2199
Sök

www.autoeliten.se, sveriges otrevligaste verkstad?

3 390 Inlägg
11 mars 2008
MeloveGolf skrev:
mickinho skrev:
har man något bakom pannbenet så svarar man inte på det sättet som beskrivs här. personligen tror jag inte att det är företaget autoeliten som svarar på dessa mail då de i sådanna fall gräver sin egen grav. men som många varit inne på så är nog deras sida/mail hackad.

www.autoeliten.se är enligt cjl hackad och förmodligen ligger user/pass öppet för alla som vill in och ha "skoj"  massa små barn som sitter bakom proxys och skriver...det förstör extremt mycket för företaget..

Då så... fick vi svar på det och tråden kan låsas smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2008
Jag ringde till nr upplysning och fick: 08-756 56 74 som är tl nr till företaget,

jag ringde och pratade med honom och änvisade mig till (WWW.sugminkuk.nu)

Eftersom den site existerar på internet, han kan änvisa mig till det utan blir åtålade för det, däremot har han inte rätt att skriva det han skrev (svarade) på 1a inlägg.

svara inte till honom med samma mynte då går du ner lika låg som honom.

Gör som jag skrev innan och som många skrev också,: gå till polisen och stämm honom, visa honom att du inte tänker som en babian annars kommer du inget vart.

Du får vetigare svar från en polisinspektör som kan hjälper dig.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
MeloveGolf: Om det du säger stämmer borde man väl lägga ut info på hemsidan o be alla eventuella kunder att ringa de direkt...Alternativt släcka ner hemsidan tills man löst problemen...Är det någon som pratat personligen med "Elie"? Man borde iaf upplysa honom om denna tråds existens...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

442 Inlägg
11 mars 2008
alain skrev:
Jag ringde till nr upplysning och fick: 08-756 56 74 som är tl nr till företaget,

jag ringde och pratade med honom och änvisade mig till (WWW.sugminkuk.nu)

Eftersom den site existerar på internet, han kan änvisa mig till det utan blir åtålade för det, däremot har han inte rätt att skriva det han skrev (svarade) på 1a inlägg.

svara inte till honom med samma mynte då går du ner lika låg som honom.

Gör som jag skrev innan och som många skrev också,: gå till polisen och stämm honom, visa honom att du inte tänker som en babian annars kommer du inget vart.

Du får vetigare svar från en polisinspektör som kan hjälper dig.

Skämtar du? yikes sa han det direkt??? min va ju trevlig

BTW: min telefon ringer som fan nu med dolt nr lol ska svara snart, trodde det va en kompis först men det är säkert "dom".

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 mars 2008
dawwe skrev:
MeloveGolf: Om det du säger stämmer borde man väl lägga ut info på hemsidan o be alla eventuella kunder att ringa de direkt...Alternativt släcka ner hemsidan tills man löst problemen...Är det någon som pratat personligen med "Elie"? Man borde iaf upplysa honom om denna tråds existens...

jag gjorde en närmare undersökning, det är tydligen hans webbhotell som är hackat 1600+ sidor är hackade (alltså mailen) ska kolla vilket webbhotell han har...

Administratör
11 899 Inlägg
11 mars 2008
MeloveGolf skrev:
dawwe skrev:

jag gjorde en närmare undersökning, det är tydligen hans webbhotell som är hackat 1600+ sidor är hackade (alltså mailen) ska kolla vilket webbhotell han har...

Du googlade och hittade en sida från oktober 2007 där autoeliten.se påstås vara hackat.

http://cjl.se/2007/10/06/1600-sajter-hackade/

Det verkar dessutom vara nån turkisk hackare eller liknande. Sen verkar hacket ha varit snarare på servern (webbhotellet alltså) och inte riktat mot enskilda webbplatser. Jag personligen tror inte det har med saken att göra, utan att någon helt enkelt är på riktigt dåligt humör idag. smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2008
Jag kan inte har fått hackade tl nr från numerupplysning och blev direkt kopplad och pratade med honom, eller är hans telefonnumer också vidare kopplad? tveksam.
Senast redigerat av alain (11 mars 2008)

442 Inlägg
11 mars 2008
Skit samma. Vill TS gå vidare får han göra det genom att ringa dom och kolla om samma skit händer då, om så blir det så gör som dom andra sagt (kontakta polisen).....

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2008
Kan inte någon som är nara verkstaden köra där och kolla om han vet någonting om det?
Han kanske inte vet någonting.
Den ända som kan se på allting är polisen med hans IP adress, eller?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 mars 2008
alain skrev:
Jag kan inte har fått hackade tl nr från numerupplysning och blev direkt kopplad och pratade med honom, eller är hans telefonnumer också vidare kopplad? tveksam.

Beror ju på hur mycket man vill förtöra för företaget, jag kan se till så att nummerupplysningen ger ut mitt nummer när någon frågar efter ditt nummer tex, bara jag har tillgång att ringa ett samtal från din telefon.

Funkar ju iaf så på eniro och/eller hitta.se och det är väl dom vanligaste sidorna att kolla nummer på.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Administratör
11 899 Inlägg
11 mars 2008
Ämnet får anses utagerat här i forumet iallafall. Vill trådskaparen göra nått mer så får han ta det med verkstaden i fråga alternativt polisen om han känner sig hotad eller kränkt.

Låser tråden.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

8 156 Inlägg
11 mars 2008
Jag tror att någon av dom anställda, kanske en missnöjd sådan? Har lånat chefens dator.
För så där skriver man inte. Eller?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök