2536
Sök

Vad tycker ni om att biltema har börjat sälja japsdämpare och dump ventiler

801 Inlägg
5 mars 2008
hur mäter man kvalitén på en japsdämpare? sålänge dem inte börjar rosta? :S

Turbocharged
421 Inlägg
5 mars 2008
Mortalis skrev:
Kanske bättre att köpa sån där medel som gör att regnet rinner av rutorna lättare..torkarblad original e ju inte billiga

Gör inte det, det är den sämsta uppfinningen någonsin.
Funkar bra om det bara droppar lite, men regnar det mycket så rinner det inte av tillräckligt fort, så man måste köra torkarna ändå, och när man gör det med medlet på så blir det värre, man ser inte ett skit.

Kommer ALDRIG mer använda sånt medel.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 mars 2008
Oj då där ser man, tack för tipset, hade tänkt köpa de nästa gång ja va på HCJ, kanske ska kolla om de finns såna silisblad då, trodde de bara hade en sort smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
5 mars 2008
Dom har ju massa bra grejjer så sluta gnäll på dom.

Deras låsbultar är typ bäst på marknaden och det har jag hört av mååånga samt av egen erfarenhet.

Körv
3 535 Inlägg
5 mars 2008
Jag är nöjd med dem smile

Truckdriving Man

Sleeper
3 084 Inlägg
5 mars 2008
Mortalis skrev:
Biltema, Sveriges egna Walmart smile Snart har vi väl datorer där med hehe, fast vi har ju inte mexikansk arbetskraft så vi får väl ta de vi har

Men får ändå instämma att Biltema på det stora hela är en bra affär, mycke skit o faktiskt bra kvalitet på de ja köpt, utom torkarblad som de e totalt värdelösa på smile

Biltemas torkarblad e fan så mycket bättre än boschtorkare <---- is crap!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

533 Inlägg
5 mars 2008
Jag tycker det är as coolt att Biltema (feltema) börjat sälja stylingprodukter, för vem vet... dom kanske pressar ner priserna hos konkurrerande, mer lyxiga, firmor? smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

2 924 Inlägg
5 mars 2008
Gonken skrev:
eftersom biltema har så taskigt rykte så kanske det är lätt att bli sponsrade av dem? de säljer ju diverse trimdelar nu. vore rätt bra reklam för dem om nån kom på race med en bil som går som fan, som det står biltema på.

Jasså har de?
Biltema blomstrar ju som aldrig förr och går jättebra så de ligger knappast brunt till eller har behov att hävda deras kvalité!
Sen att det finns trångsynta personer som inte förstår att deras saker är prisvärda och som grävt ner sig i rykten om reklamationer från 80-talet är ju inte deras fel...

Finns nog inte många som inte har någonting från Biltema på sina bilar ...eller i hemmet...eller på båten... men en del har bara svårt att erkänna det...

Sponsring från Biltema till bilar som ska köra oseriösa race, baah!
Glöm det, inte alls deras affärsidé... möjligen kan man som proffesionell tävlingsförare eller team få sponsring för sin tävlingsbil om man jobbar lite på det.... givetvis är allt möjligt med rätt kontakter och tur...

Biltema har ingen jämförbar konkurrent, de har krossat många konkurrenter genom åren... och det finns mycket man kan tacka Biltema för, bl.a att de håller nere priser ganska duktigt på marknaden...
Senast redigerat av peegee (5 mars 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

OEM <3
6 957 Inlägg
5 mars 2008
TenZer skrev:
Bara löjligt, visst biltema har väll aldrigt gjort någonting bra men nu har de verkligen gjort bort sig!
//Johannes

Antar att du handlat mkt till din "bil" där? wink

Sj kör ja stenhårt på deras tvättsvampar, billiga å jäkligt bra!!
Varför betala extra för t.ex. trassel, polerdukar etc. för att de t.ex. står Turtle Wax?
när man får de fan så mkt billigare på biltema! tongue

OEM <3

Intresseklubben
673 Inlägg
5 mars 2008
Jag tror biltema kommer bli väligt bra inom bilar, med bra sortiment, men dem har bara fått ett rykte som dåliga.."feltema" t ex..

go biltema

/Mvh Andreas

Diamond
540 Inlägg
5 mars 2008
hmmm.. undra om det hade passat med japsdämpare på bilen..

