3067
Sök

vad säger ni hos er lunch middag eller kvälls mat?

2 594 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Hos mig säger man lunch middag å kvällsfika men vet att vissa säger bara middag å kvälls mat tydligen olika vart man kommer i från hmm hur säger ni ?

2 014 Inlägg
28 maj 2008
I min värld har jag ett eget system. Delar in käket i två huvudkategorier: lagad mat och icke-lagad mat.

Frukost = dagens första mål icke-lagad mat, oavsett när det intas
Mellanmål = dagens andra och tredje mål icke-lagad mat, om det inte är kvällsmat
Lunch = dagens första mål lagad mat, oavsett när det intas
Middag = dagens andra mål lagad mat
Kvällsmat = dagens sista mål icke-lagad mat, om det inte är frukost

Eftersom jag sällan äter mer än en gång om dagen, och dessutom ganska sällan äter lagad mat, så innebär detta system att jag ofta endast äter frukost framåt kl 23:30 på kvällen.

För att något ska kunna kvalificeras som "fika" hos mig så ska det enbart innehålla sötsaker, exempelvis tårta, bullar, kakor, etc. Detta är väl det enda jag har fått med mig hemifrån.

Jag vet, jag är lite mysko...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

vinnarskalle!
907 Inlägg
28 maj 2008
Allt utöver lunch och middag är fika för mig.

5 198 Inlägg
28 maj 2008
Nu äre mat ljudas det ut.. varför krångla till det,,

DFFL
9 020 Inlägg
28 maj 2008
Frukost, lunch och middag.
Iofs. så äter jag bara lunch och middag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 079 Inlägg
28 maj 2008
FireTraXX skrev:
Frukost, lunch och middag.
Iofs. så äter jag bara lunch och middag.

samma här, fast jag äter frukost... lunch och middag

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 maj 2008
Jag äter frukost på morgonen o mat på kvällen! inte mer än så. o kallar det inte mer än frukost eller käk,mat heller.

Bmw osv..

9 108 Inlägg
28 maj 2008
Alecci skrev:
I min värld har jag ett eget system. Delar in käket i två huvudkategorier: lagad mat och icke-lagad mat.

Frukost = dagens första mål icke-lagad mat, oavsett när det intas
Mellanmål = dagens andra och tredje mål icke-lagad mat, om det inte är kvällsmat
Lunch = dagens första mål lagad mat, oavsett när det intas
Middag = dagens andra mål lagad mat
Kvällsmat = dagens sista mål icke-lagad mat, om det inte är frukost

Eftersom jag sällan äter mer än en gång om dagen, och dessutom ganska sällan äter lagad mat, så innebär detta system att jag ofta endast äter frukost framåt kl 23:30 på kvällen.

För att något ska kunna kvalificeras som "fika" hos mig så ska det enbart innehålla sötsaker, exempelvis tårta, bullar, kakor, etc. Detta är väl det enda jag har fått med mig hemifrån.

Jag vet, jag är lite mysko...

haha, i början tänkte jag "jääklar vad strikt kost han verkar ha då", men sedan visade det sig att du var mer mänsklig wink

Själv käkar jag oftast frukost vid 11-tiden, sedan ibland något mellanmål för att sedan äta lagad middag vid 18-19-tiden. Det blir aldrig kvällsmat.

Körv
3 535 Inlägg
28 maj 2008
Äter ett mål om dagen som jag kallar middag. Sen blir det mindre mat smile

Truckdriving Man

1 489 Inlägg
28 maj 2008
Hos mig blir det bara middag ;-).

• Även den starka måste ta i när han skiter

2 118 Inlägg
28 maj 2008
decib3L skrev:
Äter ett mål om dagen som jag kallar middag. Sen blir det mindre mat smile

hehe samma här ;P oftast bara ett mål om dagen

D.i.l.l.i.g.a.f

194 Inlägg
28 maj 2008
dom dagar man har råd med mat är bra dagar...

41 Inlägg
28 maj 2008
Frukost vid halv 6, Frukost vid 9 (matlådan), kaffe vid 11, kaffe å macka vid 13, middag vid 17-18 smile

5 Inlägg
28 maj 2008
mat..?? va är de för fel o leva på luft o kärlek..?? wink

Sök