2833
Sök

Pappan friades i Rödebymordet!

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
8 maj 2008
grejen är ju att tingsrätten säger inte att det var ok för pappan att döda pga av att hans son/familj blev utsatta för trakasserier och därför får han inget straff, så är det INTE!. Det funkar som så att tingsrätten anser att han var under psykosliknande tillstånd vid det tillfället han sköt och hade ingen verklighetsförankring vid tillfället och förstod därför inte konsekvenserna av det han gjorde, kort sagt. I lagens mening innebär det att han inte begått något brott, hur konstigt det än låter så är et så det funkar i detta fallet.

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

9 108 Inlägg
8 maj 2008
KHRacing skrev:
tkd_rille skrev:
detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Garagets bästa inlägg dena månad, kan bara hålla med dig til 100%.

Håller med. Man ska fan inte behöva sitta hemma och låtsas som ingenting när ett gäng idioter står med tillhyggen utanför och hånar ens handikappade son.

Dom som tycker han borde blivit dömd för mord skulle behöva sätta sig in i den situationen.

Om jag har fattat det rätt så yrkade endast åklagaren på mord och inte t.ex. vållande till annans död, så helt klart är det väl inte än att han blir helt fri?

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 maj 2008
såg nu att pappans vapenlicens kommer att testas vilket jag tycker är bra då jag nästan hoppas ändå på att han inte får behålla sin licens med tanke på att han nu är stämplad som psykiskt sjuk och har sett dåliga exempel på det förr..

blacken
8 maj 2008
Norde skrev:
såg nu att pappans vapenlicens kommer att testas vilket jag tycker är bra då jag nästan hoppas ändå på att han inte får behålla sin licens med tanke på att han nu är stämplad som psykiskt sjuk och har sett dåliga exempel på det förr..

Bara för att man är stämplad som psykiskt sjuk, innebär det då per automatik att man är det??

fotointresserad
2 307 Inlägg
8 maj 2008
blacken skrev:
Norde skrev:

Bara för att man är stämplad som psykiskt sjuk, innebär det då per automatik att man är det??

Nej och det har jag inte påstått heller. Med stämplad som det menar jag att han har genomgått tester som bevisat att han är det.

blacken
8 maj 2008
Norde skrev:
blacken skrev:
Norde skrev:

Nej och det har jag inte påstått heller. Med stämplad som det menar jag att han har genomgått tester som bevisat att han är det.

Och du tror på dom "testerna"..

Teddan
2 495 Inlägg
8 maj 2008
blacken skrev:
Norde skrev:
blacken skrev:

du har nog svårt att ljuga dig igenom en flera dagar lång undersökning

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
8 maj 2008
r-ted skrev:
blacken skrev:
Norde skrev:

Så alla som har drivits över sin gräns eller tvingats in i ett hörn och agerar som man ska i ett sådant läge med hänvisning till överlevnadsinstinkten, är psykiskt sjuk?. Då finns det många psykiskt sjuka/instabila på denna planet, typ alla..

Teddan
2 495 Inlägg
8 maj 2008
blacken skrev:
r-ted skrev:
blacken skrev:

Så alla som har drivits över sin gräns eller tvingats in i ett hörn och agerar som man ska i ett sådant läge med hänvisning till överlevnadsinstinkten, är psykiskt sjuk?. Då finns det många psykiskt sjuka/instabila på denna planet, typ alla..

Alla kan drivas till en gräns där dom inte kan ansvara för sina handlingar

Hojmek
748 Inlägg
8 maj 2008
KHRacing skrev:
tkd_rille skrev:
detta är skrattretande faktiskt att ni löjlar er, jävla lekplats dessa trådarna. visa för fan lite respekt. synd om han som dog, att de tog fel människa.

men domen är helt rätt, hade de spärrat in pappan i tio år som åklagaren yrkade på så är sverige ännu sjukare.
pappan han handlade i självförsvar och inget annat.
polisen och socialen har gjort helt jävla fel när de aldrig brytt sig om dessa jävla problembarnen.

hade jag varit pappan i de fallet hade jag säkerligen gjort som han för att skydda min familj.

ENLIGT LAG är de tillåtet att använda de våld som behövs för att rädda sin familj och egendom för de som aldrig har läst lagen kan ni läsa den.

står på pappans sida och ungdomarna skulle haft ännu strängare straff, jag bryr mig fan inte om åldern på gärningsmännen.

anledning till att jag har min åsikt ???+ de hade ringt och hotat familjen att döda dem, de kom 6 stycken till gården med tillhyggen, och pappan blev trängd och hämtade geväret i självförsvar.

pappan och hans familj borde få skadestånd för alla år som hans son har blivit berövad sin umgdom.

för helvete sonen var handikappad.

Garagets bästa inlägg dena månad, kan bara hålla med dig til 100%.

Bra skrivet håller med fullständigt! smile

979 Inlägg
8 maj 2008
Det är fel att skjuta ngn! Man tar inte livet av ngn sådär bara. Men ni som tycker att han borde få fängelse, ja de kan man tycka....Men fatta vilket helvete han har haft de i alla år. Och särskillt hans handikappade son! ....svårt för alla att fatta detta ignetligen

Hpc

blacken
8 maj 2008
r-ted skrev:
blacken skrev:
r-ted skrev:

Och där så kom vi till "pudelns kärna" Är jag "psykiskt sjuk" ifall jag reagerar på att den genetiska koden som garanterar individens/artens överlevnad triggas??

