2652
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

517 Inlägg
25 januari 2008
#41
John87 skrev:
Edvinoo skrev:
"özz o grabbarna" är ett gäng idiot som nedvärderar sig själva och resten av invandrarsamhället i sverige precis som de svarta i usa kallar varran med slavordet "nigga/nigger" så det där med blatte o skit e skitsnack för mig... men ja kan hålla med om att det finns en hel del dumma invandrare men det väger ju upp med hur många dumma svenskar det finns så nån urskiljning mellan de 2 är ju bara bullshit...
Har några minnen från gymnasiet som jag tycker är värda att komma ihåg.
Ett av dom är att vi hade ganska många invandrare (iranier, turkar och syrier mest).
De gick och kallade varandra massa roliga namn. "Turkjävel", "dumma syrier", "jävla iran" o.s.v.

En gång skulle en kille i klassen bli lite kompis med en invandrare och sa typ "Tjena turk, hur är läget?".
Gissa om han fick stryk?

Sån otrolig dubbelmoral vissa har.
Inget illa mot invandrare nu (är själv inte svensk) men många har en skum syn på livet och andra människor..
Måste ju säga grattis till dig John87, för att inte vara svensk så är du iaf jävligt duktig på att skriva svenska wink

/Martin - Wolfsburg GTI

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
#42
MawE skrev:
Måste ju säga grattis till dig John87, för att inte vara svensk så är du iaf jävligt duktig på att skriva svenska wink
Ska jag ta det som en pik, ironi eller som en komplimang?

Och vad har min svenska med saken att göra? roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

281 Inlägg
25 januari 2008
#43
deamon skrev:
faktum e att det gjordes en undersökning där det visade sig att totalt dömda personer i sverige (då menar jag även de som blivit dömda till vilkorligt mm mm) så visade sig det att av alla domar så e bara 38% invandrare ,då pratar jag inte om finnar o annat utan såna som jag från yogo ,mellanöstern ,afrika mm smile
däremot så var d oxå så att många invandrare var dömda för misshandel ,narkotika ,vapen,mm
medans svenskar var dömda för , skatt,moms,förskingring,pedofileri,sexualbrott, det sistnämnda var ca12% av folk som sitter inne, både invandrare och svenskar

man borde döpa det till "Ring o Gola" så får du en dator smile
men men , det e ju lite underhållande ,men det har sina dåliga sidor och det är att folk blir mer och mer rädda för det okända runt sig
Håller med...snacak inte skit att invandrare e värre vad föredrar ni ? Om man nu kan säga så klart e ju inget bra men att en invandrare säljer estacy eller att en svensk  våldtar ngn och sen åter upp personen???

/Deki

Avstängd
653 Inlägg
25 januari 2008
#44
John87 skrev:
MawE skrev:
Måste ju säga grattis till dig John87, för att inte vara svensk så är du iaf jävligt duktig på att skriva svenska wink
Ska jag ta det som en pik, ironi eller som en komplimang?

Och vad har min svenska med saken att göra? roll
tror han menar att det är svårt o tro eftersom du typ aldrig stavar fel elr liknanade roll

Jag har rätt i vad jag än säger.

609 Inlägg
25 januari 2008
#46
Undrar hur många inlägg det behövs innan denna tråd spårar ut..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 januari 2008
#47
airflow skrev:
John87 skrev:
MawE skrev:
Måste ju säga grattis till dig John87, för att inte vara svensk så är du iaf jävligt duktig på att skriva svenska wink
Ska jag ta det som en pik, ironi eller som en komplimang?

Och vad har min svenska med saken att göra? roll
tror han menar att det är svårt o tro eftersom du typ aldrig stavar fel elr liknanade roll
Aha!
Då tar jag det som en komplimang smile

Jag är bara andra generationens invandrare men anser mig inte vara svensk.
Tycker det är en tolkningsfråga och är upp till var och en vad man vill kalla sig.

Nu handlade väl inte detta om mig egentligen, men men tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

16 197 Inlägg
25 januari 2008
#48
STriiiker skrev:
Undrar hur många inlägg det behövs innan denna tråd spårar ut..
spårar ur??   kul att folk säger va dom tycker..


smile



själv anser ja att invandrare som gör ett brott vars straff innebär fängelse ska få en enkel biljett hem igen..


de daltas för mycke i den här landet..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
25 januari 2008
#49
ja gillar inte alla invandrare, en del är ok men 70% kan fan flytta tillbaka..
dem 70% en är dem som gör så vi inte får sjunga nationalsången o älska vårt land,
de är dem som i grupp ser ner på en och kallar en för jävla svenne hora.
de är dem som rånar/slåss/mördar/våldtar.
vi har gett dem massor men de nöjer sig inte med det utan de ska förbjuda/ändra våra traditoner.. hmm


man får visa svenska flaggan utan att bli kallad racist
man får fira jul utan att vara racist
invandrare ska sluta se ner på oss och istället vara tacksamma
invandrare får gå kurs när de kommer hit som lär dem svenska språket!

