4584
Sök

Vad får jag i böter?

14 Inlägg
26 maj 2008
Finns de inga vittnen så är det ord mot ord.. inget händer

"hallis wallis"

49 Inlägg
26 maj 2008
Losgard skrev:
Lite off-topic kanske, men varför oljar man vägen och sedan fyller den med grus?
Har aldrig sett något liknande, och hyvlad kan jag inte minnas att den var heller för den delen.

Billigare, men sämre i det avseende att man får en mer ojämn beläggning än med asfalt = högre vägljud o.s.v.

man har hållt på med det i åtminstone 20år så det är inte direkt nåt nytt....

49 Inlägg
26 maj 2008
walli skrev:
Finns de inga vittnen så är det ord mot ord.. inget händer

om ingen såg honom göra det borde väl ingen kört ikapp o stoppat honom heller...eller??...hmm....

2 126 Inlägg
26 maj 2008
Oskar_ skrev:
Du skulle gjort såhär och kört ifrån dom så hade du garanterat inte fått böter:

http://www.hejbilist.nu/tecken/teck7.jpg

lollollol nu var kvällen räddad! tongue

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
26 maj 2008
man får la hoppas på de bästa för din del big_smile

KHRacing
26 maj 2008
Pontiacsweden skrev:
KHRacing skrev:
anmäl vägverkssnubben för egenmäktigt förfarande.

var du så dum så du gav han ditt Körkort att läsa av okså (personnummer) ????

Men väx upp....hur fan skulle t.e.x en snickare reagera om nåt han precis byggt blev rivit av nån idiot som går loss med en hammare?? Självklart skulle man hålla kvar honom och jag kan lova att inte polisen skulle straffa den snickaren.

Lite djävla sunt förnuft måste det väl finnas innanför pannbenet trots att man sitter i en rolig bil o gillar att rejsa,,,

Brukar gnällas här inne på forumet att ingen törs "stå upp" och det daltas för mycket....Det här är väl ett typ exempel på när man förtjänar en spade genom huven.

Bra drag att först gnälla om att vägarna är kassa o sen köra sönder när dom lägger nya !!??

Jag  syftade enbart på att vägverkssnubben gjort ett allvarligt lagbrott i trafiken - Han borde bli av med sitt körkort för vårdslöshet i trafik...

Du quotade mitt inlägg därför är det riktat emot mig & vad jag vet har jag aldrig sagt ett ord om svenska vägars kvalitet.

101 Inlägg
26 maj 2008
om du var medveten om att du förstörde hela vägen så hoppas jag du får böter

49 Inlägg
26 maj 2008
KHRacing skrev:
Jag  syftade enbart på att vägverkssnubben gjort ett allvarligt lagbrott i trafiken - Han borde bli av med sitt körkort för vårdslöshet i trafik...
.

Allvarligt lagbrott ?? Han stoppade ju nån som förstört deras arbete. DET om nåt är ett lagbrott. Vägen ligger under deras entreprenad och därför ska isåfall dom anmäla honom för förstörelse.

Skulle nån sabba min bil och jag såg honom göra det skulle han få köra fort därifrån kan jag säga...Då skulle jag också ha stoppat honom.

KHRacing
26 maj 2008
Pontiacsweden skrev:
Allvarligt lagbrott ?? Han stoppade ju nån som förstört deras arbete. DET om nåt är ett lagbrott. Vägen ligger under deras entreprenad och därför ska isåfall dom anmäla honom för förstörelse.

Skulle nån sabba min bil och jag såg honom göra det skulle han få köra fort därifrån kan jag säga...Då skulle jag också ha stoppat honom.

syftade på killens bskrivande text att han blev "prejad"

Vägverksgubbarnas arbetsbeskrivning består inte utav att jaga trafikanter som busar på vägarna.

blacken
27 maj 2008
Barnie79 skrev:
det är ett något billigare tillvägagångssätt än att asfaltera om helt.. tippar på att det är den största anledningen till att använda den metoden...

*edit*
Dock skitunderlag å köra på när det e nylagt då det skjuter sten så in i hellvete, fått kraftiga stenskott på tre bilar av den skiten :S

Kul att köra hoj på det också.. sad

DFFL
9 020 Inlägg
27 maj 2008
Pontiacsweden skrev:
KHRacing skrev:
.

Antar att du är asfaltsläggare?

