4154
Sök

R.I.P Scania

huh?
10 427 Inlägg
5 mars 2008
J-P-R skrev:
steifan skrev:
J-P-R skrev:
Ärligt talat sörjer jag inte. Skitkvalitet på Scania, får hoppas på bättring nu med nya ägare.

Haha smile Vad har du haft för strul med Scania bilar då? Vore skoj att veta så man eventuellt kan mobba nån på jobbet.

Haft en helt ny RH580 som motorn rasade på och intercoolern var det ett stort hål i. Mystisk omständighet kring det hela. Men det fixades givetvis på garantin.

Men i övrigt då jag handhar (distriktschef) drygt 20 timmerlastbilar för tillfället (flexar upp och ner hela tiden då vi hyr in bilar till vårt åkeri med) så har jag noterat att jag får boka service och reparationer betydligt oftare på Scaniorna än på Volvosarna.
Kanske lite klantigt formulerat med att det bara är skitkvalitet, men ibland känner man så smile

Okej, inget strul med bromsar på axelnivå eller nåt då?

Scania har väl ganska vettiga garantier iallafall, men det
kanske gäller Volvo m.fl. också?

Smålänning
7 883 Inlägg
5 mars 2008
Typiskt! Vi borde förutspått (eller, ni som levde tongue ) att VW skulle köpa upp scania! Började ju redan på 30-talet när Vagnaktiebolaget Scania började imporetra VW till sverige!!! Varför reagerade ni inte då för!!

Hoppas bara inte kvalitén på plåt och lack sjunker till tysk nivå...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
5 mars 2008
steifan skrev:
J-P-R skrev:
steifan skrev:

Haha smile Vad har du haft för strul med Scania bilar då? Vore skoj att veta så man eventuellt kan mobba nån på jobbet.

Haft en helt ny RH580 som motorn rasade på och intercoolern var det ett stort hål i. Mystisk omständighet kring det hela. Men det fixades givetvis på garantin.

Men i övrigt då jag handhar (distriktschef) drygt 20 timmerlastbilar för tillfället (flexar upp och ner hela tiden då vi hyr in bilar till vårt åkeri med) så har jag noterat att jag får boka service och reparationer betydligt oftare på Scaniorna än på Volvosarna.
Kanske lite klantigt formulerat med att det bara är skitkvalitet, men ibland känner man så smile

Okej, inget strul med bromsar på axelnivå eller nåt då?

Scania har väl ganska vettiga garantier iallafall, men det
kanske gäller Volvo m.fl. också?

Nej bromsar har vi inte haft överdrivet mycket problem med (slits ändå onormalt när man kör i skogen). Däremot luftfjädringsbälgar som spruckit eller system som inte håller tätt.

Har aldrig haft problem med att få något reklamerat. Pluspoäng dock till Scania som gav mig en jacka senast vi köpte ny lastbil smile

Sök