2681
Sök

0-100?

67 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
#101
Revange skrev:
Hur gör ni när ni mäter era 0-100 tider, måste bli hur fel som helst med en vanlig tidtagare ?

Jo jag testa med tidtagare!! Något tips på hur ja kan göra annars??


10 Inlägg
29 januari 2008
#102
hekas skrev:
Revange skrev:
Hur gör ni när ni mäter era 0-100 tider, måste bli hur fel som helst med en vanlig tidtagare ?

Jo jag testa med tidtagare!! Något tips på hur ja kan göra annars??

Det blir väl säkert rätt på några sekunder smile
Har väl inga tips om det ska vara billigt, men med stoppur lär det aldrig bli rätt...
Tror inte det är lätt att komma ner på tiderna som tillverkan anger om man har lite mera effekt på bilen.
Senast redigerat av Revange (29 januari 2008)

Fortare än kvickt
241 Inlägg
29 januari 2008
#103
viccoA skrev:
Gonken skrev:
tror här är en del som är lite väl optimistiska... den enda bil jag mätt på var min nissan 200sx, som skulle göra 0-100 på 7,5 original enligt nissan. med steg 3 chip, öppet filter och större intercooler klockade jag den på 7,3 och växlarna satt så bra de kunde. min poäng är att 40 hästar inte gör någon markant skillnad, vilket vissa verkar tro, samt att det krävs perfekt start och perfekta växlingar för att uppnå tillverkarens uppgift 0-100. felet med nissan 200 är att man måste ha i trean för o komma upp i 100 om man inte vill övervarva friskt. att uppskatta 0-100 utan att ha kollat är ganska vågat.

Övervarva? Om du har höjt laddet så drar väl en 200 till varvstoppet? När jag racear med min bimmer brukar jag försöka varva den till 100 varv innan stoppet, då får jag bäst tider...

jag förstår inte riktigt vad din poäng med varvstoppet är. en chippad nissan 200 har inget varvstopp, en full kompis varvade min till 8600 en gång... vad jag menar är att man förlorar minst en halv sekund på att behöva lägga i trean, om man inte kan dra bilen till 100 i tvåan.

Akta lacken pappskalle!

Chef
379 Inlägg
30 januari 2008
#104
Saaben, 5.69 sek mätt med g-tech pro comp
Buicken 3.71 sek mätt med g-tech pro comp

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

"The Stig"
390 Inlägg
30 januari 2008
#105
GTR:en 0-100 orginal på 4.7 eller 4.9 sek.

Nu något snabbare...

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

1 754 Inlägg
30 januari 2008
#106
Gonken skrev:
viccoA skrev:
Gonken skrev:
tror här är en del som är lite väl optimistiska... den enda bil jag mätt på var min nissan 200sx, som skulle göra 0-100 på 7,5 original enligt nissan. med steg 3 chip, öppet filter och större intercooler klockade jag den på 7,3 och växlarna satt så bra de kunde. min poäng är att 40 hästar inte gör någon markant skillnad, vilket vissa verkar tro, samt att det krävs perfekt start och perfekta växlingar för att uppnå tillverkarens uppgift 0-100. felet med nissan 200 är att man måste ha i trean för o komma upp i 100 om man inte vill övervarva friskt. att uppskatta 0-100 utan att ha kollat är ganska vågat.

Övervarva? Om du har höjt laddet så drar väl en 200 till varvstoppet? När jag racear med min bimmer brukar jag försöka varva den till 100 varv innan stoppet, då får jag bäst tider...

jag förstår inte riktigt vad din poäng med varvstoppet är. en chippad nissan 200 har inget varvstopp, en full kompis varvade min till 8600 en gång... vad jag menar är att man förlorar minst en halv sekund på att behöva lägga i trean, om man inte kan dra bilen till 100 i tvåan.

Alltså, utan varvstopp så kan man väl motorn bli lite... Trasig? tongue Om man övervarvar.
Senast redigerat av Holiace (30 januari 2008)

Jag kan inget om allt.

188 Inlägg
30 januari 2008
#107
runt 8 sekunder, har inte mätt upp ordentligt:P


586 Inlägg
30 januari 2008
#108
En halv förmiddag med 740:n smile

Bildrulle
499 Inlägg
30 januari 2008
#109
Halv förmiddag va? Ska vi rejsa? Äntligen någon jag kan ta =P

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

3 650 Inlägg
German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 februari 2008
#111
AirOne skrev:
henkebenke skrev:
Holiace skrev:

Gör din buggy med 55 hk 0-100 på 4 sekunder?... Ofta.