tills dess detta hänt kommer jag rösta på SD. jag/sd är inte racister utan tycker som så många andra att det har gått över styr med invandringen och bevara den svenska kulturen . då menar man att man ska fortsätta med tex: julbord i skolan.. och nån form av jul-avslutning.

dessutom är det en liten fråga hos sd, de är ett arbetarparti som funkar bra.. dem e utbildade och duktiga politiker.. men eftersom media styr så är deras poäng i valet fortfarande relativt låga.. neutral
men de ökar big_smile


Inlägg redigerat pga marknadsföring av politiskt parti.
/Moderator.
Senast redigerat av richardoo290 (25 januari 2008)

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 januari 2008
#50
Min syn på det här, Dom som kommer till Sverige, det är ju inte dom fattiga. Inte för inte som många av dom kör dyra och fina bilar, medans vanliga svensson knappt har råd att tanka. Sen som alla personer oavsett nationallitet, så är man LAT. Man vill få så mycket som möjligt med minsta möjliga jobb, man letar kryphål i systemet för att få pengar. fortfarande både svenskar och invandrare. Sen anser jag att det idag finns för många invandrare i Sverige än vad vi klarar av, ta hand om dom som redan finns här och se till att dom kommer in i arbetslivet. Sätt dom inte heller i "ghetton" utan sprid ut dom i städerna bland vanliga svenskar, det tror jag skulle underlätta dels att dom lär sig svenska fortare, och att fördommar m.m skulle minska från svenskar.

Sen tycker jag det är fel att det inte finns nån som vågar säga ifrån, och säger nån nånting så öppnar dom alltid med "jag är inte rasist". Finns ingen politiker som idag skulle våga säga ifrån p.g.a att få rasist stämpel på sig. Det är nog inte för inte som te.x Sverige demokraterna fick så pass många röster som dom fick i senaste valet. Visar inte det att man vill ändra invandrarpolitiken ?

Dom ända invandare jag inte tycker om, är dom som livnär sig på kriminallitet osv. Jag tycker att om det är så illa att man måste fly från sitt land för att man p.g.a olika anledningar inte kan stanna, så borde man väl ta emot i princip vad som helst som är bättre än krigsområden osv ?
Så då borde man väl bli extra motiverad till att lära sig det nya språket, ta del av den Svenska kulturen/seden.

För hur man än vrider och vänder på det, så är vi alla människor iallafall. oavsett om vi föddes i Sverige eller i Iran.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

12 086 Inlägg
25 januari 2008
#51
haack skrev:
jo visst är det så..men efterlyst skulle säkert kunna göra ett helt program om "svenska förbrytare" så allt beror ju lite på hur man vill vinkla saker å ting.
Men då skulle dom inte kunna sända programet varje kväll tongue

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
25 januari 2008
#52
JapMax skrev:
haack skrev:
jo visst är det så..men efterlyst skulle säkert kunna göra ett helt program om "svenska förbrytare" så allt beror ju lite på hur man vill vinkla saker å ting.
Men då skulle dom inte kunna sända programet varje kväll tongue
nä de skulle kunna sända ett pogram varje månad... och så skulle de få supervinkla allt lol

1 703 Inlägg
25 januari 2008
#53
Först och främst.
Verkar som att många har den uppfattningen att invandrare är ett folkslag som reser jorden runt och bosätter sig i ex. sverige, bara för att jävlas, råna, stjäla och vara med i tv.

Hur skulle det kännas för Er om ni var tvugna att lämna sitt liv, hus, familj, varav flera säkerligen redan blivit mördade, för att åka till ett helt främmande land som är 1000% annorlunda än sitt hemland.

Staten må ha tagit sig an för många invandrare, och jajaja man ska ta seden dit man kommer etc etc.

Vad hade sverige vart utan invandrare??


517 Inlägg
25 januari 2008
#54
Big_JN skrev:
Kommer ifrån Klippan tror inte jag behöver säga mer än så!!!
Den hade jag inte förstått om jag inte träffat en tjej från Klippan i onsdags... wink Det var det första hon nämnde när hon sa att hon var från Klippan...

/Martin - Wolfsburg GTI

566 Inlägg
25 januari 2008
#55
henkebenke skrev:
Först och främst.
Verkar som att många har den uppfattningen att invandrare är ett folkslag som reser jorden runt och bosätter sig i ex. sverige, bara för att jävlas, råna, stjäla och vara med i tv.

Hur skulle det kännas för Er om ni var tvugna att lämna sitt liv, hus, familj, varav flera säkerligen redan blivit mördade, för att åka till ett helt främmande land som är 1000% annorlunda än sitt hemland.

Staten må ha tagit sig an för många invandrare, och jajaja man ska ta seden dit man kommer etc etc.

Vad hade sverige vart utan invandrare??
BMW hade nog blivet svårsålda lol


410 Inlägg
25 januari 2008
#56
Måste lägga mig i hela debatten om invandrare och rasism.

Öppnar lite vackert med statistiskt bullshit med tanke på att folk oftast gillar att ta upp det när det gäller invandrare och kriminalitet. Så statisktiskt sett så begår invandrar procentuellt fler brott, men samma statistik säger också att ungdommar och män är gravt överrepresenterade i siffrorna. Statistiken visar också att bland invandrare så finns det fler män och ungdommar än i resten av befolkning procentuellt. Lägg nu till det faktumet att dålig integring leder till ökad kriminalitet (då det blir lättare för kriminella att bibehålla sina nätverk när dom flyttar till ett annat land) och dessa faktorer kommer att leda till exponentiell ökning av kriminaliteten. Bara där skiter det sig från start. Alltså är det inte fel på invandrare som individer utan på hur systemet är uppbyggt.

