3490
Sök

Hur ska jag få bort dunkandet från slutdämparn mot kaross bak när många sitter i bilen?

132 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Mm..

Har nyligen omöblerat mitt avgassytem lite big_smile ..

för inte sålänge sen på min celica 01 så plocka jag bort en ljuddämpare sen körde jag raka rör istället som går emellan länkarmen, om ni fattar?

Problemet är:

När Jag har någon i baksätet nu så får bilen så mycket tyngd att avgassystem trycks lite högre upp... vilket gör att det slår så in i helvete bak.. vilket låter förjävligt när man åker...

Finns det något sätt att pressa ner skiten i slutet som är "mjukt" som inte "brinner" tongue?

skulle vaklockrent att ha något mellan bakre bodykit-kanten och slutdämparen, typ skumgummi, gummiring, frigolit tongue .. någon som vet något liknande som inte kommer brinna/smälta.

Mvh Jesper

Garaget Video Crew
842 Inlägg
9 maj 2008
går det inte o sätta sånt vissa bygger kjolar av.. ? *Gahh* kan inte komma på vad det heter vet om att typ båtbyggare brukar använda det, ska vara lägg o jobba med

99 Inlägg
9 maj 2008
Tjena!

Hade ett liknande syndrom på min nuvarande Opel Vectra när jag köpte den. Det sitter simons sportsystem på bilen, och det är inte designat för bilar med drag, så den bakre ljuddämparen slog mot dragbalken. Detta löste jag genom att köpa en universal-gummiupphänging för avgassystem på OK, och sedan dra fast den mot ljuddämparen med ett galvat plåthålband. Detta har då hållit i 1000mil nu, och gått igenom en besiktning smile

Vet däremot inte om det går att dra fast en sån gummiupphängning direkt mot röret, kan ju hända att de e varmare än utsidan av en ljuddämpare. Men du kan ju testa ändå, de e ju inga stora pengar de handlar om. 50kr kanske big_smile

< Hänne nå, så hänne hänna! >

Sök