2306
Sök

Biltemas universalavgasdelar! vad är det för material?

11 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
Hejsan jag var på biltema en sväng och köpte delar till att bygga ett nytt avgassystem till audin. men när jag kom hem och kollade på delarna så såg dom ut att vara galvade! och detta blir ju ett stort problem om man ska svetsa i det, för det går la inte svetsa i galvat eller? är det någon som vet vad det är för material i stålet. Det är biltemas universal sortiment 2,5"  dämpare och rör? + (det står på hemsidan att det är rostfritt?)  mvh Josef

82 Inlägg
8 mars 2008
det går alldeles utmärkt att svetsa i galvat! blir precis som vanligt..

97 Inlägg
8 mars 2008
bara att slipa lite innan svets!

11 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
är det bara att svesa även om det är helgalvat och slipat? går det med pinnsvets? mvh josef och tack för de snabba svaren!

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
8 mars 2008
det går utmärkt med pinne bara du har rätt grovlek och strömstyrka, samt knixet i handleden smile

passa dig för att andas in svetsröken, är så jobbigt med galvfrossa.
Senast redigerat av gregolt (8 mars 2008)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

Har den bredaste v70in :)
93 Inlägg
8 mars 2008
chaly skrev:
är det bara att svesa även om det är helgalvat och slipat? går det med pinnsvets? mvh josef och tack för de snabba svaren!

det går men det är enklare om du kommer över en tig eller migsvets

BREDASTE V70:IN ;p

12 086 Inlägg
8 mars 2008
Som alla säger går de att svetsa i galv, men de gäller att bränna på ordentligt så man bränner igenom galven. Det blir mkt rök och svetsar du länge kan du få galvfrossa, det vill du inte få.

1 311 Inlägg
8 mars 2008
Slipa bort galven, den innehåller zink som gör att du får porer under fogen, och röken är som så många nämt giftig!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

11 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
ok tack ska ni ha för alla svar. får se hur jag gör. mvh Josef jävla s k i t att dom ska krångla till det så på biltema!

Sök