Tiger1978 skrev:
r-ted skrev:
men för jävlar gubbar....
Varför i helvete skall en gammal bil slippa undan skatten ????
har aldrig förstått varför gammalt skrot skall vara skattebefriat och besiktigas vartannat år.
eller som sossarna säger , en för alla, alla för en ...... så svensson, raggare, åkare, stekare osv alla skall betala vägskatt
Ja och du har vanlig försäkring på ferrarin förstår jag o inte entisiuast försäkring.. annars betalar vi ju för din försäkring med...
Kan inte dra alla över en kant...
Men skatta ihjäl bilarna bara så slipper vi kanske veteranbilarna snart med
1) Det är inte sossarna som sa: En för alla, alla för en, det är dom 3 musköter i Frankrike.
2) här i Sverige jag skulle kunna säga att det är: En för sig själv och Gud för alla,
det i dagens lägge stämmer bättre.
3) Varför inte göre som försäkring, att lägga skatt efter antal mil och inte vikten eller ännu bättre, som i visa andra EU länder, ta bort skatten på bilar.
4) man pratar mycket om vad man tycker inte om, men vad händer, vad gör man för ändra saker och ting?
ingenting! När man ser protest listan mot bensinpris som har funnit i flera år, vad händer med den?
ingenting! utom det här:
http://www.auto-facts.org/water4gas-scam.html5) kan någon säga vad har hänt den 23e maj ( den stora protest dagen mot bensinpris?) inte vet jag! har inte sett eller hört någonting.
I Frankrike, presidenten vågar inte göra hur mycket som helst mot folk ty folket har lite mer krut i röven än vad de har här.
Kan det vara så svårt att få folk att röra på sig för sitt eget bästa?
staten är säkert glad för det och kan göra vad dom vill.
Som jag säger, politiken är som en gammal soppa, det kan man leva på men det smakar fan.
Är inte folk tillräckligt trött på det?.