2553
Sök

ovanligt pigg 740gl -90

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2008
#81
Ekbl0m skrev:
steifan skrev:
B230F-motorn tycker jag är nästan helt oförmögen att ge ens bra omkörningsmöjligheter.

Att en original B230F-bil skulle kunna köra ifrån en Audi A4 1.8T låter väldigt skumt.
Kanske någon meter, men 1.8T-motorerna drar jäkligt jämt över hela registret så
dom sticker iväg duktigt.

beror ju på bil och vart man växlar med mera, polaren och jag han köra ca 100 - 150 meter sen vart det möte, på den sträckan tog jag mig förbi han ca 4 meter sen lära jag bromsa, men som sagt beror nog mycket på bilen, den jag har passerar snart 17,000 mil och har inga konstigheter att köra om på 5,ens växel om det behövs.
har visseligen provat andra 740 och sånt och det finns dom som är bra slöa men har man rullat närmare 30,000 mil så får man räkna med det:P

Provade min GLT 16 Valve litegrann mot en polares gamla Audi A3 1.8T Quattro (väger c:a 1500kg, dvs 100kg tyngre än 740n, lätt modifierad men inget chip eller så vid tillfället, 150hk). Hade ingen chans att hänga på en turbomotor som drar från botten. Min GLT har ju gått skrämmande 13000 mil och är välservad.


BMW
67 Inlägg
11 februari 2008
#82
Jag har tävlat mot en bmw 320 -02 kanske? automat iaf 170hk
och en audi a4 1,9 TDI minns inte om den var chippad
men drog båda två i acc med min 740 och det tyckte jag var skit bra wink
bmw:n kom om mig vid ungefär 140 och audin körde jag 170-180 men var bakom


Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
11 februari 2008
#83
hihi, tycker det här var en rolig tråd smile.. jag köpte mig faktiskt själv en 740 i höstas för att sladda lite med.. kan säga som såhär - jag har bara kört en bil som är slöare, det är en Peugeot 107 med 3 cylindrig motor på ungefär en liter och med sisådär 60 hk. (Då har jag även kört VW Polo 1,4 (?))

Och på tal om det där med Audi A4 1.8T.. jag körde min T5:a mot polarens A3 1,8T och det var fanimig rätt jämt.. men gamla 740 brukar hamna långt bort i backspegeln innan de ens lyckats synka växellådan och fått i tvåan smile

Körv
3 535 Inlägg
11 februari 2008
#84
steifan skrev:
decib3L skrev:
min lilla diesel-golf med 75 hästar kör ifrån min gamla 740 med b230e.. visserligen tomatlåda, men ändå.. 131 häst mot 75..

(å andra sidan är det visserligen nästan 2 ton mot 1200 kg golf)

Men ändå! Från 0-100 så fick min gamla volvo pisk lol

Vadå två ton? tongue En 740 GLE väger strax under 1400kg.

Den GLEn måste nog ha vart redigt trött tongue

Hehe, det var kanske inte ett rättvist rejs.. Volvon är helt slut och sjukt trött tongue

Truckdriving Man

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2008
#85
Kyro33 skrev:
Jag har tävlat mot en bmw 320 -02 kanske? automat iaf 170hk
och en audi a4 1,9 TDI minns inte om den var chippad
men drog båda två i acc med min 740 och det tyckte jag var skit bra wink
bmw:n kom om mig vid ungefär 140 och audin körde jag 170-180 men var bakom

Låter rimligt iallafall. B230E har ju lite potential jämfört med B230F.
Min GLE ledde 1-1½ billängder rullande start 50-130km/h mot en polares
Mitsu Galant -99 2.4GDI 150hästars, sen blev man ju ifrånkörd. Testade dock flera gånger smile


plattsättare!
804 Inlägg
11 februari 2008
#86
men ingen kan ju påstå att dom är pigga precis.. vadå gick audin bara på 3 cylindrar? hihi det är inget monster acc i en b230f precis hehe

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

BMW
67 Inlägg
11 februari 2008
#87
steifan skrev:
Kyro33 skrev:
Jag har tävlat mot en bmw 320 -02 kanske? automat iaf 170hk
och en audi a4 1,9 TDI minns inte om den var chippad
men drog båda två i acc med min 740 och det tyckte jag var skit bra wink
bmw:n kom om mig vid ungefär 140 och audin körde jag 170-180 men var bakom

Låter rimligt iallafall. B230E har ju lite potential jämfört med B230F.
Min GLE ledde 1-1½ billängder rullande start 50-130km/h mot en polares
Mitsu Galant -99 2.4GDI 150hästars, sen blev man ju ifrånkörd. Testade dock flera gånger smile

ska se i sommar när man KANSKE har extraktor om det gör nån skillnad annars säljer jag bort det tongue


2 126 Inlägg
11 februari 2008
#88
Fan den 740 GL -88 jag hade var allt annat än pigg, fan till och med min gamla Fiesta 1.4 -88 var piggare! wink


NissanMotorsport
11 februari 2008
#89
[video]http://www.garaget.org/video/zg45t4x8qb57[/video]

håll i hatten, för ja drog ifrån en ferrari i den videon.. men glömde filma den ba sad


och ja, jag är ironisk, me både inlägget och videon..

