3680
Sök

Riktigt nära att bli av med Kortet

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Ja kan börja. Igår skulle ja hemåt och körde efter en kompis.
Han började gasa på lite men inte speciellt. Man glider så lätt över hastigheten där pga av bra siktsträcka och bredväg.
Ja körde såklart efter så vi kanske låg lite för fort (Lång raka med bra siktdträcka)
Så närmar vi oss en kurva och han saktar ner lite för han får solen i ögonen så ja närmar mig han och lägger mig tätt bakom. Då står ju polisen där o skjuter laser mot oss. Jag hade lite högre fart eftersom ja precis kom ikapp han. Poliserna springer ut och vinkar och ja trodde såklart båda åkte dit.
Han blir bara stannad för dem kunde inte ta mig så han fick 3200 i böter, körde 74 km/h och fick en varning medan ja sakta rullade förbi. Tro fan de va min granne också som var polismannen.
har inte träffat han sen dess =P
Nu har man bestämt sig för att hålla hastigheten prick. säger man nu iaf wink

OBS! Vägen var utanförstan på en bredväg med 4 bilar i bredd.

vad har ni råkat ut för? =P
Senast redigerat av Kuula (23 april 2008)

(none)
1 725 Inlägg
23 april 2008
Inget roligt de där. Skönt att du klara dig dock.
Får man fråga vilken väg de var då man åker runt omkring där ofta, ofta ?!

JAg var med om en liknade händelse itan för Mjölby på E4:an för två veckor sen ja. Men jag hade inte lika tur dessvärre. Jag låg på farthållaren i 145km/h och noterade väldigt sent att det stod en Polis på en liten gömd vägkant längst motorvägen. han stoppa mig väldigt fort. Han sa att han klocka mig i 145 och sen klocka han mig direkt efter på 135. Han fråga varför jag bromsa så fort smile Ja du, såg ju dig, sa ja! Så jag är glad att det bara var 2800:- och inte ett körkort fattigare som det borde ha blivit om han satt mig på 145km/h.

Läropengar får jag la säga då det är första gången jag åkt fast på 5 år då jag haft kortet. Men det tar inte lång tid innan man glömt de och ligger i de hastighetrna igen...Men inte på E4:an hedanefter big_smile

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Fortare än kvickt
241 Inlägg
23 april 2008
det är väl bättre att köra ifrån dem smile

Akta lacken pappskalle!

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Haha. Man måste har tur också.
Detta var i Borås, Getängsvägen påväg mot byttorpsrondellen om de säger ngt tongue
Dem klockar en snabbare än man tror också. Håller faktiskt alltid lugnt på 30, 50 vägar framföra allt på dagen men alla göra la sina misstag.

Hmm.
23 april 2008
Dem har skärpt som fan under vecka 17, står det iallafall på vv.se, jag blev av med mitt igår... finns en tråd om det på OffTopicdelen.

ska jag tillägga att det var på samma väg?... säkert samma snut också... en blond med blont skögg, och en orangehårig kvinna med tongue.. ?? Polisens minibuss...

Fast jag åkte in mot knalleland ifrån rondellen =P... Den vägen är TJOCK!! och ändå bara 50 ?/. drygt som fan men det är bara att ta straffet =P...
Senast redigerat av Hmm. (23 april 2008)

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Jo ja läste bt ida att dem skulle ha mkt sånt nu..
lider med dig, inte kul de där. Hur gick de till om man får fråga?

3 650 Inlägg
23 april 2008
va vare för hastighet på vägen ni körde då?

Hmm.
23 april 2008
a, läs över.. ska bifoga till tråden, en sek bara

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=83198

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Åhh osis! De är så lätt o bli av med de också:(   räcker att man gasar lite för mkt på fel plats en gång så är de kört .. Aja hoppas du kan ta om de snart!

126 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
De va 50 väg.

