Ska nu ta och kopiera in lite resultat som stod på hiclone's sida.
Hiclone som har blivit testad i Finland och i världen:
1 mot
Tekniikan Maailma 11-05
Ford Focus 1.8 Zetec trimmad motor (ventiltiderna ändrade)
Mätinstrument: Motordynamometer i Test Center Tiililä
Resultat: Kraftökning +/- 0
Vridmomentets ökning +/- 0
Tekniikan Maailmas testares åsikt:
Det här testet visade som vi trodde, att Hiclone inte uppfyller de utlovade resultaten.
11 för
Spinneri magazine 3-04
Ford Focus 1.8 Zetec
oändrad motor
Mätinstrument: Rulldynamometer ST-Motors, Esbo
Resultat: Kraftökning 2,6 %
Vridmomentets ökning 1,5 %
Hiclone-imorterare på Island
Nissan Patrol 2.8 TDI 1996
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Kraftökning vid 4000 r/min över 15 %
Vridmomentets ökning vid 3000 r/min 7 %
Hiclone-importerare i England
Land-Rover Discovery 2.5 TDI 1988
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Krafökning 2,5 - 5 % över hela mätområdet
Hiclone-importerare i England
IVECO 75E15 7,5 tons bil med 5,8 liters motor
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Kraftökning vid 840-1200 r/min över 4 %
Kraftökning vid 1200-2500 r/min över 2 %
Hiclone-importör i England
MAN 24.400 buss med 12 liters motor
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Med körhastigheten:
40-45 km/h över 10 % mera kraft
50-65 km/h över 3 % mera kraft
65-95 km/h över 4 % mera kraft
Mätning: Över 3000 km landsvägskörning
Resultat: Bränsleförbrukingen blev över 9 % mindre
Hiclone-importör i England
Metrocab Taxi 1997, motor Transit 2,5 D
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Med körhastigheten:
50 km/h, 20 % mera kraft
60 km/h, 7 % mera kraft
70 km/h, 2 % mera kraft
80 km/h, 2 % mera kraft
90 km/h, 1 % mera kraft
100 km/h, 1 % mera kraft
110 km/h, 10 % mera kraft
Hiclone-importör i England
Scania 124.470, med 12 liters motor
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Vridmomentets ökning vid farten 45-80 km/h över 1,7 % (vid hastigheten70 km/h, ungefär 1,2 %)
Hiclone-importör i England
Volvo 340 FM12, med 12 liters motor
Mätinstrument: Rulldynamometer
Resultat: Vridmomentets ökning
vid farten 55 km/h 3 %
vid farten 60 km/h 1,5 %
Hiclone-importör i Finland
Saab 90 1985, förgasarmotor
Mätinstrument: Nology G-Dyno med hjälp av GPS, gjord på motorväg
Resultat: Vridmomentets ökning
3000 r/min över 11 %
4500 r/min ca 5 %
Hiclone-återförsäljare i Finland
Citroën BX 16 TZi
Mätinstrument: Syntec TB109 dynamisk kraftdynamometer
Resultat: Vridmomentets ökning
4000 r/min 7 %
Hiclone-återförsäljare i Finland
Volvo 240 1.9, förgasare 175 CDSE
Mätinstrument: Syntec TB109 dynamisk kraftdynamometer
Resultat:
Vridmomentets ökning
3500 r/min 9 %
Krafökning 5000 r/min 7 %
edit: Allt är kanske inte i perfekt svenska eftersom allt är översatt från finska