Oavsett vad så har han hindrat killen från att köra, det min gode vän är ett mycket allvarligare brott än att köra och busa lite.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

BTLulle
27 maj 2008
Det finns många nötter, folk försvarar en som förstört och skapat en merkostnad på ett vägjobb sen vill dom sätta dit den som satte stopp för det. Inte konstigt det går utför med Sverige och att vi har höga skatter. Man undrar hur folk tänker om dom tänker.

Peter

2 230 Inlägg
27 maj 2008
det är ju tur att alla här på garaget är så laglydiga som det låter:)
men han har ju erkänt det han gjort å att det var dumt. spela roll...
synd för vägubbarna, men menar säger det skulle komma 10 långtradare så lär den ju bli lika förstörd då iaf så ska dom då få böter med eller för att dom körde dära???

själv tror jag inte polisen kommer bry sig spec mycket iaf.. menar dom bryr sig ju knappt om inbrott..
Senast redigerat av Rojpen (27 maj 2008)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

49 Inlägg
27 maj 2008
BTLulle skrev:
Det finns många nötter, folk försvarar en som förstört och skapat en merkostnad på ett vägjobb sen vill dom sätta dit den som satte stopp för det. Inte konstigt det går utför med Sverige och att vi har höga skatter. Man undrar hur folk tänker om dom tänker.

Peter

Ja, man blir mörkrädd....Det märks ganska bra att medelåldern på det här forumet ligger ganska lågt. Många har nog inte ens börjat arbeta & betala skatt så man får se mellan fingrarna för deras bristande erfarenheter. Som tur är bor många av dom hemma fortfarande så mammorna kan fortfarande hjälpa dom med lite kunskap medan hon ger dom nappflaskan på kvällarna smile

Det märks ganska tydligt i frågorna  som rör polis o andra myndigheter.
Många begåvanda kommentarer som:
- Ta riktiga bovar istället för oss som kör för fort
- jag skulle aldrig stanna för en snut för jag har 1000hk i min Golf 1:a (för han har satt på öppet luftfilter)

Sen blir det ett djäävla gnäll om nån snor hans vita blinkers på golfen och inte polisen har tid att komma...

2 283 Inlägg
27 maj 2008
FireTraXX skrev:
Pontiacsweden skrev:
KHRacing skrev:
.

Antar att du är asfaltsläggare?

Oavsett vad så har han hindrat killen från att köra, det min gode vän är ett mycket allvarligare brott än att köra och busa lite.

Tycker detta börjar låta som USA. Att anmäla folk för allt hit och dit. De stannade en snubbe som förstör deras arbete och drygar ut kostnaderna.

R.I.P. Michael Jackson!

1 688 Inlägg
27 maj 2008
Körde sträckan idag igen, dom hade sopat bort gruset på den delen som var "färdig". Blev ju riktigt grymt, nästan som ny asfalt big_smile

Såg en 240 som körde förbi en av vakterna idag, han bara sket i att vakten stod ivägen. Bara körde vid sidan av honom å vakten fick kasta sig åt sidan.
Förstår varför dom börjar tröttna på folk som förstör.
Men det ligger typ ett 10cm lager med grus på vägen, och det är väl typ 3 mm av gruset som fastnar, så ett litet däckspinn bör väl inte göra så mycket tycker man.

Kände att jag var tvungen att barnsla mig lite med en film om hur sjukt det ryker, som barn på nytt big_smile

http://www.garaget.org/video/zzmyxmsq1j1z
Senast redigerat av Losgard (27 maj 2008)

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

32 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
Jag har inte fått något samtal från polisen och inte någon Böteslapp. Men det kan ju fortfarande komma.

424 Inlägg
30 maj 2008
mago_burton skrev:
Jag har inte fått något samtal från polisen och inte någon Böteslapp. Men det kan ju fortfarande komma.

Tror inte att polisen lägger ner någon större energi på det. Om det varit pågående så hade dom med all säkerhet kört dit! Du kan alltid neka. Då står ord mot ord (eftersom vägen tydligen var fixad nu? = inga bevis).

Om jag ska säga vad jag tycker så tycker jag att det borde bli en fet bot/indraget körkört 1-2 mån pga vårdslöshet i trafik, altenativt vandalisering. Eftersom det beteendet är fruktansvärt löjligt och oacceptabelt. Att spinna lite på nån övergiven asfaltplan är en sak. Men att göra det på allmän väg är inte bara löjligt utan farligt, både för den som kör och andra bilister.
Senast redigerat av C70 (30 maj 2008)

Sök