I'm Rick James Bitch!

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2008
FL3JM skrev:
Dom har ju massa bra grejjer så sluta gnäll på dom.

Deras låsbultar är typ bäst på marknaden och det har jag hört av mååånga samt av egen erfarenhet.

Är du fälgtjuv eller tongue

Smålänning
7 883 Inlägg
5 mars 2008
Jag har inget emot biltema. Grymt bra kvalité på verktygen, och elprylar har jag aldrig haft problem med.
Dock gick en spärrnyckel sönder en gång, till en sån där stor sats med livstidsgaranti.. Den tålde inte att bli förlängd av 2 meter järnrör och att man hoppade på den...

_Glenne_ skrev:
twin_cam skrev:
Snik-turbokonvertering:

Biltema-turbo
Biltema-wastegate
Biltema-dump
Biltema-avgasdelar
Biltema-japsdämp tongue

Komplett ju FFS! Vad gnäller ni om..

haha jaa men det blir bra nog så mkt dyrare än att köpa bättre begagnade delar endå big_smile

Joo, men begagnat får man ju ingen garanti big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2008
Mortalis skrev:
Biltema, Sveriges egna Walmart smile Snart har vi väl datorer där med hehe, fast vi har ju inte mexikansk arbetskraft så vi får väl ta de vi har

Men får ändå instämma att Biltema på det stora hela är en bra affär, mycke skit o faktiskt bra kvalitet på de ja köpt, utom torkarblad som de e totalt värdelösa på smile

Vi har turkar som jobbar istället.. Så är de iaf i Vivalla där vårat biltema ligger. Men dú som klagade på verktygen har förmodligen köpt de här riktigt billiga och inte de med 10års garanti. De är grymt bra och  pris värda.

Meister
6 763 Inlägg
5 mars 2008
twin_cam skrev:
Jag har inget emot biltema. Grymt bra kvalité på verktygen, och elprylar har jag aldrig haft problem med.
Dock gick en spärrnyckel sönder en gång, till en sån där stor sats med livstidsgaranti.. Den tålde inte att bli förlängd av 2 meter järnrör och att man hoppade på den...

_Glenne_ skrev:
twin_cam skrev:
Snik-turbokonvertering:

Biltema-turbo
Biltema-wastegate
Biltema-dump
Biltema-avgasdelar
Biltema-japsdämp tongue

Komplett ju FFS! Vad gnäller ni om..

haha jaa men det blir bra nog så mkt dyrare än att köpa bättre begagnade delar endå big_smile

Joo, men begagnat får man ju ingen garanti big_smile

Konstigt att de inte höll wink Turbon skulle jag inte köpa på biltema då den är ganska dyr om man jämför med en kinakopia av en garret. Skulle tro att de går att köpa övriga saker billigare åxo om man köra på kopior från kina big_smile

99 Inlägg
5 mars 2008
biltemas dumpar lär väll knappast vara sämmre änn di flästa kina kopior som det idag kryllar av på marknaden

Kör hårt :D

5 198 Inlägg
5 mars 2008
Har nån provat en turbo från biltema ?

Opelfreak
431 Inlägg
5 mars 2008
Tycker biltema säljer mer & mer skräp och mindre reservdelar, finns ju knappt några bildelar kvar!

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

3 722 Inlägg
5 mars 2008
Tycker det är bra att biltema går ett steg längre. Tuning och styling blir ju bara populärare för varje år som går. Dom vill helt enkelt hänga på.

87 Inlägg
5 mars 2008
Tycker absolut inte det är något fel med biltema, bra grejor till bra priset. Kanske kan bli en japs därifrån till våren

Sök