3322
Sök

Hur ska baslådan sitta i kombin?

bihfocus
15 maj 2008
Trådstartare
Ja nu har man lite bättre ljud i bilen men undrar hur ska lådan sitta i bilen ni kan kolla på min sida hur den sitter nu eller ska man vända på den eller. Tycker det basar mest därbak låter shit tycker jag. Visst den sitter juh i skuffen men ändå eller är den förliten för kombin??? Kanske lämna tillbaka den och köpa en 12:a istället'

Hjälp,..

25 Inlägg
15 maj 2008
ja hitta då ingen bild på din bas...
edit:
hittade nu.. och ja.. måste nog påstå att du inte får hur mycket tryck som helst med dom sakerna..
Senast redigerat av sjobas (15 maj 2008)

bihfocus
15 maj 2008
Trådstartare
Big_JN skrev:
Hade jag varit dig hade jag satsat på 2st 12" istället!

Varför just dubbla 12or. Jag kan köpa dubbla 10:or räcker för mig ska inte väcka hela Leksand hahah.
Nej men tror kanske jag ska till BLGE på Lör och lämna tillbaka allt och köpa dubbelt istället.

2 126 Inlägg
15 maj 2008
bihslk skrev:
Big_JN skrev:
Hade jag varit dig hade jag satsat på 2st 12" istället!

Varför just dubbla 12or. Jag kan köpa dubbla 10:or räcker för mig ska inte väcka hela Leksand hahah.
Nej men tror kanske jag ska till BLGE på Lör och lämna tillbaka allt och köpa dubbelt istället.

Det e rätt mycket luft som ska röra på sig därbak! Visst 2 st10" kanske räcker för din del! big_smile

21 761 Inlägg
15 maj 2008
Själva lådplaceringen är ju inte fel annars tycket jag, i en kombi så brukar den där placeringen vara lämplig. Jag håller nog också med om att tex dubbla 10" är ett bättre alternativ om du vill få fram lite mer bas.

Sedan är det naturligtvis viktigt att strömförsörjningen är bra, även om slutsteget inte är någon värsting smile.

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
15 maj 2008
Körde med 1 st 12:a i min 855:a och det räckte gott o väl, dock av ett annat märke....big_smile

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

21 761 Inlägg
15 maj 2008
busfabror: Och säkert en basreflex istället för sluten kan jag tänka mig.
Senast redigerat av Drönirettab (15 maj 2008)

bihfocus
15 maj 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
busfabror: Och säkert en basreflex istället för sluten kan jag tänka mig.

Ska som saggt till BRL och låta dem se hur jag gjort och de kanske ställer in slutsteget bättre om jag fortfarande inte är nöjd lämnar jag tillbaka 10"baslådan och köper en baslåda med 2 st 10" i.
Senast redigerat av bihslk (15 maj 2008)

6 851 Inlägg
15 maj 2008
Jag har bara en 10" i min S6a, den räcker gott för att det ska skaka både i stolar,backspeglar m.m..
Alltså, en 10" räcker. Se till att du har en av kanske bättre märke eller så är ditt steg för klent?
jag ska testa att sätta in min sån 10" i Audin imon och kan återkomma om hur det funkar med en sån som du har (dock modell äldre).
Om det nu kommer spela på bed skaplig bas så är det troligen ditt steg som är lite för klent?

Skogsfan
649 Inlägg
15 maj 2008
Tjenare!

Ser att vi bor i samma "stad", trevligt!smile

Jag har haft ett sådant steg som du har där och kan ju inte påstå att det var något vidare. Så för dem pengarna kan du nog få något bättre att driva på basen med alternativt lägga till lite kosing och få något betydligt bättre!
Om du är nybörjare på att ställa in ljud osv kan jag ju alltid försöka hjälpa dig ifall du vill. Är ingen expert men har pysslat en del med det det senaste året smile

Har även eventuellt några basar till salu p.g.a uppgradering ifall du är intresserad, kör ett PM isf!

MVH

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Sök