3450
Sök

Ritningsprogram för baslådor

83 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Hejhej.

Tänkte höra om någon vet av något bra ritningsprogram för baslådor, eller har nå länkar m.m

mvh danne

Volvo vad annars ?

202 Inlägg
11 februari 2008
Probox är ett.

16 Inlägg
11 februari 2008
Du hittar det på MDS:s hemsida wink

Old Volvo's never die, they only go faster ;)

83 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
okok tactack ska kolla efter det smile

Volvo vad annars ?

69 Inlägg
12 februari 2008
suiit skrev:
Hejhej.

Tänkte höra om någon vet av något bra ritningsprogram för baslådor, eller har nå länkar m.m

mvh danne

Vad menar du med ett "ritningsprogram"? Ett program som ritar upp en låda efter att du har fyllt i vad du har för element eller vill du kunna rita själv och skriva ut schyssta ritningar efter det?

Till det bygge jag håller på med nu så använde jag ett program som heter Autodesk Inventor som är ett CAD-program. Där kan man bygga upp en låda (mitt fall lådor) hur man vill i 3D och på så sett se hur den kommer att se ut. Sen kan man bara skriva ut riktigt snygga ritningar efter det:D

29 Inlägg
12 februari 2008
Mobis skrev:
suiit skrev:
Hejhej.

mvh danne

Vad menar du med ett "ritningsprogram"? Ett program som ritar upp en låda efter att du har fyllt i vad du har för element eller vill du kunna rita själv och skriva ut schyssta ritningar efter det?

Till det bygge jag håller på med nu så använde jag ett program som heter Autodesk Inventor som är ett CAD-program. Där kan man bygga upp en låda (mitt fall lådor) hur man vill i 3D och på så sett se hur den kommer att se ut. Sen kan man bara skriva ut riktigt snygga ritningar efter det:D

Jag provade Solidworks och jag tyckte det va skitsvårt att fatta nåt tongue Är Autodesk enklare tro?

143 Inlägg
12 februari 2008
Solidwork är bra använder det i skolan. Annars är Sketchup bra och gratis big_smile jag använde det för att designa min hatthylla. Finns bra video tutorials på hemsidan och hur många färdigt byggda delar som helst att ladda ner. http://www.sketchup.com/
Senast redigerat av LordWood (12 februari 2008)

69 Inlägg
12 februari 2008
Fajjer skrev:
Mobis skrev:
suiit skrev:
Hejhej.

mvh danne

Jag provade Solidworks och jag tyckte det va skitsvårt att fatta nåt tongue Är Autodesk enklare tro?

Jag har ingen aning om vad Solidworks är, men autodest är nog efter lite eftertanke inte så lämpligt om man inte har gott någon kurs. Även om man är "smart" så är det j*vligt klurigt om man är nybörjare. Själv har jag gått både A,B och C kurs i skolan. Plus att jag har det hemma och brukar sitta å leka med det så fastnar jag och fattar inte vad som är fel. hmm

Sök