2886
Sök

Dra kryckan - Hur mycket sliter det?

36 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Hej Garaget!

Tänkte ställa en ganska simpel fråga när det gäller att dra handbromsen "kryckan" för att sladda med; Hur mycket sliter det egentligen? Är handbromsmekanismen gjord för att klara denna påfrestning? Vad kostar det att laga om det skulle paja?

Är lite sugen på att testa med våran Saab 9000 (97:a om någon undrar om det skulle vara så att det är olika för olika bilar/årsmodell hur mycket de tål ) men vi har nyss lagt åt nåra tusen för en toppackning och vill ogärna att den ska pajja direkt igen, då blir inte pappa glad.. roll

Tacksam för svar smile

MVH / Degas

1 142 Inlägg
14 februari 2008
vet inte på saab men ja brukar rycka kryckan när bilen börjar gå tebax...min funkar fortfarande.vet tyvärr inte hur handbromsen är på saab men kanske funkar beror ju på huir mycket du gör det tror jag och hur mycket du rycker

Smålänning
7 887 Inlägg
14 februari 2008
Är bara ok och vajrar i bra skick kan man slita hur mycket som helst smile Det håller smile

Men bromsklossarna bak slits lite fortare wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bildrulle
499 Inlägg
14 februari 2008
Jo, har jag märkt efter en sommar med nästan konstant krycka. Handbromsen tar numera bara på Vänster bak. Men är nog ingen större utgift att fixa när det börjar bli mek temperatur ute.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Sök