2430
Sök

Chippa Saab 9000 Aero, Bästa CHIP?

167 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Har kollat runt lite på priser och så för chip till Saab 9000 Aero.

BSR: Steg 2 - 265Hp - 415Nm Pris:6425:- (2,5" komplett efter kat medföljer)

Nordic Uhr: Steg 2 - 260hk - 380Nm Pris:9000:- (Rostfritt 2,5" sportavgassystem & 3,5" Runt slutrör medföljer)

Tuning Chip: Steg? - 265hk - 416Nm Pris:5500:-

Jag undrar vilket man ska välja?
Tuning Chip känns som det går bort direkt, men sen så står det mellan BSR och Nordic.
Nordic känns seriösare när det gäller just Saab men man får mer effekt och 2500:- billigare hos BSR så jag vet inte, hur hade ni gjort?smile

Ingen minns en fegis

2 164 Inlägg
16 maj 2008
Jag skulle rekomendera dessa 3 som du ska titta på.
Maptun
Nordic
Trollspeed.

Tuning Chip skulle jag akta mig ifrån då jag inte hört så jätte bra från dom.
Kolla inte dig blind på priset och ett tipp tips.
Ta antingen steg 1 eller 3 och glöm steg 2.

MVH

F

1 688 Inlägg
16 maj 2008
Jag hade kollat på Maptuns chip, dom e bra har jag hört, dom är dessutom ledande i sverige på att mappa saab-bilar med trionic-sprut! big_smile

Maptun Steg 1 - 270 Hk, 420 Nm 5 995.00 SEK
Endast mjukvaru-omprogramering

Maptun Steg 2 - 275 Hk, 430 Nm 10 317.00 SEK
Sportluftfilter och 3" halvsats (från katalysatorn och bakåt)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

tuningservice.se
91 Inlägg
4 juni 2008
vad är det för årsmoddel?
har pillat mycket med chipp har båda läst in filer och tömt boxar och jag kan säga att alla filer är nästan identiska så det spelar ingen roll vart då åker kostar rätt mycker överallt tycker jag.
Däremot så kan det vara stor skillnad på hårdvara tex avgasystem osv

23 Inlägg
4 juni 2008
Det är väldigt stor skillnad mellan olika tuning företag och dess utveckling av programvaror.

Har man inte kunskapen att veta exakt vad man letar efter, så ser man ingen skillnad på mjukvarorna mellan de olika företagen.
Senast redigerat av Dennis- (4 juni 2008)

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg

362 Inlägg
4 juni 2008
Om du använder Nordic så monterar dom och felsöker bilen. BSR om jag inte har fel ingår inte montering men det va inte så dyrt har jag för mig tongue

tuningservice.se
91 Inlägg
4 juni 2008
Dennis- skrev:
Det är väldigt stor skillnad mellan olika tuning företag och dess utveckling av programvaror.

Har man inte kunskapen att veta exakt vad man letar efter, så ser man ingen skillnad på mjukvarorna mellan de olika företagen.

Ja utvecklingen kanske det är stor skillnad på. men resultaten är ganska lika
visst det kanske är stor skillnad(allt är relativt) men kunden kommer ju inte märka någon skillnad vart han/hon än går. det är ju inte så att bilen skär eller går sämmre om man trimmar den hoss någon som är billig,
mvh sebastian
Senast redigerat av sebben (4 juni 2008)

2 164 Inlägg
4 juni 2008
sebben skrev:
Dennis- skrev:

Ja utvecklingen kanske det är stor skillnad på. men resultaten är ganska lika
visst det kanske är stor skillnad(allt är relativt) men kunden kommer ju inte märka någon skillnad vart han/hon än går. det är ju inte så att bilen skär eller går sämmre om man trimmar den hoss någon som är billig,
mvh sebastian

De är de inte på Saab med Trionic motorerna.
De är inte många som klarar att programerar dom som man ska.
De finns ju en anledning man rekomenderar endast Nordic, Maptun och Trollspeed.

MVH

F

Saaboholic
3 129 Inlägg
4 juni 2008
Nordicuhr
Speedparts
Maptun
Trollspeed/SQR

"Liberty of thought is the life of the soul"

tuningservice.se
91 Inlägg
5 juni 2008
Får åka till chiptuning och beställa en programvara och göra lite tester och se om den är bra eller dålig. så man blir lite säkrare.
Senast redigerat av sebben (5 juni 2008)

Sök