2546
Sök

Vad kostar en biltvätt?

OEM <3
6 957 Inlägg
18 maj 2008
OK/Q8 tar ju 57kr/halvtimmen, ta med dig ngn som gör grovjobbet
å du spolar? wink

OEM <3

Telge Drifting Team
602 Inlägg
18 maj 2008
Det finns 2 st Car-Wash i Älvsjö trakten vet jag. Den ena brevid Mc-Donalds och den andra nästan borta i Farsta. Dom ser likadana ut som Clean-Car.

9 108 Inlägg
18 maj 2008
Brukar ställa mig med hink och svamp på Shells tvättplatser om det inte är köer. avspolning kostar 5-10kr, sedan tvättar man med svampen och så köper man en avspolning till när man är klar smile Billigare blir det inte om man inte har slang själv. Men som sagt, dom blir inte glada om man gör så när det är mycket folk.

Körv
3 535 Inlägg
18 maj 2008
FCB skrev:
Falkich skrev:
Det finns 2 st Car-Wash i Älvsjö trakten vet jag. Den ena brevid Mc-Donalds och den andra nästan borta i Farsta. Dom ser likadana ut som Clean-Car.

Åkt förbi den som ligger vid högdalen/huddingevägen o den heter Funny CarWash smile
jag trodde att det va nåt för barn, typ små ungar leka o tvätta farsas bilar...hehehe...hela grejen ser ut som leksaker smile

Finns ett sånt ställe här i kristinehamn som heter "Wash'n'drive".
Och på samma ställe finns det biluthyrning också.

Misstänker att det är en stor jävla sats man kan köpa av kärcher och sen tjäna pengar på folk som tvättar bilen pedantiskt. Ganska vinnande koncept smile

Truckdriving Man

Telge Drifting Team
602 Inlägg
18 maj 2008
Joo, dom är rätt bra faktist. Men dom kostar ju lite i inköp åxå.
Och man ska ta det lite lungt om man har en svart bil.

517 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
Car Wash 25 hette stället jag var på idag.. Fanns en sekundräknare wink

Vanligtvis tvättar jag bilen hemma, men eftersom jag har 12 mil hem och det var 3 veckor sedan pärlan sist fick sig en tvätt verkade Car Wash 24h lämpligt wink Men smakar det så kostar det...

/Martin - Wolfsburg GTI

12 086 Inlägg
18 maj 2008
I motala kan man få bilen handtvättad för 140kr, det är de billigaste jag vet förutom Shells högtryckstvätt som kostar 70kr efter 21.. men de blir inte rent i den.

Föresten har du inte en sån här ny tvättstation i din stad? Typ som ett tvättbås från Kersher som företag köper och installerar. Där behöver du inget mer än att stoffai pengar i maskin så får du allt du behöver genom vattenmunstycket. Funkar riktigt bra! för 40kr får du en ren bil om den inte är allt för nedsmutsad.

Telge Drifting Team
602 Inlägg
OEM <3
6 957 Inlägg
18 maj 2008
MilleN skrev:
Brukar ställa mig med hink och svamp på Shells tvättplatser om det inte är köer. avspolning kostar 5-10kr, sedan tvättar man med svampen och så köper man en avspolning till när man är klar smile Billigare blir det inte om man inte har slang själv. Men som sagt, dom blir inte glada om man gör så när det är mycket folk.

Skit i dom vafan lol
Pröva detta när ja va i Trollhättan så ja drog till Preem vid överby, fick en del svordomar mot mig
för att de tog sån tid tongue

OEM <3

870 Inlägg
18 maj 2008
MilleN skrev:

Haha har tänkt på att göra de ett tag, trodde inte riktigt man fick de... Men dom säger inget om där e lite folk?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
18 maj 2008
irie skrev:
Ha ha, Vad kostar en biltvätt?  Det är ju som att fråga: Vad luktar det i rymden?  big_smile

Ja, eller: Hur långt är ett snöre? smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

red daddy
18 maj 2008
Bjork skrev:
MilleN skrev:

Skit i dom vafan lol
Pröva detta när ja va i Trollhättan så ja drog till Preem vid överby, fick en del svordomar mot mig

Tvättplats? Där man gör rent rutorna eller? hmm

OEM <3
6 957 Inlägg
18 maj 2008
red daddy skrev:
Bjork skrev:
MilleN skrev:

Skit i dom vafan lol

Tvättplats? Där man gör rent rutorna eller? hmm

kring Thn/Vbg trakterna även fler ställen i vårat land finns de ju utomhus GDS platser, förbaskat skönt när de varmt å soligt ute (man står under tak..)
Man kan köpa poletter inne på macken å välja tvättprogram.
Tar sj bara avspolning (vanligt vatten) å frågar snällt om ljummet vatten inne på macken till tvätthinken smile
fast hemma i Falköping rullar ja in på OK/Q8 big_smile

OEM <3

1 Inlägg
9 juni 2010
Har letat som en galning efter Wash & Drives hemsida och har äntligen hittat den. Tänkte dela med mig om andra har samma problem http://www.wdcarwash.se/

593 Inlägg
9 juni 2010
Han borde ha hittat någon bra lösning på det hela då TS skapade tråden för över 2 år sen...
Skönt trådlyft, och välkommen till forumet! smile

/Jerker

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 juni 2010
Jerk-R skrev:
Han borde ha hittat någon bra lösning på det hela då TS skapade tråden för över 2 år sen...
Skönt trådlyft, och välkommen till forumet! smile

/Jerker

Vad är det för fel med att söka upp en gammal tråd och skriva i den istället för att skapa en ny tråd som blir låst med hänvisning till denna tråden? Har man något vettigt att tillägga tråden, som jag tycker detta var så är det helt OK. Vad ska man annars med en sökfunktion till?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 juni 2010
en lokal gräventreprenör har sin tvätthall öppen om dagarna här, man får betala för vattnet med guldtior och ta med en egen svamp, de håller med vanligt sonax schampo. är man inte allt för sölig när man spolar så räcker 60 kronor + svamp. om inte annat är det förbannat smidigt på vintern när man inte vill stå ute och frysa om händerna...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

26 Inlägg
9 juni 2010
en polett kostar 40kr här i värnamo. vet dock inte hur lång tid man får man en rätt så noga tvätt hinner man på det.

en annan sak: skulle tvätta bilen förra veckan och vad gör gubben i gör-det-själv-hallen? Jo, maskerar bilen och polerar?!?!?!? höll på att få damp på honom haha!

Styrman
10 Inlägg
9 juni 2010
Jag betalar 200 kr för på en lokal firma här i Ösund och då handtvättas den och körs med tryckluft i lister för att minska vattenavrinning samt däckglans mm. Klart värt pengarna än att hålla på själv i en GDS hall i 1.5 timme, blir ju nästan samma pengar fast bättre och man kan passa på att göra lite ärende medans;)

Skogsmålare
630 Inlägg
9 juni 2010
känns lite som trådlyftet är reklam

Sök