ ]
Lacka motorutrymmet [/]
Kolfiberpanel över tändstiften [ ]
Kapa halva kamremskåpan så man får kamdreven synliga [/]
Polerning Motorn kommer att poleras istort sett så mycket som möjligt:
Insug [x]
Turbo [/]
Kamremskåpa [/]
Ventilkåporna [/]
Lacka många olika delar i motorn tex Kamdrev färg är ännu inte bestämt ,
Förslag?Lacka blocket och toppen Bmw diamant svart [X]
--------------------------------------------
Kommer börja med utsidan i sommar då vi har vårat nya stora garage i mitten av maj
Utvändigt: Ny lack kommer till nästa vinter
Widebody runt om 40mm fram, 50mm bak [/]
Inga synliga skarvar utav bodykitet [ ]
Luftintag i sidokjol [ ]
Modda front med plats för oljekyl i fronten [ ]
Ny bakjol eller modifera [ ]
Sänkning 60-60 [X]
Nya fälgar 18" eller 19" [ ]
Xenonljus [ ]
Klarglasframlycktor [ ]
Elstyrda sleepy-eys [ ]
Nya Bakljus [ ]
---------------------------------------------
Kommer att börja med insidan till hösten/vintern 2008. Jag kommer satsa på ett stilrent bygge med mycket hämtat från race-bilar
Insidan:Svarta Skålade sportstolar [/]
4-punkts-bälten [ ]
Nya golvmattor [ ]
Vita custom mätartavlor av Terazzi [/]
3st 52mm mätare i A-stolpen [ ]
Hållare för mätare och skärmar i instrumentbrädan [X]
Pilotknappar i mittkonsol [ ]
Ny stereo [ ]
Ny ratt [ ]
Nismo växelknopp [/]
Klä om baksäte i mocka [ ]
Flocka instrumentpanel [ ]
Flocka mitkonsoler och andra paneler [ ]
Stereoanläggning i bakluckan i glasfiber, har mycket roliga planer på detta! [ ]
Hela insidan kommer att göras om på ett eller annat sätt!
--------------------------------------------
Kommer att fylla ut med bilder så fort jag gör nåt nytt! "