4397
Sök

Darkie's ; BMW 328 E36 "SÅLD"

vinnarskalle!
907 Inlägg
9 juni 2009
Knepet att lacka på plast är att spraya VÄLDIGT tunn hinna. Man kan inte dra på lika mycket som man gör på en vanlig plåt. En annan viktigt grej är att våtslipa och torka bort med något starkt rengöringsmedel efteråt, men det visste du säkert redan wink Det blir nog bra i slutändan!

dARKiE
5 031 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Casy skrev:
Knepet att lacka på plast är att spraya VÄLDIGT tunn hinna. Man kan inte dra på lika mycket som man gör på en vanlig plåt. En annan viktigt grej är att våtslipa och torka bort med något starkt rengöringsmedel efteråt, men det visste du säkert redan wink Det blir nog bra i slutändan!

Nej precis, försökte detta. Dock har jag glömt att torka bort med medel. Fungerar thinner? borde få bort silikon kvarlever..? hmm

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Konstruktör
1 053 Inlägg
9 juni 2009
Det bästa att ta bort silikon med, är just silikonborttagare.
Har du otur när du tar med thinner på plast så "smälter" det bort big_smile

Försöker iaf
1 998 Inlägg
9 juni 2009
Sånt har ja hatt problem med. Är de 2k sprayfärg du kör med på billigare 1k plastprimer?

De går absolut inte...

Använder du hagmans plastprimer?
Hagmans plastprimer är värdelös. Har försökt använda de till nästan allt. bildelar mopedkåpor osv. Reser sig eller blir nå fel hmm

Köpte riktig hos en billackerare å sen funka de så fint så wink

Men hoppas de löser sig. Ja inte färgen utan att de blir fint lol

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

dARKiE
5 031 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Boostrider skrev:
Sånt har ja hatt problem med. Är de 2k sprayfärg du kör med på billigare 1k plastprimer?

De går absolut inte...

Använder du hagmans plastprimer?
Hagmans plastprimer är värdelös. Har försökt använda de till nästan allt. bildelar mopedkåpor osv. Reser sig eller blir nå fel hmm

Köpte riktig hos en billackerare å sen funka de så fint så wink

Men hoppas de löser sig. Ja inte färgen utan att de blir fint lol

Hagmans är det ja.. Men andra gången så skippade jag det. Körde med grundfärg direkt efter våtslipningen. Trodde inte man behövde "tvätta" rent efter våtslipning? tycker det låter väldigt överkurs. Man borde ju tagit bort allt som fanns på ytan när man just slipar ner... Men men, man lär sig.

Få se hur jag gör. Kanske lämnar iväg allt till en riktiga lackerare.
Lär ju redan ha kostat vad dem tar för en lackning av små detaljer.
och då kan jag lika gärna skicka med motorkåpor och allt direkt.

Får se. Ger det en chans till..
Inget kul att slipa. wink

400 Inlägg
9 juni 2009
Jolle87 skrev:
ligger du i så är du snart om mig:P min har precis slagit om till 23.000mil;)

min har nyss slagit 20000 smile

349 Inlägg
10 juni 2009
Darkie skrev:
Tyvärr gick detta åt helvete.

Tydligen så reagerade lacken på plastprimern (som ger vidhäftning på hårda plastytor).
Så skiten bubblade sig på vissa ställen. Fast att jag var noga med att vänta mellan gångerna.

och den dära J*drans orginallack sprayburken tog ju slut fortare än jag han säga heeeej. Tydligen bara proppad med en jävla massa gas. Då det var en jävla stråle.

Synd synd, blir att våtslipa och köpa en ny burk och på det igen.

Köp autoexpertens som de blandar själv! Bäst! tongue

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93

Rekondchef
265 Inlägg
10 juni 2009
Lämna ut skiten till Klasse på P2! Utan kvitto kan d inte kosta många kronor.. Beror på hur yr han e när du kommer dit förstås.. wink

Själv ska ja köra o visa upp min bil för en lackerare i Hbg (lite sponsbidrag) idag!! big_smile Stöld-/inbrottsförsöket på min kärra hade nåt gott me sig iaf! tongue Min e ju oxå cosmosschwarz men sen M3 CSL kom har ja fullkomligt ÄLSKAT den färgen... Får se om d blir färgbyte.. Lär va "hyffsat ensam" om en E36 touring i CSL-grå!! Blir tuffa förhandlingar i eftermiddag.... cool

dARKiE
5 031 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Crille-76 skrev:
Lämna ut skiten till Klasse på P2! Utan kvitto kan d inte kosta många kronor.. Beror på hur yr han e när du kommer dit förstås.. wink

Själv ska ja köra o visa upp min bil för en lackerare i Hbg (lite sponsbidrag) idag!! big_smile Stöld-/inbrottsförsöket på min kärra hade nåt gott me sig iaf! tongue Min e ju oxå cosmosschwarz men sen M3 CSL kom har ja fullkomligt ÄLSKAT den färgen... Får se om d blir färgbyte.. Lär va "hyffsat ensam" om en E36 touring i CSL-grå!! Blir tuffa förhandlingar i eftermiddag.... cool

Blir ättekulla billackering om jag ska skicka iväg saker.
Han ute på garnisonen har blitt sämre och sämre i mina ögon.
Han lackade om mercedes jättebra men efter det har det bara blitt downhill.. i mina ögon.

