3419
Sök

Lämna in bilen för ljudbygge.

47 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Hur mycket brukar förtag ta för att bygga in ljud i bilar?

Konstruktör
1 053 Inlägg
20 maj 2008
Beror väl såklart på vad du har tänkt att de ska göra för bygge smile

11 Inlägg
20 maj 2008
Är själv ute efter att uppgradera ljudet i bilen och ringde runt lite och frågade hur mycket man tar. Fick följande prisförslag: Frontenhet + fronthögtalare (kit-system) + steg till fronthögtalarna + sub inkl låda + steg till denna skulle kosta runt 3,000,- i installationskostnad, då inkl allt kablage. Skulle man ha koaxialer som front skulle priset bli 500 ,- billigare.

Större installationer är det timpriser som gäller, då runt 450-500,-/tim.

47 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Mangod skrev:
Är själv ute efter att uppgradera ljudet i bilen och ringde runt lite och frågade hur mycket man tar. Fick följande prisförslag: Frontenhet + fronthögtalare (kit-system) + steg till fronthögtalarna + sub inkl låda + steg till denna skulle kosta runt 3,000,- i installationskostnad, då inkl allt kablage. Skulle man ha koaxialer som front skulle priset bli 500 ,- billigare.

Större installationer är det timpriser som gäller, då runt 450-500,-/tim.

Hmmm, känns som man kännar rätt mycket mer på att bygga själv. Men det är det att jag har inga som hälls problem att borra, snickra osv. Och när det gäller att dra kablar osv så håller jag på att plugga till eletriker så det håller jag på med hela dagarna. Men problemet för mig gäller att jag inte har en  aning om vad jag ska införskaffa. Det jag vet en så länge är att jag ska köpa 6,9"or till hatthyllan. 5,25"or till framsystem. Sen en bas, men då vet jag inte om jag ska ha en 12" eller två 10"or och om man ska köpa en färdigbyggd låda eller bygga själv. Sen ska jag ha en förstärkare till det. Sen kommer jag behöva dra nya kablar till högtalarna. Men sen ligger det ett litet problem i om jag ska dra något nytt bakom stereon. Min bil passar inte ISO stereor. Ska man dra nya sladdar därbak så den passar ISO stereor eller ska man köpa non adapter osv. Och hur bra förstärkare behöver man och hur ska man kopla denna. Och villket märke ska jag använda mig av när jag köper grejjerna? Jag har två stycken 6,9"or av märket sony xplod. Men gör det något att blanda? Är mina högtalare något att ha osv

Någon som vet någon bra nybörjar billjudsystem byggar hemsida eller kan förklara lite för mig hur jag ska gå till väga?

Sök