Sen så tycker jag det är lustigt att alla som förspråkar att man ska få sjunga nationalsången m.m. nästan alltid måste säga att dom inte är rasister. Då har ni redan förknippat nationalsången med rasism. Sedan är det återigen Sveriges fel att flaggan och nationalsången förknippas med nationalism. Detta säger jag för att Sverige har väldigt strikta bestämmelser över när hur och var flaggan får vifta och det samma gäller även nationalsången. Dessa bestämmelser kom till innan invandringen börjat i landet. Vilket innebär att dom som brytit mot reglerna och börjat använda nationalikonerna var nationalister. Hade sverige inte haft så strika betsämmelser runt flaggan så hade det inte funnit någon chans alls att förknippa den med nationalism och rasism.

Vad gäller hela invandringsfråga som många glömmer eller helt ignorerar är vilka flyktingvågor vi pratar om. Under folkhemstiden så hade vi arbetskraftsinvandring i Sverige. Kvalificerad invandring hämtades för att jobba. Denna grupp skötte sig exemplariskt då dom kom hit för att jobba inget annat. De senare vågorna har kommit när det har funnits en stor konflikt i hemlandet. Det är här problemen dyker upp. För att dom som har möjlighet att fly ett land under krigstider är oftast dom som är kriminella eller vet hur dom ska manipulera systemet. Vilket innebär att det kommer en hel del människor som inte gjorde annat i sitt land än att stjäla eller på andra sett bedra sin omgivning. Det är självklart att dessa inte kommer sluta med det bara för att dom kommmer till Sverige. Så återigen är det ett problem som är skapat av Sverige. Hade man haft bättre system för uppehållstillstånd så hade vi inte skickat hem folk som verkligen behöver bo i sverige och som sköter sig och istället tagit emot dom som bedrar landet.

Så egentligen är det hela Sveriges fel och dess befolkning som röstat på regeringarna som har suttit vid makten. Så att sedan skylla invandrarna för en massa saker som händer i sverige är bara ett sett att blunda för dom misstag man gjort tidigare.

Missuppfatta mig inte nu jag har inget emot sverige eller deras invånare men det är helt enkelt så att det är väldigt få länder i världen som faktiskt har en fungerande flyktingpolitk och Sverige är inget undantag. Vi har helt enkelt inget fungerande system för hur flyktingar ska behandlas. Men det är ändå fel att skylla allt på invandrare som folkgrupp när det i själva verket är en fråga om ickefungerande politk.


12 086 Inlägg
25 januari 2008
#57
henkebenke skrev:
Först och främst.
Verkar som att många har den uppfattningen att invandrare är ett folkslag som reser jorden runt och bosätter sig i ex. sverige, bara för att jävlas, råna, stjäla och vara med i tv.

Hur skulle det kännas för Er om ni var tvugna att lämna sitt liv, hus, familj, varav flera säkerligen redan blivit mördade, för att åka till ett helt främmande land som är 1000% annorlunda än sitt hemland.

Staten må ha tagit sig an för många invandrare, och jajaja man ska ta seden dit man kommer etc etc.

Vad hade sverige vart utan invandrare??
Ett invandrarlöst Sverige utan kebab och pizzerior. smile

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
25 januari 2008
#58
RouziMotorsport skrev:
Älskar debbatter om invandrare och racism på garaget. 99 % har ingen aning om vad dem snackar om.
Och dom flesta kan inte ens stava rätt......................

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
#59
Hehe det är väl ingen nyhet att "nysvenskar" ofta saknar respekt för svenska lagar.
Det är ju bara kolla på vad majoriteten nationaliteter är i fängelsena idag smile

Men finns bra "svartskallar" med, som det finns idiot svenskar.
Bara att majoriteten är lite större hos ... men vem fan bryr sig, vad jag lärt mig under livet är att det är helt meningslöst att ens orka bry sig om vad vissa folk/ folkslag gör, dumt att slösa bort livet på att hata folk.
Därför jag la ner mig politiska "karriär" inom extremhögern.
Lev livet, ha jävligt skoj träffa nytt folk ! fan så mycket roligare än att irritera sig på folk.
Idag bästa kompis med flera som jag slogs med på centrum varje gång man möttes en fredags kväll.

End of story.

// ett gammalt skinhuvud.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
25 januari 2008
#60
golfarn_nr1 skrev:
RouziMotorsport skrev:
Älskar debbatter om invandrare och racism på garaget. 99 % har ingen aning om vad dem snackar om.
Och dom flesta kan inte ens stava rätt......................
Hehe skulle du göra narr av en person i rullstol med ?
Du vet att dyslexi räknas som ett handikap.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed


Sök