Hehe, Csl grå är jätteläckert så förhandla på! : )

1 507 Inlägg
10 juni 2009
Darkie skrev:
Hagmans är det ja.. Men andra gången så skippade jag det. Körde med grundfärg direkt efter våtslipningen. Trodde inte man behövde "tvätta" rent efter våtslipning? tycker det låter väldigt överkurs. Man borde ju tagit bort allt som fanns på ytan när man just slipar ner... Men men, man lär sig.

Efter att du våtslipat så kommer massor av mikroskopiska dammkorn att ha lagt sig/halvt fastnat på ytan. Du måste därför avsprita ytan med lämpligt medel för att få bort dessa och få färgen att fästa. Tinner funkar utmärkt smile

Lycka till!
Mvh
/T

dARKiE
5 031 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Tuggummimannen skrev:
Darkie skrev:

Efter att du våtslipat så kommer massor av mikroskopiska dammkorn att ha lagt sig/halvt fastnat på ytan. Du måste därför avsprita ytan med lämpligt medel för att få bort dessa och få färgen att fästa. Tinner funkar utmärkt smile

Lycka till!
Mvh
/T

Okey, då fattar jag tongue
Tack alles för snabba svar och råd.

Vad tror ni om vita detaljer istället? roll

och det är ett par som frågar varför jag inte sänker mer...
https://www1.garaget.org/archive/4/3462/96387/96387-1443917.jpg

är den inte redan tillräcklig låg för er smak? haha..
*Obs* endast äkta kolfiber på min bil roll big_smile
Senast redigerat av Darkie (11 juni 2009)

1 585 Inlägg
11 juni 2009
kan nog bli snyggt med vita detaljer istället, men tror nog ändå att svarta ser bäst ut tongue
Jag fattar inte äns hur du kan köra din bil som den är just nu wink jag har problem med min fast den inte äns är sänkt än.
Senast redigerat av Jolle87 (11 juni 2009)

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 juni 2009
Oj.. riktigt låg! Jag vettetusan om jag törs köpa en GT-läpp.. kommer säkert sluta med att man råkar köra för långt fram då man ska parkera, osso knäcker man läppen mot trotoarkanten ;(

dARKiE
5 031 Inlägg
11 juni 2009
Trådstartare
Casy skrev:
Oj.. riktigt låg! Jag vettetusan om jag törs köpa en GT-läpp.. kommer säkert sluta med att man råkar köra för långt fram då man ska parkera, osso knäcker man läppen mot trotoarkanten ;(

Har kört med den på ett helt år i massa olika städer.
Nemas problemas, förutom i ett parkeringshus i malmö..

Portarna öppnas efter man betalt, och uppförsbacken var ,...-''' så rakt upp haha. Bommarna gick ner bakom mig. Haha kul värre... kom inte ut, och inte upp..  Så backade ner plastbommen roll och valde ett annat ställe hahaha..

Men annars är det bara små skrap, fäst den med 53 popnitar och 43 M6 skruvar.. så den sitter stabilt. Nog därför den hållt också.. Fått sig ett par rejäla smällar.. big_smile

dARKiE
5 031 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Har fått 328:a röster, undrar vad min bilmodell heter ? Ja just det 328:a haha rätt komiskt wink
Tack alla som röstat/röstar för en att fixa ännu mer : )
https://www1.garaget.org/gallery/archive/3462/685533_ri01ig.jpg

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
14 juni 2009
hehe smile

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Rekondchef
265 Inlägg
14 juni 2009
Darkie skrev:
Liten film om hur bilen gick när den var HELT ORGINAL förutom sportfiltret.

[video]

Mätte me min 328 touring igår när ja ändå skulle hämta fjällan i Hbg.. Får så gott som exakt samma tid som dig 90-170km/h me min familjesläde me 2 pers i!! Inte dåligt av min touring som väääldigt snart har 30k mil bakom sig!!! big_smilecool

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 juni 2009
Crille-76 skrev:
Darkie skrev:

[video]

Mätte me min 328 touring igår när ja ändå skulle hämta fjällan i Hbg.. Får så gott som exakt samma tid som dig 90-170km/h me min familjesläde me 2 pers i!! Inte dåligt av min touring som väääldigt snart har 30k mil bakom sig!!! big_smilecool

170km/h? Varför var du en runda i tyskland och vände? roll

*wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
15 juni 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Crille-76 skrev:
Darkie skrev:

[video]

*wink

Lika bra, roadtrip har ingen dött av rollcool

Rekondchef
265 Inlägg
15 juni 2009
Rquired skrev:

*wink

Givetvis var vi på avlyst väg o testa.. typ på Ringen i Tyskland... roll

wink

Sök