3021
Sök

Är rök olagligt?

1 417 Inlägg
19 januari 2006
hade varit coolt att ha under bilen, om man haft lite neon/led där smile
jag tror det blir bra med rök. Kör på det! smile

321 Inlägg
19 januari 2006
calibra_nox skrev:
Xoff skrev:
är det inte nos han dumpar i filmen?

är det så? tongue jag trodde att han hade dump-ventilerna på sidorna tongue

Det är en lustgasrensare, har för mej det är kolsyra som den rensar med... och ja, det finns att köpa, men då kan det ju vara bra med ett gas-system åxå smile

Tough ain´t...ENOUGH!

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
19 januari 2006
Sharky skrev:
Va ! Litar ni inte på mig....

ROTL

/Göran

I alla andra fall utom detta wink
Senast redigerat av calibra_nox (19 januari 2006)

97 Inlägg
19 januari 2006
rök / nos som sprutar ut så där , är INTE olagligt, ! det är iaf informationen ja har fått av 3 snutar här i gävle ,,

live your life as if everyday's gon be your last!!

782 Inlägg
19 januari 2006
kommer ihåg att en kompis köpte rök på sprayburk när vi va på väg till power meet för 3-4 år sen. du får väl köpa en sådan och ett par meter slang och prova om det ser något häftigt ut. (tror det va på teknikmagasinet han köpte den)

126 Inlägg
19 januari 2006
alltså vet inte hur en sån räkmaskin fngerar som ni menar, men om det är liknande i disco stil och så kommer det ju bara rök, i 2f2f så sprutar det, och så jag har uppfattat det är det nos han sprutar, såkallad lustgasrensning på nfsu 2, och har även sett det på en röd celecia i ett street xtreme nummer.

MVH Anton

draminbil.nu
1 382 Inlägg
19 januari 2006
alxalx skrev:
Vet inte om det är olagligt.. stilpolisen kanske haffar dig för att det är så fult wink
Allvarligt talat, isf funkar det bara om du står still.. röken lär ju inte ta sig ut framåt så lätt annars.. Och om du står still kommer väl alla tro att det har blivit fel på bilen.

litet munstycke = högt tryck
Seadn kan man ju rikta snett bakå tom det skulle visa sig behövas!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
19 januari 2006
Sharky skrev:
Glykol grabbar. Tryck i glykol i grenröret så får ni se på satan.

/Göran

ne men de luktar ju så förbannat!!  smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

2 Inlägg
20 januari 2006
Släpp en rökare i tanken o koppla en fimp till spolarmunstycket...wink

Nä nu e jag för trött..wink

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
20 januari 2006
Ang det Paul Walker skickar ur sin Skyline är det ren lustgas som sprutar ut för att rensa den gasen som legat och blivit fis-ljummen i slangarna då motorn vill ha kall gas, som Dirq och JapMax sa.
Alltså inga dumpar lr annan gas inblandat.

- Time Attack -

Utanlem
895 Inlägg
20 januari 2006
Hehe bättre låta röken sippra ut ur springorna vid motorhuven wink om man nu vill dra blickar till sej big_smile...
annars kan du ju tömma bilen på kylarvatten. blir samma effekt.......................................................

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 januari 2006
Om DET då är så nyttigt, kan ju diskuteras wink

Datornörd
123 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Tack för svaren alla!

Vissa mer vettiga än andra... Får se om jag kan dra slangar dit fram utan någe större krångel, annars lägger jag nog pengarna på lite nya högtalare istället (som för tillfället verkar mer värt tongue)

645 Inlägg
20 januari 2006
Jag kommer ihåg att det fanns en rökmaskin på Pimp my ride. Har du tur så ser du även hur dem monterar den (kommer inte ihåg hela avsnittet). Men rökmaskin finns väl att köpa på nå sånt där teknikaffär(teknik magasinet/hobbex) och sen en converter till det. Lycka till.
Senast redigerat av BAD_ROBOT (20 januari 2006)

SSS -12
3 217 Inlägg
20 januari 2006
Vad ska dem egentligen säga? Det är inte förbjudet att blåsa ut rök ur rutan om du mot förmodan skulle ta en cigg i bilen... Det finns alltid undantagsfall, men principen är densamma!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

15 Inlägg
13 februari 2006
HAr faktiskt också funderat lite på den iden, som sagt kolsyra borde funka, men sen e frågan hur fan man skall koppla för att de int ska bli för mycket jox.... å trycket måste ju va högt för att man skall se "gasen" annars så pyser de ju ba lite. tål å tänkas på.

Avstängd
185 Inlägg
13 februari 2006
JapMax skrev:
Det är lustgas han sprutar ut på sidorna i 2F2F, så kallade purge ventiler.

det är kväve.. inte lustgas som många tror, jag såg bakom kulliserna på filmen, o det är till för kylningen skull..

15 Inlägg
13 februari 2006
Hmmm okey, men går det att få tag på kväve på tub på nått hyfsat lätt sätt?

Avstängd
185 Inlägg
13 februari 2006
ja, prata med aga cryo eller nån av dom..

lastbils chaffis......
299 Inlägg
13 februari 2006
fire_wizard skrev:
JapMax skrev:
Det är lustgas han sprutar ut på sidorna i 2F2F, så kallade purge ventiler.

det är kväve.. inte lustgas som många tror, jag såg bakom kulliserna på filmen, o det är till för kylningen skull..

vad kyler man i så fall?!? kväve (N) är ju visserligen rätt kallt i flytande form (typ -190grader) men är det inte rätt dumt att rikta det ut i tomma intet?!?  i så fall hade det väl varit bättre att spruta ut de på intercoolern eller nåt wink och btw lustgas eller nos (NO2 på kemispråk;)) är väl ändå smartare att spruta ut..... gas form..... och är det inte på grund av för stort övertryck eller nåt?!?! jag är ingen expert direkt men varför spraya ut kväve för att kyla luften utanför bilen????

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Sök