TT-Avant skrev:
Asså man kan se det på 2 sätt vad gäller dessa bilar:
Man kan välja motor med V8, går inte trimma lika lätt, men man har ganska gott drag orginal.
Den är snabbare org. än bilen med turbo.
Drar lite mera vid aktiv körning än brodern, men inte så konstigt kanske.
Dock så är det ganska lite som går sönder på dessa.
Sedan har vi bmotorn med 2.2 turbo. Här kan man trimma, som man gör om man köper denna,för org. är den inte så rolig (typ 230hk på 18-1900 kg)
Men när man trimmar så går saker sönder, så är det. Saker slits fortare,slangar går sönder, stift byts oftare m.m..
Så i slutändan tror jag att det går jämt ut ägandekostnadsmässigt.Om inte än liiite billigare med V8.
hej TT-avant=)
Jo stämmer bra det 230 kusar o 350 nm e inte mycke o hänga i granen på 1885 kg
men då när bilen kom -92 så var det okej prestanda
nu kanske det är lite slött
Och sen så var juh bilen byggd som familjesedan/ avant åka långt o tryggt i då räkna man inte 0-100 tider o annat..
Men maskinen klarar bra mycket mer en 230 kusar o drivlinan pallar 600 hk unjefär utan problem
(bye av koppling och tryckplatta då förstås) AAN 2.2Tn klarar unjefär 400 hk orginal det säger ganskal mycket vad den maskin e kapabeltill så den bör hålla rätt bra...
jag har 380 kusar på orginal spis då tillkommer dock annan turbo , plus annat
men hårdvaran e den samma o den håller hur bra som helst sen visst service e viktigt oljeservicar,tändstift o annat e viktigt o sköta när man kör trimmat men så är det juh med vilken bils om hellst ....
så njaaa ja kan nästan till 100% säga att 2,2T funkar hur bra som hellst orginal som med 300 + hk
så läne man sköter den...
V8an 4,2 286 hk 400 nm levererar ett bottendrag o är rolig på låga varv. då nm kommer tidigt
går allt o trimma dessa med polarn har 330 + hk i sin nu 6 växlad går som ett skott...
dricker inte så mycket mer en 2,2 T tycker ja
Allt hänger juh på högerfoten som sagt
Min 2.2T drar 1,4 blandad ´hehe
lite gasa med
men inte så konstigt kanske spridare o annat som var orginal e long gone