2329
Sök

låter dåligt, stereopaket från BRL

55 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Hej. köpte mig ett stereo paket från BRL idag.
De paketet ligger på start sidan för 1300kr. Jvc stereo med 4*50w, mp3stöd. mm. 4"högtalare och 6*9" högtalare.

Har kopplat in allt, rätt också.

Men när ja spelar så låter de verkligen SKIT. spelar på nivå 15, så börjar ljudet spracka typ. och de låter inte högt direkt.
Räcker inte stereon till??
Ska jag kanske ha andra kablar?
Eller är nåt trasigt??

Allt sitter i en volvo 240 -88.

/ ANdreas

transportkonsult
284 Inlägg
8 februari 2008
Du får vad du betalar för tyvärr.

Bottles are for babys. Real men get blown.

Skyracer
917 Inlägg
8 februari 2008
Att det sprakar kan vara att högtalaren inte sitter fast ordentligt men givetvis kan det vara så att en kon har spruckit eller något sitter snett (i högtalaren). Är det bara en högtalare som sprakar?

Är det något fel på den så har du garanti, bara prata med butiken och förklara hur det låter.
Jag satte GAS i Mikaelas vinterbil förra året (JVC/Kit fram/6x9 i hatthyllan i en Civic) och inga problem att skruva upp.

Mvh
Håkan
Senast redigerat av Skyracer (8 februari 2008)

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

55 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
ok. jo jag vet. men de borde låta bättre än vad de gör. aja, ska iaf testa med en polares sterio ikväll, får se hur de låter dåå!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
8 februari 2008
När jag kopplade in högtalarkablarna röd och svart fel mot varann så fick jag samma ljud....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 februari 2008
Åk in till dem och fråga vad de tkr om det, kolla så att alla högtalare är i fas me...
Prova med ett 1.5 batteri, är plus på högtalaren på plus på batteriet så ska konen röra sig utåt och allt annat är fel... Alla ska vara lika kopplade och en högtalare på varje kanal och inga gemensamma jordpunkter mellan kanalerna som jag fick se sist jag hjälpte en kompis...

55 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
jepp. teesta med en polares stereo. Lät mycket bättre. Kan de va fel på stereon då? stereon ja testa med var en pioneer 4*45w, typ 6år gammal. men funka bättre ^^

Miklen
9 februari 2008
..man får nog inte så mycke stereo när högtalare osv inkluderas för 1300kr..

Men åk till brl å be dom lyssna å se va dom har att säga..
Senast redigerat av Miklen (9 februari 2008)

82 Inlägg
9 februari 2008
Låter ju riktigt skumt.. De har säkert motstvarande paket uppe i ngt demoställ så du kan lyssna och jämföra. Det låter som det är ngt felkopplat någonstans!

huh?
10 427 Inlägg
9 februari 2008
Köp ett fyrkanalssteg (finns ju billiga för strax över tusingen, begagnade m.m), så är nog problemet delvist löst smile

55 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Miklen skrev:
..man får nog inte så mycke stereo när högtalare osv inkluderas för 1300kr..

Men åk till brl å be dom lyssna å se va dom har att säga..

Jepp. tänkte göra de.

Steg ska köpas nästa månad då man har lite mer pengar

2 600 Inlägg
9 februari 2008
är nog stereon. för jag hadde en gång en gammal jvc och det började spraka i högtalaren en av dom då. men va en lödning som hadde släppt .  men fråga brl så löser nog dom de.

gör som jag kör gubba racer=)

4 767 Inlägg
9 februari 2008
Tänk på att alla högtalare behöver spelas in också, du bör spela dom ca 20 timmar innan du drar på, och kan göra en rättvis bedömning.

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

8 Inlägg
9 februari 2008
Köpte en snarlik stereo JVC KD-G431 på Netonet för 890 igår. Satte in den i min gamla 855 från -95 som hade haft orginalstereon innan och jag tyckte det lät mycket bättre, trots orginalhögtalare. Så jag tror inte stereon är dålig, möjligen att det är fel på den. Har du kollat jordanslutningen och att alla kontakter sitter i?

850 2,5 Se -95
S40 T4 -01

Sök