2322
Sök

Vilket slutsteg ska jag ha till bubbla Power-basar 12"

392 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Tjenare. Tänkte kika om någon vet ett bra slusteg som skulle passa till mina 2 Rockford Fosgate Power 12" basar??  Måste vara ett RF-steg.....

Tror ni detta skulle funka:  Rockford Fosgate Power 2x120W (486W)  (ett två-kanals)

*Finns hos BRL för 4498:-
Lite info:
Uteffekt: 2x120W RMS 4ohm. 2x200W RMS 2ohm. 1x400W RMS bryggkopplat i 4ohm. Uppmätt total effekt powercube 486W RMS (2ohm). Stabil i 1ohm. Övrigt: Frekvensomfång 20-20000Hz. LP/HP-filter 50-500Hz 24dB branthet (Butterworth). Ingångskänslighet 150mV-5V. PEQ2 0-18dB/45Hz eller 0-12db/12000Hz. Remote PEQ tillval (510PEQ). Dämpfaktor >200. NOMAD (kortslutnings-, överhettnings-skydd). RCA in och utgång. Kabelgrovlek strömplint 20mm. Mått: 207x54x290mm.

Hoppas nån har tid att ge mig någar råd=)

MVH//Jonte

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

1 050 Inlägg
29 januari 2008
Många av dagens moderna slutsteg, massproduceras i Kina. Det gör att stegen ej alls håller samma höga kvalitet som ett Europeiskt tillverkat steg gör. Tror att även RF massproduceras på löpande bandet i Kina.

Jag skulle nog snarare råda dig att satsa på "bättre begagnade" slutsteg, som tex: GENESIS, eller de gamla herderliga DLS stegen, m,fl. (Hand made) big_smile Allt var av bättre kvalitet förr. big_smile
Senast redigerat av E-30 (29 januari 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

392 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Hmm, okay. Men grejen är ju att allt annat i bilen bli Rockford-grejor, så det skulle helst ha varit ett Rockord-steg! smile

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
30 januari 2008
E-30 skrev:
Många av dagens moderna slutsteg, massproduceras i Kina. Det gör att stegen ej alls håller samma höga kvalitet som ett Europeiskt tillverkat steg gör. Tror att även RF massproduceras på löpande bandet i Kina.

Jag skulle nog snarare råda dig att satsa på "bättre begagnade" slutsteg, som tex: GENESIS, eller de gamla herderliga DLS stegen, m,fl. (Hand made) big_smile Allt var av bättre kvalitet förr. big_smile

Nja allt var inte bättre förr.
Effekten var sämre förr nämligen.
Det finns nått som heter klass D idag.
Vilket är att föredra om man vill ha effekt per krona.
Annars får man en stor alulåda som presterar kanske finljud men inte mer..
Så jag rekommenderar inte ett gammal hederligt steg faktiskt....

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

392 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Ingen som vet om slusteget skulle funka?

MVH//Jonte

16 197 Inlägg
30 januari 2008
de steget du nämnt e lite för klent i mina ögon/öron.. skulle lägga lite mer pengar å köpa de stora power 1500watts monoblocket..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

392 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Okay. Men hur ska jag koppla basarna då? Om det är ett mono-steg menar jag?!
Är "nybörjare" så vore tacksam för svar=)

392 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Är det fler som tycker det är bäst att satsa på det slutsteget som "evilaudio" nämner?
Basarna sitter i en portad låda, med skiljevägg imellan...Om det är till någon hjälp=)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
1 februari 2008
Orange_Dragon skrev:
Är det fler som tycker det är bäst att satsa på det slutsteget som "evilaudio" nämner?
Basarna sitter i en portad låda, med skiljevägg imellan...Om det är till någon hjälp=)

Japp.. det kan jag rekomendera. Litet, tar ingen plats. Och då menar jag litet.
Gott om effekt, drygt 1700 watt i 1 ohm.
Senast redigerat av Tokken (1 februari 2008)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
1 februari 2008
Orange_Dragon skrev:

hur stor låda har du?? å va för portar?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

392 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Det är denna låda jag använder, fast med Två Rockfordar istället=)

http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.md … Id%3D23871

MVH// Jonte

82 Inlägg
1 februari 2008
Jag kör RF 1500steget på 1st power 12" och det spelar bra. Steget lär leka lika lätt med 2st 12" och har du rätt strömförsörjning lär det spela riktigt bra!!
Senast redigerat av Berra_ (1 februari 2008)

392 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Okay okay. Då får det nog bli att köpa ett sådant då=)  Blir att driva det med Optima YT batteri, och en Gtek-laddare......

Tack för alla svar.

MVH// Jonte

Sök