BMW
67 Inlägg
11 februari 2008
#90
SupraDupraFly skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/zg45t4x8qb57[/video]

håll i hatten, för ja drog ifrån en ferrari i den videon.. men glömde filma den ba sad


och ja, jag är ironisk, me både inlägget och videon..

fan din 16v går ju slöare än min 8v tongue
minns inte exakta tiden när jag klockade 0-100 och det var på ca 9-9,5
din går ju från 70 till 100 på ca 5 sekunder smile


NissanMotorsport
11 februari 2008
#91
Kyro33 skrev:
SupraDupraFly skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/zg45t4x8qb57[/video]

håll i hatten, för ja drog ifrån en ferrari i den videon.. men glömde filma den ba sad


och ja, jag är ironisk, me både inlägget och videon..

fan din 16v går ju slöare än min 8v tongue
minns inte exakta tiden när jag klockade 0-100 och det var på ca 9-9,5
din går ju från 70 till 100 på ca 5 sekunder smile

ja la inte upp videon för att skryta, sen växlade jag vid 80 också.. smile

BMW
67 Inlägg
11 februari 2008
#92
nää vid 90 annars wink nåja inte för att nån av dom går hårt direkt tongue
gle:n vet jag drar på bättre vid lägre varv och 16v kommer senare.


huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2008
#93
Kyro33 skrev:
SupraDupraFly skrev:
[video]http://www.garaget.org/video/zg45t4x8qb57[/video]

håll i hatten, för ja drog ifrån en ferrari i den videon.. men glömde filma den ba sad


och ja, jag är ironisk, me både inlägget och videon..

fan din 16v går ju slöare än min 8v tongue
minns inte exakta tiden när jag klockade 0-100 och det var på ca 9-9,5
din går ju från 70 till 100 på ca 5 sekunder smile

Min 16ventilare äter en polares trimmade GLE med K-kam (verkade inte ha en chans nånstans).
Ska se om det är jämnare till sommaren då min bil också får tunga Polarisfälgar tongue


BMW
67 Inlägg
11 februari 2008
#94
hehe ok smile
sökte info om 0-100 på båda motorerna

16v gick enligt papper på 10,4
8v gick enligt papper på 10,8

0-400 meter så gick 16v på 17,22 och 8v på 17,39


undergroundracing
11 februari 2008
#95
Håll i hatten! Hehe mer rysk i morsans 440  ju wink

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2008
#96
Kyro33 skrev:
hehe ok smile
sökte info om 0-100 på båda motorerna

16v gick enligt papper på 10,4
8v gick enligt papper på 10,8

0-400 meter så gick 16v på 17,22 och 8v på 17,39

På 400 meter kommer väl bilarna upp i typ 130km/h eller nåt.
Tror det blir mer skillnad därefter, B230E vs B234F.


27 Inlägg
12 februari 2008
#97
Allt är ju relativt. Upplevde iallafall våran volvo som "pigg" när man puttra omkring i den med nytaget körkort.
Pålitliga maskiner men någon racer är de inte, utmärkta att dra släp med dock så seg dragna så märks knapp att man lastar tungt. smile 
Fina motorer för vad dom är konstruerade för tycker jag iallafall cool

-utan 940
1 728 Inlägg
12 februari 2008
#98
Hardjim skrev:
Andreas 940 skrev:
Fubbarn skrev:
jag har fan hållt på i över 10 år nu o trimma 230f motorer o lovar att man får fan tömma
både plånbok o hjärna för de hästar man får ut..
jag har precis lyckats få ut precis någon enstaka hästkraft över 200 i min 740-90
o då har jag VERKLIGEN  gjort så mycket jag kunnat.  2.5liters marinvev specialkolvar, 531 topp som är rejält portad o polerade kanaler. kam o sen allt i bränsleväg är nytt..
jaja orkar inte berätta allt men jag kör typ jämt med en audi på 180hk kan jag tänka mig..

Kul att du faktiskt har lagt ner tid och pengar på att sugtrimma en 740. Annars är det bara de som inte har råd att köpa en turbobil som snackar om "riktiga" hästar och hur häftigt det är med trimmade sugmotorer. Sen när de har sparat ihop lite pengar köper de en turbobil...

haha! klockrent

Skrattar du med mig eller åt mig? Det är precis som jag skrev att Volvoraggare brukar snacka om riktiga hästar bara för att de inte har råd att köpa en turbobil. Detta var första gången jag såg någon som faktiskt lagt ner pengar på sugtrim istället för att köpa en turbobil vilket jag tycker är imponerande.

BMW
67 Inlägg
12 februari 2008
#99
steifan skrev:
Kyro33 skrev:
hehe ok smile
sökte info om 0-100 på båda motorerna

16v gick enligt papper på 10,4
8v gick enligt papper på 10,8

0-400 meter så gick 16v på 17,22 och 8v på 17,39

På 400 meter kommer väl bilarna upp i typ 130km/h eller nåt.
Tror det blir mer skillnad därefter, B230E vs B234F.

Det var b230e mot b234F
kan skicka bilden åt dig om du vill ? smile
stod massa annan fakta att från rullande start typ från 50-100 elelr från 70-110 så var b230e snabbare än b234an


huh?
10 427 Inlägg
12 februari 2008
#100
Kyro33 skrev:
steifan skrev:
Kyro33 skrev:
hehe ok smile
sökte info om 0-100 på båda motorerna

16v gick enligt papper på 10,4
8v gick enligt papper på 10,8

0-400 meter så gick 16v på 17,22 och 8v på 17,39

På 400 meter kommer väl bilarna upp i typ 130km/h eller nåt.
Tror det blir mer skillnad därefter, B230E vs B234F.

Det var b230e mot b234F
kan skicka bilden åt dig om du vill ? smile
stod massa annan fakta att från rullande start typ från 50-100 elelr från 70-110 så var b230e snabbare än b234an

Är det Teknikens Världs nybilstest från 1988 av 740 GLT 16 Valve
och samma tidnings test av 740 GLE -1985 (med 129-motorn) där
prestandasiffrorna har klippts ihop? tongue Är nog jag som ligger bakom den
bilden från början. coolbig_smile



Sök