3064
Sök

Besviken på framsystemet (infinity kappa perfect), hur skall jag lösa detta? (kombination med bas?)

33 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Hej,

Fick installerat mitt framsystem ett Infinity Kappa Perfect 6.1 för några veckor sedan. Är inte alls nöjd med ljudet. Har ju först nu fattat att det är ett så kallat "hifi" kit.

Tycker ljudet låter plastigt, diskanten överröstar midbasen, saknar helt enkelt "värmen" i ljudet. Kan ju tilllägas att framsystemet drivs av ett kicker zx350.2 steg så effekt fattas ju inte. Delar ljudet vid cirkus 80hz.

Har inte installerat någon bas än, men har en kicker S12L7 liggandes hemma med ett kicker zx750.1 steg. Men har funderingar på om detta verkligen är rätt bas till det framsystemet då L7an "bara" spelar mellan 30-100 hz..

Skall jag satsa på en annan bas eller borde framsystemet spela som det gör eller är det nåt annat som är fel? Har lite smått ångest när man har lagt ner en del cash och inte är nöjd.

Kan ju tilläggas att jag är nybörjare och detta är mitt andra bygge.

6 851 Inlägg
24 maj 2008
vad har du för CD spelare då?
Hur har du monterat dem?
Har du möjlighet att använda EQ till dem?
Senast redigerat av TT-Avant (24 maj 2008)

33 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Alpine CDE-9880R, finns inte jätte mycket inställningar mer än att man kan välja vid vilken frekvenz man vill lägga till bas/diskant och vilken spridning.

*Edit*
Kan ju tillägga att det är först vid rätt höga volymer framsystemet börjar "snärta" på men då går de ju knappt sitta i bilen. Vill ju ha det så även vid lägre volymer..

Bild på monteringen: http://www.forumbilder.se/thumbs/9AB493EC.jpg
Senast redigerat av IMP (24 maj 2008)

33 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Japp har satt delningsfiltret på -3db, sänkt på stereon också men känns som man tappar en del annat ljud också då.

Det med speltiden är ju sant, dem låter ju bättre nu än när jag installera dem. Men kanske max en 15 timmar.

6 851 Inlägg
24 maj 2008