Är man spekulant på en rx7 prutar man ju naturligtvis så man har råd med en motorenovering, såvida det inte är gjort, när den är gjord har man ju inget att oroa sig för.
Jag skulle lätt valt rx7 för den låga vikten och den enorma balansen
tycker du ska satsa på en supra wankel e inte pålitliga å så får du byta tändstift en gång i kvarten haha ne men de e ju goare med en bil med mycket vrid å som inte bara varvar
Fördelen med Rx7 är att du behöver inte byta lika mycket delar för att motorn ska hålla. Finns nämligen inte lika många rörliga delar i en Wankel som i en otto motor.
Det är visst många här inne som tror att wankelmotorerna fortfarande är lika känsliga som på 70-talet. -Det är dom inte!
Det som normalt "går sönder" är ju bara apextätningar som slits ned och numera finns det apextätningar i hi-tech material som håller oerhört länge.
jämnför du en 2jz-gte med en 13b i pris för driftsäkerhet så kan jag lova dig att 13b är billigare.
Låt oss säga att du trimmar upp en 2jz-gte till 800hästar och gör det samma med en 13b, gissa vilken som är billigast pga att man inte behöver köpa massa otto-delar?
Men ist för att alla säger " 13B motorn e så lättsliten å pajar efter 10 000mil" eller att supran håller bättre å dittan å dattan.
vad känner du ang dom 2 då? de är du som ska va helt 100% att du vill lägga ner tid pengar å energi för å hålla din pärla i ordning lixom. inget värt om du inte går å e helt 100 nöjd efter vilket köp du nu gör. Bilen ska helt enkelt kännas rätt att äga
Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Siarnaq: enligt en tysk sida som jag läser av tester på så vägde deras testexemplar 1640kg. manuell låda.
Har själv varit med och vägt en helt bone stock Supra som vi kollade på, 1462 kilo.
Helt fel. Supror väger 1640 kg. Targan ligger på 1670kg, o rx7 ligger på 1350kg (tjänstevikt) Den vågen har visat fel.
Wankel e en törstig motortyp. Påminner mycke om en 2takts motor, etrig karaktär, lite vridmoment, låg vikt, dricker soppa som en 350cc v8. långt ifrån miljövänlig (haha). PS, kräver väldigt täta oljebyten (500 mil MAX!). Gör man ente det går motorerna isönder typ 10,000mil Annars är de lika driftsäker som ottomotorn.
Wankel dricker mer för att den arbetar dubbelt upp mot vad en otto motor gör. En otto motor tänder, som ni säkert vet, en gång på en varv, medans Wankel gör det 2 ggr . Och det gör så att en 1.3 liters wankel i själva verket arbetar som en 2.6 l otto motor .