3764
Sök

Ice road truckers, vad tyckte ni?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
8 februari 2010
#41
te_wik skrev:
Timjoh skrev:
Lite of topic men är ju typ samma grej så onödigt att starta en ny tråd.
Men är det ingen som tittar på american loggers smile Det är ju bättre än ice road truckers, tycker jag smile

Såg de igår kväll på fyran, verkar bra det oxå smile


Mvh Tommy

Det är väll axmen som går på 4:an? American loggers går på discovery och jag håller med dem är bättre än iceroad truckers + att man kan skratta åt deras stenåldersmaskiner som går sönder var 15:onde sekund eller när kranbilarna fastnar i leran.


Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 februari 2010
#42
Pierre_r skrev:
te_wik skrev:
Timjoh skrev:
Lite of topic men är ju typ samma grej så onödigt att starta en ny tråd.
Men är det ingen som tittar på american loggers smile Det är ju bättre än ice road truckers, tycker jag smile

Såg de igår kväll på fyran, verkar bra det oxå smile


Mvh Tommy

Det är väll axmen som går på 4:an? American loggers går på discovery och jag håller med dem är bättre än iceroad truckers + att man kan skratta åt deras stenåldersmaskiner som går sönder var 15:onde sekund eller när kranbilarna fastnar i leran.

Jaha, jag trodde det var samma program det smile Hursom helst så är det ju bra vettigt att se på smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
8 februari 2010
#43
Axor skrev:
Greatsnyggo skrev:
såna program är intressanta att se , älskar discovery

Discovery? Gick på 4:an!
Måste varit riktigt jobbigt för TJ när han körde sin första runda nånsin i mörkret o så kommer det snörök o han ser inte ett skit! Fan en annan hade skitit på sig när isen börja spricka haha!

Kul oxå för han som körde först ut för 25 året irad typ, när hans lufttorkare bara släppte luften hela tiden! liiite jobbigt eftersom han inte fick stå still för länge på isen!

Det gick på Disccovery för typ 2 år sen..

657 Inlägg
13 februari 2010
#44
Axor skrev:
Såg precis första avsnittet på 4:an, jisses!
Snacka om modiga chaufförer som trotsar isen! Kul o se alla freightliners, macks, kenworths!

Roligt program i ungefär 5 minuter sen så tröttnar man på den superdramatiska rösten som hela tiden babblar om vad som KAN hända men inte händer.
De får ett program där det inte händer någonting att verka som om det vore hur dramatiskt som helst..

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

42 Inlägg
22 september 2011
#45
Lite lustigt att de harvar omkring i sina stenåldersmaskiner som verkar lika ergonomiska som en gammal Munktells.big_smile

Plus att de verkar fullkomligen älska sina förbannade Jake Brakes och deras osynkade 18 växlade "vanliga" lådor utan split/range hmm

Men lastbilarna är coola, det måste man erkänna roll


Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
22 september 2011
#46
westlife skrev:
Och nu kör dom ju inte ens på isen längre, utan upp genom nåt bergspass eller på världens längsta raksträcka med en "knöl" mittpå som tydligen är farlig samt att man 3 gånger i minuten får se en animation där en lastbil rullar nerför ett berg.

"Kommer killen att få på snökedjorna??!!"

"Kommer denna killen välja rätt växel??!!"

"Kommer tjejen klara att köra med släp??!!"


bla bla bla bla..


Som ni kanske märker så är det ingen favoritserie för mig tongue

Har man kört trad i Norge så imponeras man definitivt INTE av larvet i denna serie. Nope! hela upplägget är så jävla redigerat att jag byter kanal.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
22 september 2011
#47
dacke78 skrev:
Lite lustigt att de harvar omkring i sina stenåldersmaskiner som verkar lika ergonomiska som en gammal Munktells.big_smile

Plus att de verkar fullkomligen älska sina förbannade Jake Brakes och deras osynkade 18 växlade "vanliga" lådor utan split/range hmm

Men lastbilarna är coola, det måste man erkänna roll

Jake brake är skitbra och ljusår bättre än en avgasbroms. Lådorna kan man ju disskutera men har du väl lärt dig (en duktig chauför använder inte ens kopplingen) så växlar du mycket snabbare än våra helsynkade lådor på europeiska lastbilar och det låter som om bilen är automatväxlad.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 september 2011
#48
Gött att se på om fjärren är trasig och man ligger i soffan med feber! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

42 Inlägg
22 september 2011
#49
hotrodder skrev:
dacke78 skrev:
Lite lustigt att de harvar omkring i sina stenåldersmaskiner som verkar lika ergonomiska som en gammal Munktells.big_smile

Plus att de verkar fullkomligen älska sina förbannade Jake Brakes och deras osynkade 18 växlade "vanliga" lådor utan split/range hmm

Men lastbilarna är coola, det måste man erkänna roll

Jake brake är skitbra och ljusår bättre än en avgasbroms. Lådorna kan man ju disskutera men har du väl lärt dig (en duktig chauför använder inte ens kopplingen) så växlar du mycket snabbare än våra helsynkade lådor på europeiska lastbilar och det låter som om bilen är automatväxlad.

OK, jag hade hört det precis omvända om jake brake  på ett annat forum, så jag var naiv och trodde att det varsant yikes

Det där att man växlar snabbare med osynkat när man väl får till det håller jag med om, tänkte inte på det dock när jag skrev inlägget:rolleyes:


Meldem
917 Inlägg
22 september 2011
#50
tycker att ice road truckers inte är nått annat än ett program där man följer med en dryg jävla redneck bulldogchaffis till amerikan. skäller och pinkar revir överallt där det är andra hundar, skämdes fan när jag tittade på det. skitprogram, ta bort det och inför mera mythbusters!
Senast redigerat av Marticus (22 september 2011)

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
22 september 2011
#51
Bästa var då de körde material till något bygge i Indien. Vägen var lika säker som Yungas i Bolivia mad

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

KHRacing
22 september 2011
Trådstartare
#52
hotrodder skrev:
Har man kört trad i Norge så imponeras man definitivt INTE av larvet i denna serie. Nope! hela upplägget är så jävla redigerat att jag byter kanal.

Kör man på 18mil långa isvägar i Norge ? wink

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
22 september 2011
#53
KHRacing skrev:
hotrodder skrev:
Har man kört trad i Norge så imponeras man definitivt INTE av larvet i denna serie. Nope! hela upplägget är så jävla redigerat att jag byter kanal.

Kör man på 18mil långa isvägar i Norge ? wink

Kanske inte det men mitt svar gällde "westlife´s" inlägg angående körningen över bergspasset i serien. Dessutom är det inte så förbaskat dramatiskt att köra tung lastbil på is. Har kört timmerekipage med tågvikter på 60-ton över sjöar och egentligen är det inte mer märkvärdigt än att köra på en plan vinterväg förutom att du måste hålla en låg och jämn fart och inte stanna. Allmäna isvägar är fö. nåt som vägverket plogar upp och sköter om på ett antal ställen över Storsjön här strax utanför Östersund varje vinter.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
22 september 2011
#54
Det HÄR däremot blir jag imponerad av...


Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

63 Inlägg
25 september 2011
#55
Ice road truckers är lika mycket chaufförer som en taxi åkare i Stockholm, Bara klättra in i hytten är livsfarligt och starta bilen när det är -20 är som en tickande bomb etc etc..
Tar man en timmerbil i vårat avlånga land ses det här som vardag

“ Turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”


Sök