Ja? wink

En buggy som väger lika mycket som ett par kalsonger..låter inte omöjligt i alla fall
med 3-4 sek. Nån sekund mer kanske men ändå..jag tror på det. (har åkt liknande)

Körde en VW Buggy med en 1500-motor. Vet inte effekten på en sån, med en Weber 45 på.
Den gick iofs inte riktigt rent, men hjullyft var nära på oundvikligt på ettan. Tvåan drog den upp lite på men sen var det lugnt. Men jag skulle kunna tänka att den gjorde 0-100 på ca 5-6 sekunder. Jävligt roligt var det iaf. Särskilt på grus! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Idiot..
285 Inlägg
3 februari 2008
#113
Märke & modell:AUDI 90 2.3 E

Acceleration 0-100:8,9 sekunder

Topphastighet:206 km/h

Effekt:136 hk (100 kW) vid 5700 varv/minut

Vridmoment:19 kpm (190 nm) vid 4000 varv/minut

Motor:5-cylindrig, Rak, 1 överliggande kamaxel, Bränsleinsprutning, Bensin


Förstår inte hur Audi lyckades med en bilen,Men den går då fan bra för sina hästar och har ett grymt skönt ljud ur Audi femman smile

318 Inlägg
3 februari 2008
#114
Skylinen runt 5sek
Amazonen strax under 8sek


607 Inlägg
3 februari 2008
#115
Under 5 iaf gör cossien, mer exakt än så kan jag inte svara på
Senast redigerat av Ckosworth (3 februari 2008)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Kör Lastbil
108 Inlägg
3 februari 2008
#116
Enligt Volvo S80 klubben så skall min göra 0-100 på 7,3sek vet inte om de stämmer men de är den infon jag har. Hade varit kul om de stämmer.
Topphastighet 235km/h enligt samma källa
Senast redigerat av Triggrodamus (3 februari 2008)

Volvo For Life

Evolution Garage
1 299 Inlägg
3 februari 2008
#117
Skylinen gör väl ungefär 6 sek... Däremot har jag ett ganska imponerande rekord med 740:n

4:ans växel raksträcka 100-110km/h på 11 sekunder.. Någon som slår det? wink

Sky´s the limit...

3 120 Inlägg
3 februari 2008
#118
Gonken skrev:
viccoA skrev:
Gonken skrev:
tror här är en del som är lite väl optimistiska... den enda bil jag mätt på var min nissan 200sx, som skulle göra 0-100 på 7,5 original enligt nissan. med steg 3 chip, öppet filter och större intercooler klockade jag den på 7,3 och växlarna satt så bra de kunde. min poäng är att 40 hästar inte gör någon markant skillnad, vilket vissa verkar tro, samt att det krävs perfekt start och perfekta växlingar för att uppnå tillverkarens uppgift 0-100. felet med nissan 200 är att man måste ha i trean för o komma upp i 100 om man inte vill övervarva friskt. att uppskatta 0-100 utan att ha kollat är ganska vågat.

Övervarva? Om du har höjt laddet så drar väl en 200 till varvstoppet? När jag racear med min bimmer brukar jag försöka varva den till 100 varv innan stoppet, då får jag bäst tider...

jag förstår inte riktigt vad din poäng med varvstoppet är. en chippad nissan 200 har inget varvstopp, en full kompis varvade min till 8600 en gång... vad jag menar är att man förlorar minst en halv sekund på att behöva lägga i trean, om man inte kan dra bilen till 100 i tvåan.

Aha, men du tappar väl effekt om du varvar över 7000rpm om motorn i övrigt är hyffsat orginal så det är väl inte det optimala (sett ur accsynpunkt inte hållbarhet) att dra motorn till 8600 direkt?

Vad varvar den på 2:an i 100?


203 Inlägg
3 februari 2008
#119
7,5 sek cirka, jobbar på bättre tider / väntar på bättre tider wink


DFFL
9 020 Inlägg
3 februari 2008
#120
FireTraXX skrev:
8 sekunder drygt om jag kommer ihåg rätt.

8.2 sekunder har jag tagit reda på att den gör 0-100 på. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.


Sök