endorfinslaven skrev:
Required är du på riktigt eller ?
Släpp det du inte har någon aning om...
Som jag tidigare nämnt att jag hade en Alpina B7
RENT SKIT !
RENT SKIT !
RENT SKIT !
RENT SKIT !
RENT SKIT !
Bränslesidan bestod utav Pierburg, den totalrasade
Tändsidan Hartge
När vipporna gick av och toppen renoverades så såg jag deras specialtopp !
Den såg bra annorlunda ut men va fan vilken spikbomb man skapat för en överladdad maskin..
Grenröret bestod av 3 delar vilket ömtåligt skräp
Väghållning var då ?
Djävla gunghäst Alpina med skiftande cambervinklar i bakvagnen, det gjör en 740 överlägsen,,,
Varför tror ni BMW idioter att under denna 80talsera piskades BMW av 240 grupp A,
på banorna nere i Europa
Har du kört heldagar på isen ?
Ralllybilarna tas inte ut på denna misshandel då de slits hårt på isen.
Varför åker BMWåkarna bara halvdagar på isen och de som åker heldagar får kokande maskiner.
Får nog ta o filma dessa händelser i framtiden istället för att flina åt deras underbara BMWkultur...
Åkte på en ny okänd isbana utanför Avesta där BMW was it
Jag åkte ifrån allihop det lär de nog komma ihåg ....
Det var jag i röda 940n....
Nästa år blir den snabbare...
Jag har haft flera 80tals bmwn under en 10 års period och kompisar körde oxå runt i skiten.
FYFAN VAD MÅNGA MIL JAG ÅKT RUNT MED OLJE o BENSINLUKT I KUPEN.....
Jag har renoverat toppar på dessa bilar trots att jag aldrig kört längre än 500mil på oljan.
NÄ det var ett tufft uppvaknande för mig som var känd som BMWmannen nr 1.
Det var svårt att erkänna att det finns andra bilmärken som passade mig bättre...
Jag gillar att ligga på fullt på svenska landsvägar under mina fiskeresor på 10-100mil.
Då kör man ibland 20-40mil i sträck med öppna spjällhus uppe i norr nattetid, utan att sakta ner.
För denna körning passar inte en BMW
1 Gamla BMWs skiftar mellan över o understyrning pga bakvagnen
2 Nya BMW/Porsche o de flesta nya bilar har för liten slaglängd på fjädringen för att ta tjälskott i +200kmh. De klarar inte länsmansryggar heller för den delen. Kommer du in på en stor fin kurvig grusväg så är bilen jobbig att hantera över gropar o lösgrus kombinerat med packat grus.
Klart BMW går fint på salsgolv men sådana vägar har vi inte många på landsbygden...
JAG BOR I SVERIGE OCH KÖR BIL I SVERIGE DÄRAV BILVALET !
Jag är inte så dum o köper mig en Autobahnräser och tror den funkar över tjälskotten...
Idag är jag utanför landets gränser o jobbar och har en Mercedes E klass som hyrbil.
Jag har plågat de mesta hyrbilar och kan inte förstå varför det klagas på 940
Har inte själv kört M3 eller porsche men åkt ifrån dem på skruttig svensk landsväg..
Så varför då eftersträva dessa bilar...
Tro mig jag har råd att köpa en hyfsat fin sportbil men inget är så kul som att köra ifrån en inskränkt idiot i en sportbil som tror han köpt värsta räsern....
Underdog in my blood...
Idag kanske BMW är bra bilar jämfört med Volvo men Volvo har inte varit svenskkonstruerad på länge.
Så klart om Volvo blir sämre så går andra märken om Volvo...
Tagga ner lilla required !
Förresten BMW mer välbyggd överlag var får du det ifrån ?
Den förbannade Styrsnäckan som glappade och som man fick dra åt om o om igen.
Bilen tålde inte att svänga med tacka vet jag volvos styrväxel.
Dörrlås vintertid hur mkt låsolja gick åt för att kunna öppna dörrarna.
Hängande dörrar !
Elhissar som inte tål vinterklimat, det var bara o ta ur dem !
Läckande takluckor.
Förarstolar som glappar så man tror det är en gungstol.
Säkringar som går i ett
H1 lampor som gick i ett... fyfan för de ggr lagret i handskfacket tog slut i höstmörkret.
Kul o ta sig hem från fiskemarkerna som inte ligger centralt direkt.
Dessa förbannade slavcylindrar som man bytte konstant.
Att ständigt kolla kylvätskan ett fenomen som gick genom alla mina BMW bilar.
HUR KAN MAN TYCKA ATT DETTA VAR BRA BILAR !
ÄN KONSTIGARE HUR KAN MAN FÖRSVARA DETTA ?
BYT BIL FÅ ETT LIV !