2878
Sök

Råkade ut för mc fartdårar!

1 062 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
jag och kompis va på väg vi åkte mellan sollebrunn och brobacken för veckor sedan. då kommer d 16-17stycken gasa glas mc nissar, va inte precis nåra glidar hojar utan nåt i stil med R1/R6.. skojar inte dom körde säkert om i 150-160 om inte mera. dom peppade varandra... de värsta va att dom körde om när d kom mötande bilar så dom fick försöka väja undan.. och där d va skymd skit..  inte konstigt att det händer mc olyckor när dom tror att dom äger vägen.. man blir så förbanad madmadmadmadmad
Senast redigerat av Ricky (1 maj 2008)

Fortare än kvickt
241 Inlägg
1 maj 2008
ursäkta men vad var det som skymde skiten?

Akta lacken pappskalle!

12 086 Inlägg
1 maj 2008
Ricky skrev:
jag och kompis va på väg vi åkte mellan sollebrunn och brobacken för veckor sedan. då kommer d 16-17stycken gasa glas mc nissar, va inte precis nåra glidar hojar utan nåt i stil med R1/R6.. skojar inte dom körde säkert om i 150-160 om inte mera. dom peppade varandra... de värsta va att dom körde om när d kom mötande bilar så dom fick försöka väja undan.. och där d va skymd skit..  inte konstigt att det händer mc olyckor när dom tror att dom äger vägen.. man blir så förbanad madmadmadmadmad

Körde en R1 om i hela 150km/h tongue Fifan de måste ha varit skitcoolt..

Polack
61 Inlägg
1 maj 2008
Kan du ta om det där? så man förstår vilka som var tvunga och väja för den skymda skiten.
gasa glas mc nissar?

dem får ju plats mellan bilarna!
http://www.garaget.org/video/rmka6kpiw3ei

och så kunde du gjort såhär
http://www.garaget.org/video/uesqfkiwr2fz
Senast redigerat av Zpira (1 maj 2008)

My Life - My Way

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 maj 2008
150-160?? WOW!!! roll
Låg och jagade ett par hojar i drygt 200 en gång.. Dom gjorde tummen upp innan dom växlade ner och stack. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Majestas
1 319 Inlägg
1 maj 2008
Ricky skrev:

Jo men fy fan vad kul det måste ha vart! jag skulle någ lockas till något liknande om jag satt på te.x en REtta roll
Senast redigerat av _MaCCe_ (1 maj 2008)

Team VeboTrim

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
1 maj 2008
Har suttit bak på båge som kör på fel sida av 300 strecket..
Tro mig, jag har aldrig vart med om maken till adrenalinkick.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Idiot..
285 Inlägg
1 maj 2008
En sak som jag har reagerat på rätt mycket är att det är många motorcyklar som kör med helljuset dygnet runt och inte bländar av,Som att dom inte skulle blända folk enbart för att dom har en lykta.

Sen har jag läst lite trådar där motorcyklister klagar på bilförare som missar dom och kör ut framför i korsningar.
Inte konstigt när vissa utav dom kommer dundrandes i 100+ på 50vägar så  det ser ut som ingen kommer och huxflux så kommer det en motorcykel i full fart.
Rätt svårt att se dom om det inte är raksträcka med fri sikt på båda sidorna.

346 Inlägg
1 maj 2008
Många kör med hellyset jst för att det ska bli lättare att se dem.

Bobo
1 maj 2008
Som MC förare ser man bilarna som stora tunga stoppklossar, typ som hinder på vägen som man måste komma förbi snabbt smile

12 086 Inlägg
1 maj 2008
Zpira skrev:
Kan du ta om det där? så man förstår vilka som var tvunga och väja för den skymda skiten.
gasa glas mc nissar?

dem får ju plats mellan bilarna!
http://www.garaget.org/video/rmka6kpiw3ei

och så kunde du gjort såhär
http://www.garaget.org/video/uesqfkiwr2fz

Att antyda att föraren i första bilen uppför sig korrekt i filmen är väl o ta i smile

Och han i andra filmen va ju skönast, man är ganska iskall för att göra något sådant. Vad man såg hade ju inte änns mc-föraren gjort något fel. (han kanske körde över helsträckat minns inte)

9 108 Inlägg
1 maj 2008
Ricky skrev:

Ja för Volvoägare kör aalltid lagligt, tomte.

Muttley
1 maj 2008
så bilister kör inte värre än de flesta mc? finns mycket mer bilar i sverige smile. de kör säkert bil fort med.

motorcyklar är roligare än bilar big_smile

och vem har inte kört över 150 i bil ?

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
1 maj 2008
Bara uppvärmingsfart!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 570 Inlägg
1 maj 2008
Det är inte konstigt att många MC förare får byta hojen mot rullstol förr eller senare. J*vligt märklig inställning här också. Kör gärna fort och farligt men visa iaf lite respekt.

DFFL
9 020 Inlägg
1 maj 2008
HAHAHA
WOW, hela 150-160 km/h.

Ja tänk om man hade vågat sig upp i sådana hiskeliga hastigheter, då hade lacken säkert släppt på bilen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
1 maj 2008
henrikh skrev:
Det är inte konstigt att många MC förare får byta hojen mot rullstol förr eller senare. J*vligt märklig inställning här också. Kör gärna fort och farligt men visa iaf lite respekt.

men oftast är de pga andra bilister som inte tar hänsyn till en motorcyklist, och de är ju bevisat med. bilister kan ofta vara mycket farligare då de verkar inte använda sina backspeglar längre för de verkar ju inte se om en motorcykel kommer och vill om i många fall. men denna diskussionen är lite farlig att ta upp med tanke på att inga bilister i princip tar hänsyn till mc, de var uppe i tidningen för någon vecka sedan smile

själv kör ja inte fort men jag övningskör ännu och jag har full respekt för andra mc och bilar, men tänk jag har en grön skylt på ryggen och tror du bilisterna respekterar att jag måste hålla gränserna för annars åker min pappa eller någon annan handledare dit också ? bilar brukar tränga in sig mellan mig och min pappa och sedan ligga nästan på min nummerskylt och de är inte så trevligt.
(ps övningskör för mc nu)

inte som alla andra...
127 Inlägg
1 maj 2008
sen är det lite som så oxå att det som känns livsfarligt för den i bilen kanske inte ens mc föraren reflekterar över, man uppfattar situationen olika med bil och med hoj.

bara en sån sak som hastighet, på en R-hoj är inte 200 särskilt mycket, känner många som åker R-hoj och har kört lite själv. som en kompis sa när han nyss lagt av :

"När jag märkte att framhjulet gled upp i luften ut ur böjen med runt 280 på mätaren, då började jag fundera vad f-n man håller på med"

försvarar inte någon, men vet själv hur lätt det är att få lite horn innanför hjälmen, speciellt om man är ett par stycken som åker tillsammans.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!

1 570 Inlägg
1 maj 2008
Det mest irriterande är att de som kör mc helt plötsligt får en "egen" fil och kan dyka upp nästan överallt kring bilen och det J*VLIGT fort också smile

Muttley
1 maj 2008
henrikh skrev:
Det mest irriterande är att de som kör mc helt plötsligt får en "egen" fil och kan dyka upp nästan överallt kring bilen och det J*VLIGT fort också smile

därmed finns backspeglar, nästan 100% har lyset igång och de ser man oftast om man tittar bak. och de är väl inte många procent som kör om på enfiligt direkt .

Sök