MeloveGolf skrev:
Okim skrev:
dom har ingen rätt att ta dn brors Körkort han e med passagerare o har inget med varken din bill eller annat o göra
därimot kan dom be honom lämna bilen.
poliser får be om id-handling vilket ett körkort är...inge ovanligt att dom kollar upp ALLA passagerare om dom misstänker brott vilket dom garanterat gjorde i det här fallet, sedan kvittar det vilken bil man har eller hur man är klädd brottslingar har alla skepnader tyvärr kostym och fin frisyr är inget frikort..
Jag måstye tyvärr säga att du har fel där.
Dem kan t.ex. ej stopa en diplomat bil vilket vill säga dem som kör med dem blåa regskylten och sen att bilen faller sönder är en annan femma.
För att stoppa en diplomat regad bil krävs det en hel del förklaringar till varför man har stoppat den.
Övrigt vill jag bara säga att det är tråkigt att det skall finnas den typ av röttägg just hos den myndighet som polisen.
Men röttägg finns överallt det enda man kan göra är att sätta stop för dem ASEN genom att anmäla dessa för tjänstefel bla.
Läste också här på tråden att någon försökte antyda att man förlorar om man anmäller en polis och om det skulle bli en rättegång skulle troligen anmällaren förlora.
Det kan jag inte hålla med om heller har själv anmällt ett par poliser som vissade sig vara riktiga rövhåll och som satt och ljög i en rättsal, jag förlorade givetviss det målet.
Inte för längesedan så åkte jag ditt för att inte ha hafft bilbälte på mig i en traffikkontroll,jag frågade hur dem komm fram till att jag inte skulle ha hafft bällte på mig?
Polisen svara att det sitter en kollega längre upp på gatan och iaktar bilar som kommer mot kontroll plattsen och meddelar om vilka som kör fort eller har inte bällte på sig.
Jag sa inte så mycket mer än att jag köper det han säger och frågar honom snällt om han ser vad jag har på mig för plagg?
Han vill inte svara på frågan uten ber om körkort, det vissar sig att jag har glömmt mitt kort i mina civila klädder som hänger i skåpet på jobb.
Jag beklagar mig för det inträffade och ber om att få köra och hämta mitt körkort eftersom min arbettsplats var bara par 100 meter från traffikkontrollen polismannen säger ok gör så.
Jag kör och hämtar kortet och vissar upp den för konstapeln snällt han nickar till och tackar och säger då nu kan jag skriva klart din bott om att inte ha hafft på dig bällte.
Jag tänder då till på alla cylindrar och slänger upp dörren och går ut fordonet och frågara honom med välldiggt högg ton "VART FAN HAN HAR MORALEN NÅGONSTANS" då ser jag att det börjar komma ett antal poliser emot mig och tro det eller ej var ett par av dem välldigt snabba med händerna att gå mot pistolhölstret.
Vett inte om jag hadde tur där men så komm ett par bekanta ansikten fram som också var poliser i raskt takt och bad mig snällt att lugna ner mig och förklara vad som hadde hänt.
Jkag förklara för dem och log åt det inträffade och sa aja skriv inte på då och dra dett till rätten och jag nickade åt dem så kom den morallösa polisen fram och frågade om jag inte skulle skriva på?
Och jag svarade denna nej det kommer ickke att ske.
Par månader effter var det dags för mig att infinna mig hos tingsrätten och få berätta min version även ett vittne till min fördel fanns på plats.
Polisen som var itjännst och ville dela ut boten till mig var på plats han med och hans civila kollega som satt i den vitta 745:an som rapporterade mig var oxå med och berättade sina versioner.
En vecka efter rätten fick jag hem ett brev om att brott kan ej styrkas och därmed slapp jag bötta och fick rätt mot polisen.
Jag har inget emot denna polis som ville dela ut bötterna för han skötte bara sitt jobb men hans moral var en anan femma.