3533
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
DaViper
20 maj 2008
Trådstartare
#21
SÄNKT VAR DET HÄR!

Samtidigt som vi bytte bromsar fram, passade jag på att sänka bilen fram ytterligare några cm, tyckte inte riktigt det blev bra förut.

Resultatet blev ÖVER förväntan!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/344488_sfaepx.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/344487_ccmo43.jpg
Äntligen rätt höjd på bilen!
Senast redigerat av DaViper (5 augusti 2008)

Konsult
1 247 Inlägg
20 maj 2008
#22
Grymt! Skitkul att läsa! smile Lycka till!

Mvh Kim


Konstruktör
1 053 Inlägg
20 maj 2008
#23
Riktigt grym bil du har


Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2008
#24
Fysatan vilken bil wink

Brutal big_smile
Mvh Kim


DaViper
20 maj 2008
Trådstartare
#25
TONAT OCH KLART!

Idag fick BGC i Solna hjälpa till och installera solfilm i bakrutan så bilen blir helt svart och elak.
Jag passade även på att sätta dit min döskalle-logga, vi får se om den blir kvar - den skymmer bakåt sikten _lite_ big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/351141_63s64d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/351143_hmwb4h.jpg

I morgon är det dags för hjulinställningar!!
Senast redigerat av DaViper (20 maj 2008)

Masterworks
20 maj 2008
Trådstartare
#26
Jake the skull, grymt! cool

DaViper
21 maj 2008
Trådstartare
#27
Körde ner Corvetten till NB Gummi - jävlar vad den skrapade i dera garage-nerfart, kommer nog få lacka om vänster tröskel i höst. Nere i garget stod det redan 2 Corvetter: en röd C4 och en svart C6 cab -trevligt!

Jag hade med mig Z06-inställningarna men vi kom fram till att dom skulle ställa lite mera camber fram, så fick jag testa på Gotland Ring i helgen.

Tack Patrik för hjälpen med inställningarna!
Senast redigerat av DaViper (5 augusti 2008)

229 Inlägg
22 maj 2008
#28
Riktigt roligt projekt! 500hk på hjulen kan bli klurigt utan överladdning.. men 500hk på motorn är nog inga större problem. Min LS1 utvecklar 385Rwhp utan att byta topparna, med nya portade l92 toppar, FAST 92mm insug och 92mm tb och MF, och ett bränslesystem borde jag landa kring 420-440 rwhp.. Ett test i nyaste GM hightech performance visade att ett FAST 92mm insug med tb och mf så fick man ca 20hp och 15tq.. och ett par högflödes toppar borde kunna ge ca 40hp.
Får jag bara bort min ac och airbags så får jag ner vikten lite mer wink


8 Inlägg
26 maj 2008
#29
Vart så nice när den kom ner lite mot backen!
Sedan tycker man juh om att åka lågt, se min bil smile
Senast redigerat av MrIcka (26 maj 2008)


DaViper
26 maj 2008
Trådstartare
#31
Det är Corvettes egna racing-logotyp - Jake the skull - med Corvette-logotypen som ögon.

https://www1.garaget.org/archive/1/639/51532/51532-890560.jpg

Tycker den är riktigt cool....
Senast redigerat av DaViper (27 maj 2008)

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 maj 2008
#32
Mattilacken skrev:
Riktigt roligt projekt! 500hk på hjulen kan bli klurigt utan överladdning.. men 500hk på motorn är nog inga större problem. Min LS1 utvecklar 385Rwhp utan att byta topparna, med nya portade l92 toppar, FAST 92mm insug och 92mm tb och MF, och ett bränslesystem borde jag landa kring 420-440 rwhp.. Ett test i nyaste GM hightech performance visade att ett FAST 92mm insug med tb och mf så fick man ca 20hp och 15tq.. och ett par högflödes toppar borde kunna ge ca 40hp.
Får jag bara bort min ac och airbags så får jag ner vikten lite mer wink

Det är absolut inga problem.

Lämna in motorn hos någon som kan sin sak, sen med lite Vortech delar så kan du komma upp i 650 hästar på motorn, utan överladdning.

