2600
Sök

köpråd : AUDI Med klös i.

945 Inlägg
22 februari 2008
ExXtr3me skrev:
TTTTT skrev:
RS 2 , världens snabbaste kombi i serietillverkning när den kom, 315 original hästar har jag för mig big_smile
94-96 ligger på 150 papp ungefär å då slipper man ju helbilsgodkännandet åxå!

aldrig fattat...  Vad är det?.

Om du menar helbilsgodkännandet, så innerbär det att bilen har blivit reg bes med hjälp utav ett intyg från biltillverkaren. I det intyget så garanterar tillverkaren att bilen lever upp till miljö, trafik,säkerhets  och prestandakrav som EU kräver för att bilen ska gå att reg bes inom EU. Detta i sin tur gör att det blir väldigt svårt att göra större förändingar på bilen.
Om du tex förändrar motoreffekten så innerbär ju det att bilen inte längre följer tillverkarens uppgifter i EU-godkännandet, och på så sätt gäller egentligen inte reg bes heller längre.

blinka blått om du vill rejsa!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
ExXtr3me skrev:
TTTTT skrev:
RS 2 , världens snabbaste kombi i serietillverkning när den kom, 315 original hästar har jag för mig big_smile
94-96 ligger på 150 papp ungefär å då slipper man ju helbilsgodkännandet åxå!

aldrig fattat...  Vad är det?.

Om du menar helbilsgodkännandet, så innerbär det att bilen har blivit reg bes med hjälp utav ett intyg från biltillverkaren. I det intyget så garanterar tillverkaren att bilen lever upp till miljö, trafik,säkerhets  och prestandakrav som EU kräver för att bilen ska gå att reg bes inom EU. Detta i sin tur gör att det blir väldigt svårt att göra större förändingar på bilen.
Om du tex förändrar motoreffekten så innerbär ju det att bilen inte längre följer tillverkarens uppgifter i EU-godkännandet, och på så sätt gäller egentligen inte reg bes heller längre.

Men dra åt fan va drygt, fast det kanske är en fördel... Eller ja, jo det beror ju på hur man ser det tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Maskinförare
72 Inlägg
22 februari 2008
Men nya rs6,an ä ju ganska brutal. v10, dubbelturbo, 580hk, kombi, quattro, starkaste orginal audin och den hittils starkaste orginal kombin.
Tror den gick på 1070000,-

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
22 februari 2008
ExXtr3me skrev:
Okim skrev:
John87 skrev:
Okim skrev:
Ehh R8an ligger på en mille unjefär vet dock inte priset på R8 TDIm

"men den får ju inte kosta allt för mycket, man ska kunna äga den som en vanlig svensson"

Soo what is then???

det blev just fel där ... man får inte vara allt för trött när man skriver märker det .
men ja menar det att har man pengarna till just bilen r8 tillexempel, och efter det så måste man ju ha en stor summa till för att kunna ex, Använda bilen, försäkra den osv... gäller ju inte bara att köpa själva bilen, man måste ju använda den också.
Fast det finns kanske en massa folk som köper dyrare bilar som bara låter bilen stå sen och det är ju plågeri. Tycker jag ..

Sant man bygger bilar för att dom skall gå man bygger inte bilar för att dom skall stå still smile
så att ta bilen på trailer till  banan e fusk haha smile

tongue

Mvh// Okim // Jocke

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Okim skrev:
ExXtr3me skrev:
Okim skrev:

"men den får ju inte kosta allt för mycket, man ska kunna äga den som en vanlig svensson"

Soo what is then???

det blev just fel där ... man får inte vara allt för trött när man skriver märker det .
men ja menar det att har man pengarna till just bilen r8 tillexempel, och efter det så måste man ju ha en stor summa till för att kunna ex, Använda bilen, försäkra den osv... gäller ju inte bara att köpa själva bilen, man måste ju använda den också.
Fast det finns kanske en massa folk som köper dyrare bilar som bara låter bilen stå sen och det är ju plågeri. Tycker jag ..

Sant man bygger bilar för att dom skall gå man bygger inte bilar för att dom skall stå still smile
så att ta bilen på trailer till  banan e fusk haha smile

tongue

Precis! Exakt så menar jag tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
Men alla dom här jädra betäckingarna .

sportquattro, Urquatto, Avant & quattro Osv. Vad är det för någonting ?

(man kan ju inte veta allt smile )

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
22 februari 2008
ExXtr3me skrev:
Men alla dom här jädra betäckingarna .

sportquattro, Urquatto, Avant & quattro Osv. Vad är det för någonting ?

(man kan ju inte veta allt smile )

hehe inte lätt jag kan inte alla med Quattro =  4hjuldrift.... Avant = Kombi.....Urquattro = en bilmodell baserad på Audi Gt coupe men med 4x4 10 eller 20 ventils turbo beroende på modell o år...
Sport quattro =  ett sport paket som kombineras med quattron som nyare bilar i Audi serien kan hete sportquattro då brukar det vara skinnsportstolar hårdare fjädring, större fälgar, större bromsar .mm.mm..

S4 modell på  2.2 T quattron baserad på C4 karossen
s4 Biturbo e baserad på a4an ??? think so 2,7 biturbo maskin quattro

and soo one....

Mvh// Okim // Jocke

104 Inlägg
22 februari 2008
Sport quattro är rally bil. kortad urquattro

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
22 februari 2008
audi_coupé skrev:
Sport quattro är rally bil. kortad urquattro

Stämmer bra det men på dom nyare bilarn heter "sportpaketet" så med smile

men det är riktigt sportquattro e en kortad Urquattro men   har du 101,000 euro så kan du juh köpa en i bra skick smile

lollol

Mvh// Okim // Jocke

Sök