EklundTPR skrev:
Piraten skrev:
Va ska vara nog? Du vann i en bil som ej var klar, rätt väsentliga delar som saknades på den.
Väsentliga för vadå? Vi tävlade väl inte på bana eller något dyl?Du skulle INTE ha tagit hem priset här (Performance kungens kurva), inget snack om att din bil är grym men den är inte klar. finns fler tävlingar som du tar hem lätt bara du skruvar på det sista.
Tycker att det är tråkigt att jag ska behöva försvara mig överhuvud taget!
Det fanns ju ingen som jag såg som var på plats som har /hade byggt om bilen som jag har gjort.Det där om dålig motivation, tappat intresse säger allt. I alla andra "sporter" vinner man INTE om man inte är på topp, har man en svacka så har man bara att hitta motivationen igen och sen köra över motståndet.
Men i andra sporter KÖR man! I denna så VISAR man bara upp bilen....
Jag kör vanligtvis skiten rent sakt ur min bil på bana, det är ju inte det som denna utställning handlade om...Själv som ÅSKÅDARE tyker jag att det sätter detta ett löjes skimmer över det hela, luktar uppgjort långa vägar behöver inte vara så men det värkar faktiskt så. Vi var 18 st som var där som åskådare och alla tyckte det verkade uppgjort pga av detta.
Det finns ingen regel som säger att jag var tvungen att ha bilen körbar just i detta fall.
Min bil har byggts om under 8 år och det fanns ingen på denna träff som tävlade och hade modifierat sin bil så mycket att det skulle kunna vara någon misstanke om att det var uppgjort i mitt fall.
Bara att kolla på min bil nästa gång ni ser den.
Egenkonstruerad framvagn, bakvagn, chassi, kaross/breddad och mycket mer!
Om vi pratar byggtimmar... har jag lagt ned en bra bit över 9000 TIM på detta bygge.
Om det finns någon man ska prata med för att få dessa regler ändrade enligt era mått, så är det ju domarna man ska ta upp det med.
Men dessa regler har ju tyvärr funnits i alla år, det vet jag som varit i exakt samma position.
Men jag har aldrig kastat skit på andra byggare/byggen bara för att de inte varit körbara.
ABSOLUT aldrig skapat en tråd om det...Mvh Rikard
Mvh Rikard
tjena Rickard
...jag har aldrig hängt ut dig eller kastat skit på dig ??..eller statar en tråd om JUST dig?....du valde själv att nämna dig
tråden heter Eftersnack: Street Cars Fest Tour -08
du som har varit med under många år i bilvärlden vet att efter snackstrådar kommer alltid upp efter event mm;)
jag klankade inte ner på bygget...bygget i sig är grymt fint ...jag sa min åsikt....
TEX skulle du själv vilja gå på en mässa texom du fick veta att alla bilar där va oklara...låter nog inte lika lockande då ...förstå mig rätt ..tror även med största sannolikhet att en sån mässa skulle gå back på intäkterna
.
men om du igen läser så skrev jag även att jag nämner ingen vid namn etc inte ens nämnt vilken bilmodell det var heller
alla har rätt till sin åsikt å jag gjorde åsikter om många saker om SCF inte rent personligt mot dig då jag ej nämde vare sig ditt namn då det är ett brott mot PUL (person upplysningslagen) eller vilken bil det var...jag hade väl mer åsikter om domarna och SCF.......som sagt ,du valde själv att besvara å säga som det var...tråden skapades inte heller rent mot dig heller ...du måste ju läsa i lugn och ro , lätt att kunna missförstå saker i vredesläsning
mina åsikter är riktade mot SCF å i det arrangemanget valde ju du att stå på eller hur ?
du tror inte jag fått höra att Mds e skitgrejer...jag har bekostat mitt bygge på 40`000 kr själv å byggt det i ett kallgarage utan isoleringpå 2.5 kvm under hela vintern i 560 timmar utan hjälp i allt från 0 grader till minus 15 utan mer eller mindre värme.....fått ren skit kastat på mig dagligen på vissa forum men orkar inte bry mig om det.
...ta den snytingen efter att förfrysit tårna å händer hela vintern...jag blir inte upprörd för det...låt folk tycka det då...jag gör vad mitt bygge är å jag står för det
upprörd brukar man mer bli om nåt är fel..har man rätt varför bli upprörd
.....så fungerar ett lögn test ..på ren stress ..saning ..då e man lugn..det andra ..ja då stressar man upp sig...nu säger jag inte att du talar osanning ...utan menar att om du står för ditt bygge så e de väl inget att ta åt sig för
många som skrivit i tråden har ju varit på träffen å såg själva tex att ...hm ingen generator rem...ja då började folk prata.....jag hörde fler under dagens gång som nämnde detta å annat om bilen...så min åsikt är ju knappast unik.
men måste ju finnas en anledning till att folk tycker som dom gör...eller hur...ta en funderare på detta.
som sagt jag har inget emot dig som person eller ditt fina bygge
...jag har alltid morsat på dig på träffar eller kommit fram till dig eller hur?....kan inte påstå motsatsen iallafall
...å jag har INTE hängt ut dig som person eller skapat en tråd bara för din skull
din bil är redan känd å det har du skapat själv under hårt arbete å mycket media.
så med varma ord säger jag tänk om lite
....inget av detta skapades bara för dig å fundera en kort stund över läget....
rätt eller fel? ja alla har sina åsikter å dom kan ingen stoppa....jag sa min åsikt å va ärlig om det å står rakryggad för det....för prata oråd bakom ryggen är inte min grej å det vet dom som känner mig
så lycka till med byggandet.
P:s ...killen med som vann bästa lack etc tog det med lugn å jag besvarade honom med ...vi har inget agg mot varandra nu heller ,utan han tyckte att det var mer reko att vara ärlig å stå rakryggad .....den killen har oxå varit med ett par år i byggbranshen......hans kommentar kan du läsa i tidigare inlägg i tråden
som sagt jag har inte kasta skit på dig som byggare etc....det är dina ord...som blev pajkastning mot mig i den meningen...för mina åsikter om SCF
Men om folk ska skriva så gör man det civiliserat och vårdat sätt tycker jag, utan svordomar och pajkastning...denna tråd skapades för folks åsikter om vad dom tycker om SCF i helhet å det var det jag skrev
Så låt nu oss alla hålla oss på mattan till ämnet
Ha det bra
//Mvh Matte