Teddan
2 495 Inlägg
8 maj 2008
blacken skrev:
r-ted skrev:
blacken skrev:

Och där så kom vi till "pudelns kärna" Är jag "psykiskt sjuk" ifall jag reagerar på att den genetiska koden som garanterar individens/artens överlevnad triggas??

Jag anser att man för stunden blir psykiskt sjuk/instabil, men hur man skall hantera något sådant är ju svårt att sitta här å avgöra.
Alla som har egna barn hadde gjort samma sak, man försvarar och skyddar sin flock då vi är flockdjur.

tror inte jag är rätt person att avgöra rätt eller fel i denna frågan då jag saknar juridiskutbildning.
Men på min "nivå" så är det rätt att han går fri då hans "gräns" har sprängts.
Sen får man ju sätta sig in i båda sidors historier och hur det är.
Tänk som förälder åt en buse på 15år, man kanske inte vet hela sanningen som förälder?
Inte kul att få sitt barn "mördat"

Det som väcker folks ilska här är nog att det är barn/mindre åriga som har blivit skadade och dödade.
Hadde det varit Anders Eklund som blivit skjuten av englas mamma då han utförde sitt "brott" hadde ingen brytt sig utan alla hadde tyckt att det var rätt åt honom .

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 maj 2008
r-ted skrev:
blacken skrev:
r-ted skrev:

Jag anser att man för stunden blir psykiskt sjuk/instabil, men hur man skall hantera något sådant är ju svårt att sitta här å avgöra.
Alla som har egna barn hadde gjort samma sak, man försvarar och skyddar sin flock då vi är flockdjur.

tror inte jag är rätt person att avgöra rätt eller fel i denna frågan då jag saknar juridiskutbildning.
Men på min "nivå" så är det rätt att han går fri då hans "gräns" har sprängts.
Sen får man ju sätta sig in i båda sidors historier och hur det är.
Tänk som förälder åt en buse på 15år, man kanske inte vet hela sanningen som förälder?
Inte kul att få sitt barn "mördat"

Det som väcker folks ilska här är nog att det är barn/mindre åriga som har blivit skadade och dödade.
Hadde det varit Anders Eklund som blivit skjuten av englas mamma då han utförde sitt "brott" hadde ingen brytt sig utan alla hadde tyckt att det var rätt åt honom .

Eftersom alla kidsen är socialfall så är föräldrarna mer än väl införstådda vilka monster de kläckt ur sig.

191 Inlägg
8 maj 2008
Mannen vill inte ha tillbaka sina vapen eller ha någon licens. Det va iaf vad jag hörde sägas senast av hans advokat. Händelsen i fråga så vet jag inte riktigt om en "normal" människa hade rusat in och hämtat ett gevär och börjat skjuta mot dem med en gång. 1-2 varningsskott hade mer än väl räckt för att skrämma dem små. Och det var ju inga skott som han bara kastade iväg helt galet utan dem träffade tydligen riktigt bra, jägare som han varit. Men men hänt är hänt..

Åttafemti R

FreddeK
8 maj 2008
Tycker själv hela Rödebytragedin är så tragisk! Familjen till ungen som dog lider, pappan som sköt lider osv...tänker inte sitta på ett forum och predika vad för straff osv han ska ha. Jag var inte där och den bevisningen som finns får vi inte ta del av så varför spekulera?

* Klåpare
1 718 Inlägg
8 maj 2008
Gött att han slapp straff, att leva med det han gjort är straff nog. Förstår pappan till 100% man blir sinnesförvirrad när familjen hotas. Glömmer aldrig när ett gäng pundare skulle driva in en skuld, går fel och ringer på min dörr! Jag lovar er, när ens barn och sambo/fru hotas så blir man blodtörstig, men när det hela är över och adrenalinet har lagt sig så mår man så jävla dåligt så man ligger i fosterställning på köksgolvet.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Legitimerad Lamphållare
369 Inlägg
8 maj 2008
Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Dom som blir mobbade kan gå till mobbningsgrejen på skolan o få hjälp vilket dom ofta får, men denna familj hade ju kontaktat den s.k polisen flera gånger utan att dom gjorde något

" köpa nytt och köpa nytt... här på landet bygger vi om så att de passar! "

933 Inlägg
8 maj 2008
Smiley skrev:
Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då? visst fan har ungdomarna gjort fel, ingen tvekan om saken, och familjen har säkert haft ett rent helvete, men är det tillräckligt för att få döda en annan människa? tror ni inte familjen till Simon kommer ha ett rent helvete nu? och tänk om pappan råkar få en allvarlig psykisk störning igen, om man kan få en sådan störning och inte veta vad man gör så borde man väll få vård så att det inte inträffar igen :S

Dom som blir mobbade kan gå till mobbningsgrejen på skolan o få hjälp vilket dom ofta får, men denna familj hade ju kontaktat den s.k polisen flera gånger utan att dom gjorde något

Men det är ju inte alltid mobbningsgruppen hjälper. Vet många fall det ej har hjälpt. hmm

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 maj 2008
Gott att han blev frikänd! Underbart att det finns rättvisa i Sverige.

Bura in de där jävla glina istället. Deras föräldrar med för den delen, låta omyndiga småungar springa ute på nätterna. Idioter!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök