2879
Sök

har du gått i sömnen, eller gör du det regelbundet?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 maj 2008
#21
_Kekke_ skrev:
Somnade med täcket över mig och vaknade med en gardin över mig, så nog har jag gått i sömnen åtminstone en gång här i livet. Var dock ett par år sen nu... tongue
lol Nykter också? HAHAHA!! Fan va kul. Vad man skulle undra...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Diktator
968 Inlägg
28 maj 2008
#22
En rolig sak som hände hos en polare. mitt i natten så hörde min kompis att det lät som någon rev sönder tyg bitar eller så, karbord band läte liksom, han öppnade dörren till sitt rum och kollade ut i vardagsrummet som låg precis utanför, där skulle hans kompis ligga och sova på deras 1 år gammal skinsoffa som kosta runt 25000 kr (som dm brukar ligga på), iallafall, hans kompis sitter på ryggstödet och sliter bort alla dynor som man sitter på och sånt, men min kompis brydde sig inte om det, utan bestämde sig för att gå och lägga sig igen, han tänkte att det va förmodligen sånna där som man kunde plocka bort eller något sånt... när han vaknade nästa dag så står hans kompis bredvid sängen och undrar vafan som hänt med soffan medan han sov i den. och även min kompis gjorde det, visade sig att han slitit sönder varenda söm i hela skinsoffan i sömnen... roligt att förklara det för sin farsa tongue


själv brukade jag som liten bara somna med huvudet på kudde, sen vakna med fötterna på kudden, och även nuförtiden har min flickvän sagt att jag ibland sätter mig upp, och när jag inte kan vända på mig för hon ligger för nära så lägger jag mig ner igen och sover vidare. för övrigt så brukar även hon hitta på saker när hon sover, fråga efter saker, leta efter mobiler, kolla ifall mina kompisar är kvar tongue

Örebroare i exil
970 Inlägg
28 maj 2008
#23
Irmscher Vectra skrev:
_Kekke_ skrev:
Somnade med täcket över mig och vaknade med en gardin över mig, så nog har jag gått i sömnen åtminstone en gång här i livet. Var dock ett par år sen nu... tongue
lol Nykter också? HAHAHA!! Fan va kul. Vad man skulle undra...
Japp jag var nykter. Hahaha, ja man blev ju en smula fundersam när jag vaknade tongue Förstår dock inte hur jag fick ner gardinen... Hmm big_smile

Hej FRA!

Maharaja!
207 Inlägg
28 maj 2008
#24
förr i tiden brukade jag tala i sömnen! big_smile

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
28 maj 2008
#25
När jag var 6 år gammal och låg o sov, så ställde jag mig upp i sömnen och började gå mot vardagsrummet där mina föräldrar satt och tittade på film med sina vänner..

Går in, sovandes, dom säger ingenting, väcker mig inte eller nåt..

Jag går fram till teven, dom börjar skratta då jag står helt still framför teven..
Helt plötsligt tar jag fram rambo och ska börja kissa på videospelaren som jobbar på för fullt, morsan min får panik, hon kutar fram och tar tag i snorren och vrider den mot en gigantisk blomkruka som stod bredvid teven i vardagsrummet.

Gissa om blomman var död två dagar senare..
wink

Var rätt så småroligt tycker man när man hör det 15 år senare.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 maj 2008
#26
hände mkt när man var mindre, kommer ihåg när jag var runt 5år.. då vaknade jag alltid i en fotölj i ett helt annat rum, trodde varje gång det var spöken som bar ut mig dit lol roll.... och en gång gick jag ner för trappen, gick fram till källardörren och öppnade den och började pissa utöver källartrappen tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

35 Inlägg
28 maj 2008
#27
big_smile big_smile haha ! Härliga historier , Nu har jag fått skratta big_smile


Höbonde
228 Inlägg
28 maj 2008
#28
Hände en hel del när man var mindre men den som är mest minnesvärd är kanske när jag pissar i trappan! Morsan och farsan vaknar av att det skvalar i trappen också står jag där med nerdragna kallingar. Trappan ligger påväg till toaletten och jag trodde väl att det var toan, hade inga minnen av det dagen efter och fläckarna är fortfarande kvar i trappen:D

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Svindåre
1 433 Inlägg
28 maj 2008
#29
för några månader sen hände nått skumt... jag sov middag på min säng det var varmt så inni helvette i rummet. jag hadde tittat på Rambo 1 innan jag somnade. mamma kom in och frågade vad jag skulle ha för mat, vi skulle beställa thailändskt. jag halvvaknade kan man säga. jag drömde samtidigt som jag var vaken. det är nån gång i rambofilmen då han slänger en massa ammoaskar i en hög på golvet, det drömde jag om och detta samtal ägde rum:

