Min syn på det här, Dom som kommer till Sverige, det är ju inte dom fattiga. Inte för inte som många av dom kör dyra och fina bilar, medans vanliga svensson knappt har råd att tanka. Sen som alla personer oavsett nationallitet, så är man LAT. Man vill få så mycket som möjligt med minsta möjliga jobb, man letar kryphål i systemet för att få pengar. fortfarande både svenskar och invandrare. Sen anser jag att det idag finns för många invandrare i Sverige än vad vi klarar av, ta hand om dom som redan finns här och se till att dom kommer in i arbetslivet. Sätt dom inte heller i "ghetton" utan sprid ut dom i städerna bland vanliga svenskar, det tror jag skulle underlätta dels att dom lär sig svenska fortare, och att fördommar m.m skulle minska från svenskar.
Sen tycker jag det är fel att det inte finns nån som vågar säga ifrån, och säger nån nånting så öppnar dom alltid med "jag är inte rasist". Finns ingen politiker som idag skulle våga säga ifrån p.g.a att få rasist stämpel på sig. Det är nog inte för inte som te.x Sverige demokraterna fick så pass många röster som dom fick i senaste valet. Visar inte det att man vill ändra invandrarpolitiken ?
Dom ända invandare jag inte tycker om, är dom som livnär sig på kriminallitet osv. Jag tycker att om det är så illa att man måste fly från sitt land för att man p.g.a olika anledningar inte kan stanna, så borde man väl ta emot i princip vad som helst som är bättre än krigsområden osv ?
Så då borde man väl bli extra motiverad till att lära sig det nya språket, ta del av den Svenska kulturen/seden.
För hur man än vrider och vänder på det, så är vi alla människor iallafall. oavsett om vi föddes i Sverige eller i Iran.
"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"