Har en polis radio liggane som jag gärna skulle vilja koppla i, allt är ikopplat men jag hör fan inte ett piss Hur byter man frekvens på en 160? står bara en 8 på min
Dls 160 är självsökande . Det enda du ska göra är att höja volymen. och sedan vrida på squelch medsols tills det slutar att brusa. Sedan söker den igenom alla kanaler automatiskt. Såfort något händer dvs polisnissarna börjar att prata så stannar den på just den kanalen. Hänger du med:P?
Dls 160 är självsökande . Det enda du ska göra är att höja volymen. och sedan vrida på squelch medsols tills det slutar att brusa. Sedan söker den igenom alla kanaler automatiskt. Såfort något händer dvs polisnissarna börjar att prata så stannar den på just den kanalen. Hänger du med:P?
Jo tack jag fattar hittade en bruksavisning nu
Glöm ej att sälja den ifall det varit tyst alltför länge. Vilket innebär att rakel även har kommit till Skövde
Jo tack jag fattar hittade en bruksavisning nu
Glöm ej att sälja den ifall det varit tyst alltför länge. Vilket innebär att rakel även har kommit till Skövde
haha men fattar inte en sak som står i bruksanvisningen den dära on/off knappen... när det står en siffra där är den off då ? elr har jag fattat fel ?
Varför en polisradio? Allt det roliga kan du inte höra ändå. (låsta frekvenser) och mobil Det som sägs på radion är bara tjafs och oviktiga saker ( förutom kommunikationen mellan Ambulans och räddnings tjänst )
I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82Vin#10429" Min bil underhålls här!!
Varför en polisradio? Allt det roliga kan du inte höra ändå. (låsta frekvenser) och mobil Det som sägs på radion är bara tjafs och oviktiga saker ( förutom kommunikationen mellan Ambulans och räddnings tjänst )
ävväll kul att lyssna på massa gnäll istället för att åka till örebro (A)
aaa Tänkte inte på det
I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82Vin#10429" Min bil underhålls här!!
jag har en exakt lika dan, men jag fattar inte vad uttaget på baksidan är där det står "converter" någon som vet? och en till sak, man hör bara vad polisbilarna säger, inte vad stationen säger vad beror det på?
MVH //Erik
den som aldrig gör misstag kör inte nog nära gränsen! ;)
jag har en exakt lika dan, men jag fattar inte vad uttaget på baksidan är där det står "converter" någon som vet? och en till sak, man hör bara vad polisbilarna säger, inte vad stationen säger vad beror det på?
MVH //Erik
Converter är ett extra tillbehör, som man använder om man bor i Sthlm, gbg eller malmö och ville lyssna på poliserna där- Dvs System 80bandet.
Ju längre du är från stationen eller själva polisbilen, desto sämre mottagning får du. Dvs du hör inte alltid vad de säger.. Sedan förmodar jag att det är en jäklans massa skog i Boden;)
Du menar en convert?. Jadu, en 100lapp eller 2. Hör med Eddy på alfakom. Han tillhandahåller mycket polisradio prylar m.m. Kan en hel del om polisradio också
Har en precis likadan dls-160 med konverter och tillbehör till salu (250kr) om det är nån som är intresserad. Som ni sagt, bara slå på och ställa in volymen så söker den upp snacket själv