Mamma : Ska vi beställa nån mat?

jag : men maten ligger i en hög på sängen (med otroligt flummig röst)

mamma : Va?? (fnissandes)

jag blir förbannad och säger med högre röst : maten ligger på sängen, de var en kille som la mat där.

mamma : men Erik du är ju inte vaken du e.

jag : joo, fanå (kliver upp ur sängen, fasst fortfarande lika flummig)

jag yrar hela vägen ner till köket och riktigt känner hur jag vaknar till. och jag kommer ihåg alltihop big_smile

vi fick oss ett gott skratt under middagen big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

45 Inlägg
29 maj 2008
#30
ErskPersk skrev:
för några månader sen hände nått skumt... jag sov middag på min säng det var varmt så inni helvette i rummet. jag hadde tittat på Rambo 1 innan jag somnade. mamma kom in och frågade vad jag skulle ha för mat, vi skulle beställa thailändskt. jag halvvaknade kan man säga. jag drömde samtidigt som jag var vaken. det är nån gång i rambofilmen då han slänger en massa ammoaskar i en hög på golvet, det drömde jag om och detta samtal ägde rum:

Mamma : Ska vi beställa nån mat?

jag : men maten ligger i en hög på sängen (med otroligt flummig röst)

mamma : Va?? (fnissandes)

jag blir förbannad och säger med högre röst : maten ligger på sängen, de var en kille som la mat där.

mamma : men Erik du är ju inte vaken du e.

jag : joo, fanå (kliver upp ur sängen, fasst fortfarande lika flummig)

jag yrar hela vägen ner till köket och riktigt känner hur jag vaknar till. och jag kommer ihåg alltihop big_smile

vi fick oss ett gott skratt under middagen big_smile
haha känner igen såntdär lol de konstiga är ju att man blir så jävla förbannad när dom inte fattar vad man säger


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 maj 2008
#31
Jag har aldrig gått eller pratat i sömnen vad jag vet, däremot har jag fått minnesförlust o fåtttebaka medvetandet i några underliga situationer tongue


Bmw osv..

454 Inlägg
29 maj 2008
#32
Jag gör det ofta , har plockat av alla påslakan och lagt i tvättkorgen .
Slog (inte hårt) och försökte ta bort massa djur (som inte fanns) från flickvännen.
Tagit alla morsans smycken och lagt i en hög på köksbordet.
Sprungit som en idiot ur sängen och stått å stampat å sagt te mamma att de var massa myror i sängen.
Plockar ofta ner tavlor i mitt rum och ställer snyggt någonstans i rummet.
Har kopplat ur alla högtalarna ur stereon.
Vart på datorn å mekat så den dagen efter varit sönder och jag fått köpa nya delar.
Legat å ropat med ångest att inte pappa skulle skjuta så hårt med fotbollen när vi spelade.
Morsan har hört en gång att jag pratat med min låssasbror i sömnen och han pratade tillbaks oxå i sömnen .
Oftast brukar det bara vara att jag skäller lite på någon i sömnen eller bara prata allmänt.


Varje gång jag gör något konstigt så vaknar jag automatiskt efter en liten stund och känner mig riktigt dum och går tillbaks å lägger mig.

242 Inlägg
29 maj 2008
#33
Gå längre sträckor i sömnen har jag aldrig riktigt gjort, dock så stänger jag alltid av alarmet på diverse klockor och mobiler i sömnen om dom ligger inom några meter från sängen kan vara ganska irreterende tongue


Svindåre
1 433 Inlägg
29 maj 2008
#34
Ek skrev:
ErskPersk skrev:
för några månader sen hände nått skumt... jag sov middag på min säng det var varmt så inni helvette i rummet. jag hadde tittat på Rambo 1 innan jag somnade. mamma kom in och frågade vad jag skulle ha för mat, vi skulle beställa thailändskt. jag halvvaknade kan man säga. jag drömde samtidigt som jag var vaken. det är nån gång i rambofilmen då han slänger en massa ammoaskar i en hög på golvet, det drömde jag om och detta samtal ägde rum:

Mamma : Ska vi beställa nån mat?

jag : men maten ligger i en hög på sängen (med otroligt flummig röst)

mamma : Va?? (fnissandes)

jag blir förbannad och säger med högre röst : maten ligger på sängen, de var en kille som la mat där.

