2709
Sök

Bilen vägrar starta efter att ha tappat ringnyckel på batteriet

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
BMTech skrev:
ok då provar du att byta batteri till ett annat.
Sno ett av en kompis eller mamma eller liknande.
Funkar det så är problemet löst.
Eller nästan för du behöver ju ett nytt batteri oxå smile
Mitt tips är att åka till skroten och köpa ett batteri Billigt och miljövänligt wink

hihi jo de kan man alltid göra...jo men är de bra o köpa de på skroten då??

112 Inlägg
24 mars 2008
fixa starthjälp av nån, om de lysersvagt i mätarna så är säkringarna hela o då är de batteriet som är trasigt eller annars urladdat, mistänker att de är som alla här säger, kortis = nyt batteri. Men försök först få starthjälp av nån o ta en 30min sväng med bilen (så att den får bli laddad) o kolla vad den säger efter de, om inte de hjälper då är de nytt batteri som gäller

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
T12 skrev:
fixa starthjälp av nån, om de lysersvagt i mätarna så är säkringarna hela o då är de batteriet som är trasigt eller annars urladdat, mistänker att de är som alla här säger, kortis = nyt batteri. Men försök först få starthjälp av nån o ta en 30min sväng med bilen (så att den får bli laddad) o kolla vad den säger efter de, om inte de hjälper då är de nytt batteri som gäller

de lyser svagt i intrumentpanelen nu när vi försöker starta den...

112 Inlägg
24 mars 2008
men om inte bilen kommer igång med hjälp av en annan bil så har du råkat 1= bränna nån av säkringarna 2= nån kabel 3= starten eller laddaren eller nån av deras kablar 4= databoxen :S
Senast redigerat av T12 (24 mars 2008)

112 Inlägg
24 mars 2008
så ni har nu starthjälp av en annan bil???

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
T12 skrev:
så ni har nu starthjälp av en annan bil???

nej de har vi ej kollat har ingen som kan hjälpa oss med de:S

112 Inlägg
24 mars 2008
ni hade ett annat batteri och om ni råkar ha en billaddare, så gör så här då= bytt till de andra batteriet o ställ de i laddning i ca 1-3h o testa efter det...

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
T12 skrev:
ni hade ett annat batteri och om ni råkar ha en billaddare, så gör så här då= bytt till de andra batteriet o ställ de i laddning i ca 1-3h o testa efter det...

får köpa ett nytt batteri

112 Inlägg
24 mars 2008
eller annars så drar du till grannen o frågar efter starthjälp bara...

Avstängd
232 Inlägg
24 mars 2008
decib3L skrev:
1000 spänn på biltema.. Mycket bra batterier.

jag hoppas du driver?

10 287 Inlägg
24 mars 2008
Snälla Psxlinda, detta är ingen chattsida. Ta det enligt följande:

1: Kolla alla säkringar: Check, alla tydligen hela
2: Prova med starthjälp från annan bil och då:
2a: Snurrar startmotorn? Ja eller nej.

Om startmotorn snurrar och bilen startar = ladda alternativt byt batteri
Om startmotorn snurrar men bilen vägrar starta = styrbox till insprutning kan vara skjuten = verkstad
Om inte ens startmotorn snurrar = Har bilen larm med startspärr? Om ja - då kan larmet vara skjutet = verkstad

"verkstad" kan bytas ut mot meka hemma om tillräcklig kunskap finnes.

Ta det nu steg för steg och åtekom med resultat så kan vi guida dig.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

629 Inlägg
24 mars 2008
BMTech skrev:
Stopp o belägg här lite.
Fungerar nått i bilen ...?
Lampor eller så..?
Att köpa nytt batteri hade jag sett som sista utvägen.
Då det troligtvis är en kabel som brunnit om det nu inte är en säkring.
Innan du köper ett nytt batteri hade jag iallafall provat med ett annat.
Och det behöver inte hjälpa att kabla från en annan bil utan man kan behöva byta över batteriet.
Dock borde du få lampor och dyligt att lysa i bilen om du kopplar till en starthjälp eller dyligt.
Däremot får du lyfta ena batteripolen i bilen innan för är batteriet kortslutet så kortsluter du även nästa batteri du kopplar på.

Du kanske ska ta en titt tillbaka i tråden? tongue Står att hon ska prova att starta den med hjälp av en annan bil innan hon köper ett nytt batteri smile

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Snälla Psxlinda, detta är ingen chattsida. Ta det enligt följande:

1: Kolla alla säkringar: Check, alla tydligen hela
2: Prova med starthjälp från annan bil och då:
2a: Snurrar startmotorn? Ja eller nej.

Om startmotorn snurrar och bilen startar = ladda alternativt byt batteri
Om startmotorn snurrar men bilen vägrar starta = styrbox till insprutning kan vara skjuten = verkstad
Om inte ens startmotorn snurrar = Har bilen larm med startspärr? Om ja - då kan larmet vara skjutet = verkstad

"verkstad" kan bytas ut mot meka hemma om tillräcklig kunskap finnes.

Ta det nu steg för steg och åtekom med resultat så kan vi guida dig.

/Göran

tror inte detta är en chattsida heller försöker bara få folk p hjälpa mig och de finns folk som vill hjälpa till och inte bara klanka ner på mig....fatta att jag behöver hjälp o då behöver dem andra veta vad jag gjort....

112 Inlägg
24 mars 2008
Men PXS Linda gå nu o fixa din kärra, ring runt till folk eller gå till grannen o fråga efter lite start hjälp, startkablar finns o köpa på vilken mack som helst o sverige är ju fullt av bilar o ägare till dem som gärna hjälper en dam i nöd... om inte bilen startar efter de försöket, kom då tillbax o bäretta de för oss så kollar vi vad vi kan hitta på...

Körv
3 535 Inlägg
24 mars 2008
rawbin skrev:
decib3L skrev:
1000 spänn på biltema.. Mycket bra batterier.

jag hoppas du driver?

öh? Nej det gör jag inte. Köpte själv ett nytt batteri där för exakt 999 kronor. Och det är det tredje jag köper (tre olika bilar). Och dom funkar kalasbra! Aldrig haft problem med mina batterier därifrån.

Truckdriving Man

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
den starta när vi fick starthjälp,,,

volvoraggare
4 776 Inlägg
24 mars 2008
psxlinda skrev:
den starta när vi fick starthjälp,,,

ja men då tar du ju störm från den andra bilen. hur beter sig bilen efter att nu har tagit bort startkablarna går bilen sämre då mät med en multimeter och se åt den laddar håll även lite gas med om  mulitimeten sjunker i voltantal så laddas inte batteriet
Senast redigerat av ironhead (24 mars 2008)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

801 Inlägg
24 mars 2008
finns bra batteri på rusta med om det finns nära till hands?

25 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Roundcube skrev:
finns bra batteri på rusta med om det finns nära till hands?

köper på mekonomen...för 1140:-

112 Inlägg
24 mars 2008
så där ja, och du lät bilen vara igång hur länge??? är du nu säker att batteriet är trasigt eller kan de bara vara urladdat??

Sök