Muttley skrev:
it_mutt skrev:
http://www.bilddump.se/bilder/201709031 … 53.150.jpgVad; Bagheera AEX C70
Pris; 250kr
Var; Bagheera Outlet Avesta
Varför; Springer visserligen helst i Asics GN19, men, när man betar av träningsskor i samma takt som en borstbindare betar av cigaretter... eller lite mer specifikt; när enbart löpträningen utgör 13 (+-1) maratonlopp per månad, så får man leta upp något som inte springer (doh!) lös på 2000kr. Och, Bagheera fungerar bra med min löpstil och till mina fötter har det visat sig. Så de duger alldeles ypperligt just till träningen.
Märker du inte stor skillnad mot ett par som kostar 10 gånger mer ?
Jag klarar inte av alls att springa i 500 kr skor (kanske jag gör men de blev billigare att gå direkt till löplabbet)
men jag har vikten mot mig med.
Visst märker jag skillnad. När jag springer ett maraton (alltså; som i organiserat/tävling/we) eller låt säga ett triathlon, så föredrar jag mina Asics Gn19 varenda gång. Dels är de inte lika tunga, passar mina fötters utformning bättre så jag blir inte lika trött i lågbenet osv. Men, för min del så betar jag av ett par skor på...1-1½ månad ungefär. Och skillnaden är inte tillräckligt stor för att kunna motivera prisskillnaden.
Sen -är- det enorm skillnad på skor och skor. Har sprungit i bra skor för 3000kr, som inte alls fungerat för mig, mina fötter, min löpstil osv. Och det är inte lätt att hitta ett par skor runt 500kr som faktiskt är skitbra. Bagheera har däremot, märkligt nog, lyckats passa mig. Eller ja, de har "alltid" lyckats ha någon modell som funkar och därför också fungerar till den dagliga 22kmrundan.
Så, det är faktiskt en kompromiss; en sko som fungerar men för den sakens skull inte är optimal, men å andra sidan (ja i just detta fallet, och på deras egen outlet) kostar 1/10 av vad jag helst väljer.
Har inte heller vikten med mig...eller jo, det har jag, hela tiden. Byggd som en stridsvagn och överdimensionerad på alla håll och kanter.