3306
Sök

Vilket spackel på glasfiber baslåda?

Mångsysslare
546 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Vad ska man använda för spackel på en baslåda gjord i glasfiber? Håller vanligt spackel eller spricker det? Eller måste man ha spackel som är elastiskt?

trucken
563 Inlägg
5 mars 2008
plastic padding glasfiber...o senfinspackel..

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Mångsysslare
546 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Okej tackar för det svaret!
Men finspackel klarar alltså att sitta på baslådan utan att spricka?

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
5 mars 2008
ja plastade min låda med mycket polyester och 4 lager väv..sen slipade ja till hela lådan med grovt papper och la i plastic padding glasfiberspackel där det behövdes (i luftfickor och liknande) sen slipade jag till det och la på plasticpadding pp100 spackel på hela lådan som jag sedan slipade med 80 papp för hand för å få fram formen, sen mattade jag ner den med 320papper..sen slipgrund som tusan och sen slipa till det med 320 papper. Klar för lack! finns bilder på min sida...

Mångsysslare
546 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Tack för tipsen! Nu känns det som att jag har lite bättre koll på vilket spackel jag ska använda.

Lite överallt..
612 Inlägg
6 mars 2008
eplamojje skrev:
ja plastade min låda med mycket polyester och 4 lager väv..

4 Lager?

Tyckte de lät lite för lite..

Men men.. En annan kan ju ha fel..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 mars 2008
eplamojje skrev:
ja plastade min låda med mycket polyester och 4 lager väv..sen slipade ja till hela lådan med grovt papper och la i plastic padding glasfiberspackel där det behövdes (i luftfickor och liknande) sen slipade jag till det och la på plasticpadding pp100 spackel på hela lådan som jag sedan slipade med 80 papp för hand för å få fram formen, sen mattade jag ner den med 320papper..sen slipgrund som tusan och sen slipa till det med 320 papper. Klar för lack! finns bilder på min sida...

Myckat polyester? Skall snarare ha en hög glashalt tongue Om du använde mindre polyester så skulle du kunnat spara in det sista lagret GF.
//Johannes

Rock'n Roll

Sök