2523
Sök

Vad säger polisen om Blått sken ifrån parkeringsljus?

821 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Har inte hittat något om detta.
Men vad säger egentligen polisen eller VV om blått sken ifrån Parkeringsljus?

BMW fantast
1 172 Inlägg
9 maj 2008
säger ajjabajja på dig...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

821 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
säger dom verkligen det? har sett iaf några stycken här i stan som har det.
Har sett många helljus som har en blå lampa i..

358 Inlägg
9 maj 2008
Poliserna säger 1500:- i böter. av egen erfarenhet!

821 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
ajdå.. kanske lika bra att plocka bort dom då.!

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
9 maj 2008
SwenssonGTI skrev:
Poliserna säger 1500:- i böter. av egen erfarenhet!

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

821 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Dock pratade jag med en vän igår som är polis. han sa ingenting om det..
kanske för att han i framtiden vill lappa mig! haha

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 maj 2008
Som sagt belagt med böter, bil får endast visa vitt eller gult ljus framåt. Men det är bara lagstiftningen, snart kommer det nog som vanligt inlägg som "har haft länge, inga problem" "polaren har det o ingen sa nåt om det" osv osv... smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 maj 2008
Gulmun skrev:
Som sagt belagt med böter, bil får endast visa vitt eller gult ljus framåt. Men det är bara lagstiftningen, snart kommer det nog som vanligt inlägg som "har haft länge, inga problem" "polaren har det o ingen sa nåt om det" osv osv... smile

"men det är bara lagstiftningen"........är det så bara då? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 maj 2008
Gult eller vitt ljus fram. Står på VV.se och även i pannan på vissa nitiska snutar. tongue
Blått ger böter... Sätt dit vida dioder istället. www.diodhuset.se smile
MVH

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
9 maj 2008
sengstr skrev:
säger dom verkligen det? har sett iaf några stycken här i stan som har det.
Har sett många helljus som har en blå lampa i..

Antagligen Xenon ljus som dom har använt dom avger ett svagt blått sken och dom är lagliga iallafall här på åland o finland....

* Klåpare
1 718 Inlägg
9 maj 2008
Men vänta lite här nu! Fanns det inte parkeringslampor på Mekonomen som växlade färg mellan blått och vitt varje gång de stängdes av? Har för mig att de dök upp i en annan tråd... Skulle ju lösa en del problem kanske?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

101 Inlägg
9 maj 2008
det finns, jag har det:D

1 062 Inlägg
9 maj 2008
Blått pljus, dvs riktigt blått sken. 300kr ordningsbot, om du blir stoppad

"You Go, we go!"

Avstängd
4 Inlägg
9 maj 2008
blått glas ger ju  bara vitt ljus, =P

Fetast i stan !!
991 Inlägg
9 maj 2008
vad säger polisen om parkeringsljus med xenon look då dvs diodlampor som lyser riktigt vitt med blått stick i ???  är en liten fegis så jag har bytt till orginal för att jag inte vill ha böter =/    mvh Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

hades2k
9 maj 2008
Hmm tror inte det är några problem så länge det är vita dioder...? Vita dioder ger ju iofs ett svagt blåaktigt sken, men frågan är om detta "lilla blåa" är något problem? Har sådana på min nummerplåts belysning, ska in på besiktning om en månad så får väl se vad som säger om det... smile

Smålänning
7 883 Inlägg
9 maj 2008
Klorin_Elvis skrev:
vad säger polisen om parkeringsljus med xenon look då dvs diodlampor som lyser riktigt vitt med blått stick i ???  är en liten fegis så jag har bytt till orginal för att jag inte vill ha böter =/    mvh Emil

Det ska inte vara några problem.

Men vad är själva grejen med riktigt blått ljus i fram? Är ju varken snyggt, praktiskt eller lagligt... (min åsikt)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
10 maj 2008
Skulle egentligen ta modet till sig och fråga någon snut man ser och visa och sen se vad dom säger smile  problemet är ju bara att jag är så förbannat blyg / lider av social fobi sad

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

hades2k
10 maj 2008
Klorin_Elvis skrev:
Skulle egentligen ta modet till sig och fråga någon snut man ser och visa och sen se vad dom säger smile  problemet är ju bara att jag är så förbannat blyg / lider av social fobi sad

Lider med dig... Har oxå varit och är fortfarande ibland ganska blyg, jobbigt värre!

Sök