Men som sagt, då måste du anlita ett proffs, och det kan kosta lite pengar. Du kan även göra det själv, men man behöver nog lite råd för att inte förstöra en perfekt och duglig LS1 motor.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

229 Inlägg
28 maj 2008
#33
Siarnaq skrev:
Mattilacken skrev:
Riktigt roligt projekt! 500hk på hjulen kan bli klurigt utan överladdning.. men 500hk på motorn är nog inga större problem. Min LS1 utvecklar 385Rwhp utan att byta topparna, med nya portade l92 toppar, FAST 92mm insug och 92mm tb och MF, och ett bränslesystem borde jag landa kring 420-440 rwhp.. Ett test i nyaste GM hightech performance visade att ett FAST 92mm insug med tb och mf så fick man ca 20hp och 15tq.. och ett par högflödes toppar borde kunna ge ca 40hp.
Får jag bara bort min ac och airbags så får jag ner vikten lite mer wink

Det är absolut inga problem.

Lämna in motorn hos någon som kan sin sak, sen med lite Vortech delar så kan du komma upp i 650 hästar på motorn, utan överladdning.

Men som sagt, då måste du anlita ett proffs, och det kan kosta lite pengar. Du kan även göra det själv, men man behöver nog lite råd för att inte förstöra en perfekt och duglig LS1 motor.

vortech tillverkar kompressorer så att NA trimma ls1 med vortech grejer blir nog svårt. Dock finns det många andra firmor som gör jäkligt bra grejor... finns ett bra forum för detta.. www.ls1tech.com
Det företag som jag kommer köpa delar från är Katech, vilka tillverkade C5-R och C6-R motorerna.
Annars är det AFR toppar som är det vanligaste att använda ihop med ett FAST 90-92mm insug.

500rwhp "recipe" http://www.ls1tech.com/forums/showthread.php?t=732392

Du kan göra allt själv förutom mappningen möjligtvis. Vad jag vet så finns det inte så många i sverige som är duktiga på LS motorer i sverige.. Men en som är duktig på motorer kan säkert hjälpa till.
Men om du ska trimma så du ahr ca 500rwhp så måste du nog byta lådan till z06'ans låda.


DaViper
28 maj 2008
Trådstartare
#34
Jag kommer INTE överladda, det är att förstöra det amerikanska motorer står för.

Så det kommer bli ny kam, insug mm i vinter.
Finns en del folk uppe i Dalarna som är mer än väl kompetenta att få ut 500 hästar ur en LS1:a.
Senast redigerat av DaViper (28 maj 2008)

Masterworks
28 maj 2008
Trådstartare
#35
Ring Anders på vette.se så har han alla svar du behöver!  cool

DaViper
28 maj 2008
Trådstartare
#36
Inte tvär - bara trött på alla jobbiga kunder som inte vill betala för den tid man lägger ner...

Dom jag tänkte skulle få ta hand om min LS1.a i vinter heter Nilsén Performance: http://www.nilsenperformance.com/

Dom har bl a byggt detta monster åt en kompis och hans Charger:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/358797_4edgua.jpg

DaViper
28 maj 2008
Trådstartare
#37
Internet är härligt!
Har börjat på min shoppinglista för hösten med hjälpa av http://www.tpis.com/plog/index.php?op=V … p;blogId=1

F.A.S.T LSX insug, portat för bästa flöde
TPIS 90 mm gasspjäll
Blueprintad oljepump
Matchade bränslespridare

Det kommer mera smile

229 Inlägg
28 maj 2008
#38
Heheh sweet. wink såg att fast 92mm med 92mm tb gav 20rwhp extra på en ls1.. wink Läser du GM high tech performance? Riktigt bra tidning för vårat intresse wink

lycka till med motor komponentsvalen! för mig blir det nog toppar och fast 92mm med spridare osv.


DaViper
1 augusti 2008
Trådstartare
#39
https://www1.garaget.org/gallery/archive/639/417391_d1ty2x.jpg

Äntligen är det dags för rattbyte i Corvetten, fick hem mocca-ratt från OMP, en Super Quadro.
Ska bli så skönt att slippa den enorma ocean-ångar-ratten som sitter original.

Just nu slår jag i axlarna i öronen på Sparco-stolen när jag svänger - skitjobbigt!
Väntar bara på rattnavet som kommer upp från Tyskland, sedan måste jag hitta någon galning som ta bort den gamla ratten med air-bag i - lär nog spara något kilo i vikt dessutom!!
Senast redigerat av DaViper (1 augusti 2008)

449 Inlägg
1 augusti 2008
#40
Nice smile


Sök