Tjena! Under helgen har jag pillat med en del, tyvärr är det sådant som jag inte har kunnat fotografera.
Det var ju så att fronten hade ju inga fästen alls, så de måste jag tillverka, jag har mätt och mätt, tittat och spekulerat och kommit fram till en del svar. (detta kanske inte hade sett så roligt ut på bilder)
Jag har även slipat på och sågat i original bakkofångaren en hel del så att nu passar addonen väldigt bra, och ja, eftersom den passade bra så passade jag ju på att limma dit den:) Men innan det så gick jag ut och tog reda på den exakta vinkeln som jag skulle ha på addonen, och jag gjorde en liten skala på en tejp, 0-25 och på såvis kunde jag lätt ändra vinkeln och se till att det blev PRECIS lika på båda sidorna. Jag kom fram till att såhär vill jag att det ska se ut.
Såhär blir det.Och på andra sidan.Och såhär ser det ut snett bakifrån och hur det kommer liva med sidokjolarna.Först gick jag och spekulerade på det här, men, jag ville ha den lite lite lägre.
Eftersom bilden är tagen lite från en annan vinkel så kan det vara lite svårt att se skillnad, men man kan ju titta på "målartejpen" som jag gjorde min skala på.Sedan plockade jag ju ner den i källaren och fortsatte.
Slipat och sågat klart så att limmat så fästa riktigt bra.rengjort och limmat.Och fort på med addonen, på med klämmor och rätta in så gott det går, så nu är det bara att hoppas på det bästa:)Hoppas det kommer sitta, jag sket i popnitar då de kommer att sticka upp lite och just där jag hade varit tvungen att sätta popnitarna ville jag inte börja spackla då det hade blivit tjock och fult. Ska plasta ihop på baksidan sen så, jag tror det kommer att hålla helt okej!
Till sist så har jag även tittat lite på hur jag ska göra med sidokjolarna, jag måste göra någon slags distanser, annars kommer dom luta innåt undertill och jag tror att fogskum eller frigolit är ett bra alternativ? Jag vet iallafall att det är dumt att fylla upp med fogskum bakom då vattnet blir kvar där och det är ju inte så jädrans bra, utan jag kommer skära till bitar av fogskum eller frigolit och sätta med mellanrum bakom sidokjolen.
Jag har även tittat runt lite på olika sänkningar/väghållningssatser och det kommer bli en väghållningssats som sänker 35mm runt om från GE Motorsport. Detta kommer jag beställa i veckan, och samtidigt kommer jag beställa en sådan här vinge, bakrute vinge och ögonlock och sidoblinkers.
Vinge, bakrute vinge, ögonlock och sidoblinkers.MVH Matte!