har ett Power acoustic Plasma sphere 1920w steg
iaf det är 2kanaligt, och baslådan är 2 gas basar på 4 ohm var, och parallell kopplat, och steget ska palla att driva ut dom basarna utan problem,
kopplade in allt, jord satt fast, allt var åtdraget, satte dit baslådan, poppade i 3 timmar, sen dog det och gick in i protection mode, dvs det lyser rött,
har testat med att koppla ur basarna men händer ingenting, lyser fortfarande rött, nånting som är jävligt skumt är att när jag kopplar ur rca kablarna dör steget,
har testat hos en polare också i hans bil, och blir exakt lika, sen när jag kopplar i rca kabeln igen,
spelar inte nån roll vilken ände det är, så startar steget igen precis som om det skulle vara dålig jord,
men lyser fortfarande rött, och den jordar via min rca kabel istället för den jord jag slipat och satt fast är de inte så att, antingen är det jord eller så är det inte jord, och kabeln satt ju inte direkt och glappade.
så nu tycker jag att ni garagetrollare :p kommer med tips på vad jag kan göra eller om steget är helt dött , har spelat totalt 3h, nytt från fabrik enligt han jag köpte det av och skulle vara ganska surt om man pajjat ett steg som är helt nytt av någon konstig anledning, som sagt, 12v och jord var fast dragen bra.
har 30A säkring vid batteriet, men om det hade varit steget som ville ha mera ström än så, skulle väll den säkringen gå före (?) och sladden bli varm om den var för vek? eller är jag helt och cyklar?
iaf, är väldigt tacksam för svar, läre göra allt som går före jag/min polare skickar tebax steget, för att det ska funka längre än i 3h hoppas jag