3918
Sök

Bästa baslådan, låg budget!

412 Inlägg
7 december 2005
Trådstartare
Hej, söker nu en baslåda för cirka 4000kr, Vart hittar man den mest prisvärda och bäst låtande baslådan för detta? spelar ingen roll vad det är för märke bara den spelar "BRA".

som sagt, budget på 4000kr.

Ge gärna länk!

Mvh nils

2 122 Inlägg
7 december 2005
låg budget brukar vara kring 1500 tongue

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

412 Inlägg
7 december 2005
Trådstartare
Kirre skrev:
låg budget brukar vara kring 1500 tongue

beror ju från person till person, men kom med ett vettigt svart istället smile

Team Tondöv
649 Inlägg
7 december 2005
Köp en schysst bas för 2500:- och snickra ihop en egen låda!
Lovar att det blir bättre! Då kan du ju dessutom måtta till den så den passar som en handske i skuffen.

174 Inlägg
7 december 2005
mgr f-serien på ljudia... billig som faan... då kan du köpa ca. hmm 10 basar för din budget... plus att du har råd o bygga en låda då oxå...

781 Inlägg
7 december 2005
har du slutsteg till en låda för 4000 kr då? liksom ska du ha en låda för 4000 papp får du köpa ett rejelt steg som kostar några kulor.. ha me de i beräkningarna

50 Inlägg
7 december 2005
den här lär ju dunka fint med ett bra slutsteg http://www.mds.se/?artnr=51212

1 019 Inlägg
7 december 2005
Tycker du ska köpa en riktigt bra bas och snickra en egen låda ja..

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

6 851 Inlägg
7 december 2005
Leta bas på blocket av kändare märke, sen gör du låda själv, sluten är billigast iaf.

21 761 Inlägg
7 december 2005
Kicker L7 12 tum, 3995:- hos dbakuten. Sätt den i en sluten låda så har du nog ljud så det räcker.

4 554 Inlägg
7 december 2005
Drönirettab skrev:
Kicker L7 12 tum, 3995:- hos dbakuten. Sätt den i en sluten låda så har du nog ljud så det räcker.

köp bas efter vad ditt steg klarar av.. att köpa en trögdriven bas och ett effektsvagt steg är ingen luckat kombination.. så berätta om va du ska driva basen med så kan man ju kolla upp basen sen..

84 Inlägg
7 december 2005
kolla här,, bra priser har dom också 
www.caraudio-versand.de
Dom skickar till sverige också
Senast redigerat av DaFireStorm (7 december 2005)

Vag

719 Inlägg
7 december 2005
Här har du en grym aktiv baslåda kostar 5000 dock. www.brl.se art.nr: 285BASSLINKT

Annars bör man vet vad du har för steg att driva med eller letar du efter en aktivlåda kanske?

live free, die young.

305 Inlägg
8 december 2005
Rockford Fosgate PL2210  3998 kronor på BRL .  och dom spelar grymt bra  .
Kör med sån själv  smile
Satans bra bas .
http://www.brl.se/images/large/510PL2210.gif

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Stefan1973, där värkar du ha hittat en fni baslåda, tror du den går in i kofferten på en 740?

Baslådan ska drivas av ett MDS Twelwehundred monoblock 1200w. Så effekten ska nog finnas där, möjligtvis kanske jag inhandlar en Mds W-16 MAGNUM. Någon som vet någonting posetivt/negativt om denna bas? Kommer den att låta bättre än Rockford fosgate PL2210?

Mvh nils

81 Inlägg
8 december 2005
Kan bara säga att jag har känt en sån Rockford lådda, rätt i mellangärdet smile

Riktigt bra grejjer! Minns inte riktigt vilket steg det var som drev på men tror det var ett Rockfordsteg i mellanklassen.

Fast iofs, själv så kör jag en "GAS" låda med dubbla 12" och det tycker jag räcker för att ge dom i baksätet andnöd och hjärtklappningar.

Men Rockforden är fin som fan wink

Sen när det gäller passformen i en 740 så tycker jag att du borde gå och mäta upp en låda på BRL om du har möjlighet.
För fanskapet tog upp en rejäl del av utrymmet på en 855:a

Annars kan du ju kika få INFINITY's basar på Nardik, riktigt välljudande om man bygger en redig låda.

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
kreator skrev:
Kan bara säga att jag har känt en sån Rockford lådda, rätt i mellangärdet smile

Riktigt bra grejjer! Minns inte riktigt vilket steg det var som drev på men tror det var ett Rockfordsteg i mellanklassen.

Fast iofs, själv så kör jag en "GAS" låda med dubbla 12" och det tycker jag räcker för att ge dom i baksätet andnöd och hjärtklappningar.

Men Rockforden är fin som fan wink

Sen när det gäller passformen i en 740 så tycker jag att du borde gå och mäta upp en låda på BRL om du har möjlighet.
För fanskapet tog upp en rejäl del av utrymmet på en 855:a

Annars kan du ju kika få INFINITY's basar på Nardik, riktigt välljudande om man bygger en redig låda.

Okej, får ta till tumstocken och mäta då smile
Sen det med att bygga en egenbaslåda, ska man ha bra matterial så kostar det ju mer än att köpa färdig byggt.

Offtopic: hur är det igenteligen? spelar 10" bättre än 12"? 10 låtar väll lite snärtigare?

Team Tondöv
649 Inlägg
8 december 2005
Hos min lokala byggnasare kostar en hel skiva 19 mm spån 185:- och 19 mm MDF 370, så så jäkla dyrt är det inte!
Dessutom mycket roligare att ha en man byggt själv än att köpa färdig!
Sen kan man ju dessutom anpassa måtten efter skuffen!

6 851 Inlägg
8 december 2005
Stefan1973 skrev:
Rockford Fosgate PL2210  3998 kronor på BRL .  och dom spelar grymt bra  .
Kör med sån själv  smile
Satans bra bas .
http://www.brl.se/images/large/510PL2210.gif

Skulle inte köpa en sådan till..har haft en sån och mera fusk kan man ju leta efter.
negativt om lådan.
1: den låter väldigt burkigt
2: sidogavlarna är delvis gjorda i plast
3: du har mycke resonans i lådan då det inte är stabilt ordentligt (pga. plasten)
4: de är väldigt klupiga och stora, tar onödigt med plats
5: de spelar enbart högt, exakt bas går inte få ut från dessa
6: de ligger på 8ohm

412 Inlägg
8 december 2005
Trådstartare
Mycket blandade resonemang, vissa säger att baslåderna är bra och vissa säger att dom är värdelösa, det går inte att hitta någon som man kan enas och säga är bra?smile
Tycker att 4000kr ska räcka, men man vet ju aldrig smile

Hur är det igenteligen med rockforden?

Möjligt att jag får tag på en sånhära bas för under 3000kr.:
http://www.kolbotnbilpleie.com/Bilstereo/Bassel/W16.htm

Men sen kommer ju det mindre roliga att bygga själv baslådan:)
Är inte så duktig på att porta, mellanväggar och allt vad det nu är. Därför var färdigköpt någonting självklart för mig innan ni kom med era argumen att det blir mycket bättre ljud och dylikt.

Mvh nils
Senast redigerat av elsmurfo (8 december 2005)

Sök