12 Inlägg
23 april 2008
tur man slipper oroa sig om sådant med EU körkort.................................................................................................................................................................

stod ju dessutom om "Lassepolis" i BT.. hehe

8 156 Inlägg
23 april 2008
Braather skrev:
Läropengar får jag la säga då det är första gången jag åkt fast på 5 år då jag haft kortet. Men det tar inte lång tid innan man glömt de och ligger i de hastighetrna igen...Men inte på E4:an hedanefter big_smile

//Jonas

Jag har bara en sak att säga. Trafikpolisen i Mjölby tar en hel del turister. Löpande band principen gäller där. Inte konstigt att trafikpolisen i Östergötland är effektivast i Sverige...
Men dom flesta i Östergötland vet att polisen står och väntar vid Mjölby, så infödingar åker inte fast lika ofta.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Hmm.
23 april 2008
i vissa länder varnar bilisterna varandra genom att blinka med helljuset på den väg där polisen står...

vi säger att bil ett åkt förbi en hastighetskontroll och kör vidare, på vägen möter han en bil, då blinkar han några få gånger för att varna att det står en och skjuter laser längre ner samma väg... tongue... tänk om det var så i Sweden också smile....

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
23 april 2008
Hmm. skrev:
i vissa länder varnar bilisterna varandra genom att blinka med helljuset på den väg där polisen står...

vi säger att bil ett åkt förbi en hastighetskontroll och kör vidare, på vägen möter han en bil, då blinkar han några få gånger för att varna att det står en och skjuter laser längre ner samma väg... tongue... tänk om det var så i Sweden också smile....

Jag dubbel-blinkar ALLTID med helljuset för att varna, dock bara om det är hastighetskontroll. Nykterhetskontroller osv varnar jag inte för.

SLK
610 Inlägg
23 april 2008
Hmm. skrev:

Vi är inte lika smarta som tex tyskarna, eller blir vi glada när andra blir tagna??

Hmm.
23 april 2008
jag blir då inte glad

Svetsare
1 204 Inlägg
23 april 2008
Hade en audi s2 för många år sen el 7 år sen gansk precis när ja fick k-kort så höll ja en bra bit över 200 på en sträcka som va 50 då! 90 ida...
Tejpade plåtar fram & bak blev stoppad me de 2 tim senare fick prat me farbror blå i 4 tim.
Dom brydd sig int så myck mer än om dom sett en röd bil som hade bra fart? nää tyckt ja mina bromsar brann & tejpade plåtar? hmm jaja ok... allt dom sa va ta de lugnt.
Ja mött dom igen 5 mil bort för dom 11 mil för mig.
Tror de beror på dom tjejer som va me mig just då men ändå ja kall de tur iaf....
sen e de upp te er va ni säg....

(Bara fantasin sätter gränserna)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
23 april 2008
Samma här, Jag blinkar alltid  helljus 2 gånger när jag passerar en kontrol för mötande traffikanter, dom hälsa tillbaka med hand för visa tacksamheten för signalen.
Det jag gör också, när jag vill köra om en bil eller lastbil och de flyttar sig mer på höger för att lämna mig köra om, när jag är klart med omkörning, jag blinkar en gång vänster och en gång höger den som blir omkörd och vet brukar blinka en gång med helljus för visa att han har tagit emot tacksammheten det är också international

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 april 2008
Hmm. skrev:

Har blivit räddat 2ggr utav omtänksamma bilister. Uppskattas otroligt, va nära på att vända och tacka, för det är inte ofta man ser sånt beteende nu för tiden. Mer se till att man själv mår bra, å skit i andra... =/

Sky´s the limit...

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
23 april 2008
alain skrev:
Samma här, Jag blinkar alltid  helljus 2 gånger när jag passerar en kontrol för mötande traffikanter, dom hälsa tillbaka med hand för visa tacksamheten för signalen

Ja, risken finns ju att du varnar även ratt/drogfyllerister eller andra brottslingar som då lätt kan stanna på en p-ficka eller svänga av vägen. Varnar själv aldrig mötande trafik - gör de fel (kör för fort, med alkohol i kroppen och/eller i en stulen bil) får de fan stå för konsekvenserna. Likväl som att jag inte lipar om jag åker dit för fortkörning, det är helt upp till var och en att sköta sig i trafiken.

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök