3033
Sök

Angående fotografering av bil.

73 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Jag har ett stort intresse av fotografering, framförallt fotografera bilar osv, har köpt bra utrustning och har kunskapen att få till fina bilder eftersom jag skall bli fotograf.

Är det någon som vill ha sin bil fotograferad så är det bara att kontakta mig.

Mvh Adde

127 Inlägg
1 maj 2008
"..eftersom jag skall bli fotograf."

huh?

Ett bra tips är att visa exempel på bilder du tagit.

47 Inlägg
1 maj 2008
beatone skrev:
"..eftersom jag skall bli fotograf."

huh?

Ett bra tips är att visa exempel på bilder du tagit.

Om du kollar hans v50 ser du att bilderna ser ganska bra ut.
Men det är ju klart...allt är relativt.

Bad ass boys, drive bad ass toys.

73 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Bilderna på min v50 är inte tagna med den utrustningen jag kör idag utan det är en kompis som har fotograferat den..

47 Inlägg
1 maj 2008
andreaseinarsson skrev:
Bilderna på min v50 är inte tagna med den utrustningen jag kör idag utan det är en kompis som har fotograferat den..

Så då kvarstår frågan .... är du duktigare än din kompis på fotografering cool

Annars så finns det faktiskt som tidigare nämts inga referens bilder att bedömma efter.

Bad ass boys, drive bad ass toys.

73 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Ni kan adda mig på msn, adde@teamaces.se om ni vill att jag ska skicka bilder

Tyskstuk.se
630 Inlägg
1 maj 2008
andreaseinarsson skrev:
Ni kan adda mig på msn, adde@teamaces.se om ni vill att jag ska skicka bilder

Eller så lägger du upp bilder i ditt galleri som du tycker är värda att visa för att folk ska tycka att du kan fota.

73 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Håller på att lägga upp några bilder på galleri

73 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Så nu ligger 4 st bilder uppe, fler kommer upp när jag sitter på den andra datorn

Miklen
1 maj 2008
Vad för fotograf ska du bli  ? Vad är det för utrustning du köpt som e så bra ?

Finns dessutom redan en sån här tråd ba så du vet..
Senast redigerat av Miklen (1 maj 2008)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
1 maj 2008
Ser tyvärr inget speciellt i de bilderna du lagt upp. Är helt vanliga bilder i helt vanliga vinklar med lite HDR. Så, ja, jag vet inte vad jag ska säga.

Ett tips är att dra ut på några fotosessioner med kompisars bilar, och sen lägga upp de bilderna.

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

406 Inlägg
1 maj 2008
Det räcker inte med att du har en bra kamera. Du måste börja tänka på hur du vill ha bilden redan innan du tar den osv sedan är bara kamera ett redskap för att få den bilden du hade i huvet till livet.

Russian spacestation, american spacestration, its all made in taiwan

4 554 Inlägg
3 maj 2008
mjo tror med de behövs lite mer träning

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
3 maj 2008
Va inte så förbaskat sura! Var istället glada för att folk erbjuder sig att plåta era plåthögar tongue Visst bildenra kanske inte va helt 100 men bättre än de man ofta ser t.ex. här... Kolla på bilderna i "bättre" biltidningar för insperation gällande vinklar och ljusvinklar/förhållanden så borde dinna bilder bli kanon!
Senast redigerat av TenZer (3 maj 2008)

Rock'n Roll

4 554 Inlägg
3 maj 2008
är lika mycka amatör jag men övning ger färdighet och man blir aldrig fullärd  så fota mer och inte bara stirra sig blind på att fota bilar utan annat med för att en erfarenhet lede ju till en annan

108 Inlägg
4 maj 2008
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=331080

Den röda Mustangen bakom var ju iallafall snygg.. ^^

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
4 maj 2008
det var då ett sabla gnäll på folk här. Här försöker nån ställa upp och vara lite schyst och det blir pajjkastning ..

Gå o lägg er och dra nått gammalt över er tills ni vaknar på rätt sida igen.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

Evolution Garage
1 299 Inlägg
4 maj 2008
AdamOpel skrev:
det var då ett sabla gnäll på folk här. Här försöker nån ställa upp och vara lite schyst och det blir pajjkastning ..

Gå o lägg er och dra nått gammalt över er tills ni vaknar på rätt sida igen.

Precis!! Han tar ju bättre bilder än en annan, å erbjuder sin hjälp, vad är problemet?

Sky´s the limit...

Miklen
4 maj 2008
Ja gnäller då inte men det fanns ju inga bilder å ingen annan info om utrustning eller nånting när tråden startades.. Men skit samma smile

73 Inlägg
4 maj 2008
Trådstartare
Jag startade denna tråd för att vara schysst för alla har inte möjligheten att kunna ta hyffsade bilder, jag har aldrig påstått att jag är ett proffs eller liknande men gör allt detta enbart för att vara schysst, det verkar som att det inte uppskattas så jag kan ju lika gärna skita i det.

Utrustning är en canon 40d med 17-85mm objektiv, Sigma EF 500 DG Super (blixt) samt stativ..

Sök