mamma : men Erik du är ju inte vaken du e.

jag : joo, fanå (kliver upp ur sängen, fasst fortfarande lika flummig)

jag yrar hela vägen ner till köket och riktigt känner hur jag vaknar till. och jag kommer ihåg alltihop big_smile

vi fick oss ett gott skratt under middagen big_smile
haha känner igen såntdär lol de konstiga är ju att man blir så jävla förbannad när dom inte fattar vad man säger
hahaha big_smile aa tongue

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
366 Inlägg
30 maj 2008
#35
Gått några gånger i sömnen faktiskt roll
Senaste gången vaknade jag i garderoben med en kudde under varje arm och med pannan rakt i väggen, minns ur drömmen att jag hade en hemlig dörr dära tongue gick och kollade på morgonen men fanns ingen lol

230 Inlägg
30 maj 2008
#36
Jag både går och pratar i sömnen (väldigt ofta enligt sambon)...En gång gick jag upp ur sängen och kollade ut genom fönstret och snackade om ridande poliser...

En annan gång så skulle jag dra en sladd genom madrassen i sängen för jag skulle ha en lampa där!

finns hur mycket som helst! smile ...det är inte många saker jag själv kommer ihåg, men när jag vaknar så berättar sambon om det smile ...hon blir lite rädd fast ändå så kan hon skratta som f*n smile

13 Inlägg
30 maj 2008
#37
haha så kul smile Själv har jag gått i sömnen och gjort diverse saker ett fåtal gånger, t.ex: jag brukar vakna kl: 03.00- 04.00 på natten (har väckningen på kl:06.00 när jag ska till skolan), stänger av väckningen på mobilen, tänder lapmorna, går och borstar tänderna och sånt, sen klär jag på mig. Då vaknar jag oftast, tänker: vafan håller jag på med. Går och kollar vad klockan är och ser att den är bara typ 3, lägger mig igen och försover mig till skolan. smile inte alltid så kul att komma flera timmar försent till skolan (har 45km till skolan. Åker med buss, tar 1 timme.)
rolig topic annars. smile


7 120 Inlägg
30 maj 2008
#38
saab-99 skrev:
haha så kul smile Själv har jag gått i sömnen och gjort diverse saker ett fåtal gånger, t.ex: jag brukar vakna kl: 03.00- 04.00 på natten (har väckningen på kl:06.00 när jag ska till skolan), stänger av väckningen på mobilen, tänder lapmorna, går och borstar tänderna och sånt, sen klär jag på mig. Då vaknar jag oftast, tänker: vafan håller jag på med. Går och kollar vad klockan är och ser att den är bara typ 3, lägger mig igen och försover mig till skolan. smile inte alltid så kul att komma flera timmar försent till skolan (har 45km till skolan. Åker med buss, tar 1 timme.)
rolig topic annars. smile
Sådär har jag med gjort mer än en gång. Vaknat flera timmar för tidigt och klätt på sig och tänt lampor m.m. innan man kommit på att klockan inte är så mycket. roll

13 Inlägg
30 maj 2008
#39
Aerodynamik skrev:
saab-99 skrev:
haha så kul smile Själv har jag gått i sömnen och gjort diverse saker ett fåtal gånger, t.ex: jag brukar vakna kl: 03.00- 04.00 på natten (har väckningen på kl:06.00 när jag ska till skolan), stänger av väckningen på mobilen, tänder lapmorna, går och borstar tänderna och sånt, sen klär jag på mig. Då vaknar jag oftast, tänker: vafan håller jag på med. Går och kollar vad klockan är och ser att den är bara typ 3, lägger mig igen och försover mig till skolan. smile inte alltid så kul att komma flera timmar försent till skolan (har 45km till skolan. Åker med buss, tar 1 timme.)
rolig topic annars. smile
Sådär har jag med gjort mer än en gång. Vaknat flera timmar för tidigt och klätt på sig och tänt lampor m.m. innan man kommit på att klockan inte är så mycket. roll
kan vara irriterande och jobbigt, eller det är det. tror det beror på sömn brist eller något, konstigt är det iaf. mobbad känsla man får när man "vaknar till" och står och klär på sig heh.hmm


One Man Clan
4 287 Inlägg
30 maj 2008
#40
jag vet inte vad jag gör om nätterna för de är aldrig någon som säger något men lika fan har jag morgonfjolle varje dag wink



Sök